• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت و پرورش استار فروت

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی کاشت و پرورش استار فروت

 

 برای آشنایی با طرح توجیهی کاشت و پرورش استار فروت ، این صفحه را مطالعه نمایید . استار فروت میوه یا میوه ستاره ای ، میوه ای است که خواستگاه آن در جنوب شرقی آسیا ، جنوب اقیانوس آرام و بخش هایی از از شرق آسیا می باشد . این میوه در پخت و پز به عنوان چاشنی و در درست کردن مربا ، ژله ، سالاد ، ژله و . . . مورد استفاده قرار می گیرد .

 معرفی طرح توجیهی کشت و پرورش استار فروت :

 یکی از میوه های محبوب که به طور بومی در جنوب شرقی آسیا ، جنوب اقیانوس آرام و بخش هایی از از شرق آسیا کاشته می شود ، استار فروت یا میوه ستاره ای می باشد . علت نام گذاری این میوه به استار فروت یا ستاره ای آن است ، که وقتی به طور عرضی برش داده شود ، به شکل ستاره است . همه ی قسمت های این میوه خوراکی و قابل استفاده هستند . مثل بسیاری از میوه ها که خواص زیادی دارند ، استار فروت نیز دارای مقدار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و خاصیت ضد میکروبی دارد .

درخت میوه ستاره ای نه تنها در مناطق بومی ، بلکه در سایر مناطق دنیا نیز کشت می شود . این درخت 2/1 متر رشد می کند و میوه آن در حالت رسیده به رنگ زرد تیره و قطر 5 تا 15 سانتی متر می باشد . این میوه دو نوع ترش و شیرین دارد که می توان گفت به طور معمول ، استار فروت های کوچکتر طعم ترش تر و میوه های بزرگ تر طعم شیرین تری دارند . یکی دیگر از نشانه های میوه ستاره ای شیرین ، وجود لکه های قهوه ای روی سطح زرد رنگ آن است .

بهترین زمان مصرف میوه ستاره ای مدت کوتاهی پس از رسیدن آنها است . بنابراین باید در زمان برداشت و فروش این محصول دقت زیادی داشت . در زمان برداشت استار فروت ، باید میوه ها به رنگ سبز باشند و هنوز به قدر کافی رسیده نباشند . طعم استار فروت رسیده شبیه به طعم ترکیبی از سیب ، گلابی ، انگور و خانواده مرکبات می باشد . اگرچه ، استار فروت کال طعمی شبیه به سیب دارد .

در حالی که قیمت جهانی میوه ستاره ای 2 .12 دلار است ، در ایران این میوه بسته به ویژگی های مختلف با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد . اما میانگین این قیمت ها به طور حدودی 30 هزار تومان به ازای یک استار فروت می باشد . نکته قابل توجه آن است که بر خلاف میوه های عادی ، استار فروت به صورت تکی و یا بسته ای به فروش می رسد و خریدار باید هزینه میوه بسته بندی شده و یا یک یا تعدادی از میوه را بپردازد .

 روش کاشت استار فروت یا میوه ستاره ای :

 مرحله1 : از گلدان های 5 سانتی متری و داراخ سوراخ زهکشی برای هر بذر استفاده کنید . در ابتدا این گلدان ها را با آب گرم و صابون شسته و سپس خشک کنید .

مرحله 2 : هر گلدان را با خاک ورمیکولیت یا پرلیت با نسبت 2 و خاک گلدان با نسبت 1 پر کنید . در هنگام پر کردن گلدان ، مراقب باشید زیاد خاک را فشرده نکنید تا زهکشی آن به اندازه باشد .

مرحله 3 : در هر گلدان ، یک عدد بذر میوه ستاره ای بکارید . در صورتی که لایه خاک روی بذر ضخیم باشد ، سرعت جوانه زنی کاهش میابد ، پس روی آن را با لایه ای نسبتا نازک از خاک (حدود 6/0 سانتی متر) بپوشانید . سپس کمی خاک را فشار بدهید تا مطمئن شوید بذر با خاک در تماس است .

مرحله 4 : دمای محیطی گلدان ها را در حدود 21 درجه سانتی گراد نگه دارید . برای حفظ رطوبت گلدان ها ، آنها را با یک پلاستیک بپوشانید . توجه داشته باشید که گلدان ها نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرند .

مرحله 5 : میزان رطوبت گلدان ها را به صورت روزانه کنترل کنید . در صورتی که لایه سطحی خاک خشک بود ، با کمک یک آبپاش بذر را آبیاری کنید . آبیاری بیش از حد می تواند باعث مرگ بذر استار فروت بشود .

مرحله 6 : پس از یک تا دو هفته آثار جوانه زنی قابل مشاهده است . اگر پس از گذشت 4 هفته بذر جوانه نزد ، باید دور انداخته شود .

مرحله 7 : پس از مشاهده جوانه پلاستیک را از روی گلدان ها بردارید و آنها را به اتاق هایی با پنجره های رو به نور منتقل کنید . درجه حرارت اتاق را روی 13 تنظیم کنید .

 نکاتی درمورد پرورش استار فروت یا میوه ستاره ای :

 بهترین زمان برای کاشت نهال استار فروت زمانی است که در مرحله ی خواب قرار دارد . نهال استار فروت به سرعت رشد می کند و باید رشد آن را کنترل کنید . زمانی که گیاه دو یا چند مجموعه برگ تشکیل بدهد ، باید آن را به گلدان بزرگتری منتقل کنید . گلدان ها باید در مکانی گرم قرار داشته باشند ، بنابراین در طول زمستان آنها را به فضای باز و در طول تابستان آن ها به درون خانه یا گلخانه منتقل کنید .

این بذر ها باید حداقل به مدت دو فصل درون گلدان نگهداری شوند . پس از دو فصل ، در بهار و در  زمانی که دمای زمین به 21 درجه رسید ، نهال ها را به زمین منتقل کنید . Hp خاک برای رشد استار فروت باید بین 5/5 تا 5/6 باشد. در زمان کاشت فاصله نهال با یکدیگر باید حداقل 6 متر باشد و 3بار در سال باید کوددهی بشوند . درخت استار فروت در سال سوم یا چهارم میوه می دهد . برخلاف برخی از میوه ها ، بارش باران در فصل بهار باعص کاهش باردهی درخت استار فروت می شود .

مهم ترین آفات درخت استار فروت مگس های میوه ، مورچه ها ، پروانه های میوه و پرندگان هستند . اما تا کنون بیماری جدی برای درخت و نهال این میوه گزارش نشده است .

 تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت کاشت و پرورش استار فروت یا میوه ستاره ای :

 برای کاشت و پرورش استار فروت در مقیاس نه چندان بالا و خانگی ، به افراد زیادی نیاز نیست . اما پرورش نهال این گیاه نیازمند فردی مسئولیت پذیر و پیگیر می باشد ، چراکه در مراحل اولیه کاشت و پروش باید مرتب کنترل بشود .

در مراحله اولیه کاشت ، به ازای هر بذر به یک گلدان ، مقدار متناسب خاک های ورمیکولیت یا پرلیت و خاک گلدان استریل ( به طور کلی خاک های لومی و شنی ) نیاز است . همانطور که گفته شد در ابتدا می توانید گلدان ها را در یک اتاق کشت نگهداری کنید ، اما پس از آن باید متناسب با تعداد بذر ها و سایر شرایط ، زمینی برای انتقال نهال ها در اختیار داشته باشد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کاشت و پرورش استار فروت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث باغ کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه

:: طرح توجیهی تیپ احداث باغ کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories