• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی خمیر فوندانت ⭐️ سال 1401 (pdf+doc+مشاوره)

(3 votes, average 4 out of 5)

طرح توجیهی خمیر فوندانت ( کاملا به روز + کامفار + مشاوره )

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید خمیر فوندانت ، با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .


معرفی طرح توجیهی تولید خمیر فوندانت :


یکی از مشاغل مطرح و پررونق در حوزه صنعت خوراکی ، قنادی یا صنعت ساخت کیک و شیرینی می باشد . امروزه این صنعت به شدت پیشرفت کرده است و در میان سایر صنایع حرفی برای گفتن دارد .

در این طرح ، امکان سنجی تولید یکی از محصولات پر کاربردِ این حوزه به نام خمیر فوندانت را بررسی می کنیم و دید کلی و جامعی پیرامون تولید خمیر فوندانت به سرمایه گذاران گرامی ارائه می نماییم .

امید است سرمایه گذاری در این طرح موجبات گشایش دریچه ای رو به جلو در پیشرفت اقتصادی کشور در حوزه صنعت کیک و شیرینی را فراهم آورد .


خمیر فوندانت چیست و چه کاربردی دارد ؟


خمیر فوندانت چیست و چه کاربردی دارد ؟

خمیر فوندانت یا آیسینگ فوندانت محصولی است خوراکی ، دارای ساختاری سفت ، مشابه گِل سفال که در تزئینات لایه های رویین انواع کیک و کاپ کیک مورد استفاده قرار می گیرد .

ترکیبات فوندانت شامل آب ، قند ، ژلاتین و گلیسرول می باشد و بافت آن با سایر آیسینگ ها متفاوت است . فوندانت در انواع مایع ، خمیری و فوندانت مجسمه سازی تولید می شود .

عمده مصرف فوندانت ها نوع خمیری آن می باشد . فوندانت خمیری ( یا به طور مشابه فوندانت مجسمه سازی ) به علت غلظت بالا و بافت سفت آن به راحتی به هرشکلی در می آید و می توان با آن انواع مجسمه های خوراکی خلق کرد و زیبایی چشم نوازی به این صنعت تزریق کرد .

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر فوندانت :

  • کد آیسیک خمیر فوندانت : 1543412476 – 1543312475
  • کد تعرفه گمرکی خمیر فوندانت : عدم وجود کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای خمیر فوندانت

درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید خمیر فوندانت :


در صورتی که نرخ برابری دلار به تومان را جهت راه اندازی خط تولید خمیر فوندانت ، 20000 و ظرفیت تولید سالیانه را ، 700 تن در نظر بگیریم ، خلاصه طرح توجیهی تولید خمیر فوندانت به قرار زیر خواهد بود :

  • میزان سرمایه گذاری ثابت : 3.5 میلیارد تومان
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 1 میلیارد تومان
  • نرخ بازده داخلی : 41%

فرآیند تولید خمیر فوندانت :

در این طرح ما به نحوه تولید فوندانت مایع می پردازیم ، فرآیند تولید انواع دیگر فوندانت نیز مشابه فوندانت مایع می باشد البته با اندکی تفاوت .

فوندانت مایع ، محصول فوق اشباع سازیِ آب با شکر می باشد . این فوق اشباع کردن شامل مراحل زیر می باشد :

  • ابتدا باید به نسبت 2 به 1 ساکاروز ( شکر ) در آب جوش حل شود .
  • پس از طی فرآیند انحلال ، محلول باید در جایی بی حرکت بماند تا سرد شود .
  • محلول به سبب حجم زیاد شکر ، سیر شده و به مرحله ی فوق اشباع می رسد . در این مرحله شکر به حالت محلول باقی می ماند تا فرآیند تبلور آغاز گردد .در این حالت اگر دانه های کریستالی ( ساکاروز نامحلول ) به داخل محلول سقوط کنند یا ترکیب هم زده شود ، ساکاروز محلول به کریستال یا نبات تبدیل می شود . اما اگر محلول در طی مرحله سرد شدن ، بی حرکت باقی بماند و سپس به شدت هم زده شود ، تجمع گسترده ی کریستال های کوچک ( یا همان نبات های ریز ) سبب ایجاد پایه فوندانت با بافت نرم و یکنواخت می شود .

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید خمیر فوندانت :

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید خمیر فوندانت

تجهیزات ، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید خمیر فوندانت با ظرفیت تولید سالیانه 700 تن به شرح زیر می باشد :

- مساحت زمین مورد نیاز : 2000 مترمربع

- زیربنای کل : 700 مترمربع

- تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 18 نفر

- تجهیزات مورد نیاز :

  • شیتر فوندانت ( دستگاه پهن کن خمیر فوندانت )
  • اسپیرال ( خمیرگیر )
  • اکسترودر شیرینی ( برشتوک )

انواع فوندانت  :


انواع فوندانت

همانگونه که در بالا ذکر شد ، فوندانت بنا به خصوصیات فیزیکی آن ، در چند نوع تولید می شود که بتفضیل در زیر آمده است :

1 - فوندانت مایع ( زیباترین روکش برای کوکی ها ) :

فوندانت مایع ترکیبی است دارای بافت نرم و کِرمی ، که برای پوشش دهی و هموار و صاف کردن سطح کیک و شیرینی یا پر کردن داخل آنها و همچنین به عنوان روکش کوکی مورد استفاده قرار می گیرد . فوندانت مایع در بین انواع دیگر فوندانت ، ساده ترین نوع فوندانت می باشد .

تولید خمیر فوندانت مایع از ترکیب آب و شکر و تثبیت بوسیله ژلاتین و گلیسیرین به وقوع می پیوندد ، و به اینصورت است که حرارت دادن این ترکیب تا زمانی ادامه پیدا می کند که ترکیب به صورت توپ نرمی درآید و با سردسازی و هم زدن ترکیب ، مقداری هوا وارد بافت آن شده و در نهایت ترکیب حاصل ، شبیه توده ای کدر می شود .

در مرحله آخر نیز می توان با افزودن طعم دهنده لیمو یا وانیل و رنگ دهنده ها ، به فرآیند تولید آن خاتمه داد .

2 - فوندانت خمیری ( بهترین انتخاب برای تزئین کیک اسفنجی ) :

این نمونه از فوندانت عموماً روی انواع کیک اسفنجی مشاهده می شود . فوندانت خمیری یا پتینیس اکثراً در تزئینات کیک تولد و عروسی مشاهده می شود .

گرچه در گذشته برای تزئین کیک های عروسی از محصولی به نام خمیر بادام یا اصطلاحاً مارسبان و رویال آیسینگ استفاده می شد ، اما به علت آلرژی های رایج نسبت به مغزیات توسط برخی از افراد ، این خمیر با خمیر فوندانت جایگزین شد .

خمیر فوندانت به علت کاربرد شکل دهی باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد ، جهت داشتن انعطاف پذیری مطلوب ، قند را تا مرحله ای حرارت می دهند که  این انعطاف بالا بدست آید . همچنین در ترکیب خمیر فوندانت از ژلاتین و گلیسرینی استفاده می شود که از درجه غذایی برخوردار باشد علاوه بر این می توان بجای قند از پودر قند یا مارشمالوی مذاب در ترکیب استفاده کرد .

3 - فوندانت مجسمه سازی ( خمیر مناسب برای ساخت فیگور )  :

مواد اولیه این نوع فوندانت ، پودر قند به همراه سفید تخم مرغ می باشد . فوندانت مجسمه سازی مشابه خمیر فوندانت بوده ، با این تفاوت که در ساخت فیگور برای کیک ، فوندانت باید قوام سخت تری داشته باشد تا بتواند در مدت زمان طولانی بدون تغییر شکل و حالت ، پایدار بماند .

بعبارت دیگر خمیر فوندانت بعد از شکل پذیری ناپایدارتر از خمیر مجسمه سازی می باشد ولی خمیر مجسمه سازی پس از شکل دهی از انسجام بالایی برخوردار است و به راحتی از هم نمی گسلد .


تا اینجای کار متوجه شدیم که محصولی به نام فوندانت چیست و چه کاربردی دارد ! حال می خواهیم ببینیم به سبب چه ویژگی هایی در خمیر فوندانت ، مصرف آن این همه گسترش یافته است ، چه مزایا و معایبی پیرامون این محصول وجود دارد ؟  و اینکه آیا فوندانت ارزش غذایی دارد ؟ پاسخ این سوالات در ذیل آمده است :


ویژگی ها ، مزایا و علل گسترش کاربرد فوندانت :

ویژگی ها ، مزایا و علل گسترش کاربرد فوندانت :

از ویژگی های مثبت خمیر فوندانت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • منبع تامین انرژی به سبب حضور قند و شکر در ترکیبات خمیر فوندانت
  • سفتی مطلوب خمیر برای شکل دهی و ایجاد طرح های فانتزی
  • قابلیت جذب رنگ بالا به علت رنگ پایه سفیدِ دانه های بلوری شکر
  • عدم فساد به علت اشباع بالای قند
  • عدم وجود طعم پایه آجیل به علت حساسیت برخی از افراد به آجیل
  • استفاده از فوندانت مایع به عنوان چسب خوراکی به سبب بافت عسلی آن

معایب فوندانت نیز عبارت است از :

  • منع مصرف برای بیماران قندی و کبدی به علت وجود قند و شکر در ترکیب آن
  • ارزش غذایی فوق العاده پایین خمیر فوندانت
  • طعم فوندانت معمولاً باب طبع خیلی از افراد نمی باشد و صرفاً جنبه تزئینی و زیبایی دارد ، همین مسئله ارزش محصول را تحت تاثیر قرار می دهد .

تولید خمیر فوندانت ، تجارتی کم ریسک با بازگشت سرمایه سریع  :

تجارت خمیر فوندانتِ با کیفیت در ایران به لحاظ سود آودی و رونق بخشیِ تولیدی و همچنین افزایش کسب و کار و ایجاد اشتغال در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد . به گونه ای که اغلب نمونه های داخلی این محصول قابلیت رقابت با نمونه های خارجی و وادراتی را نیز دارد .

به موجب گستردگی کاربردهای خمیر فوندانت در کشورهای مختلف جهان و لزوم توجه به بحث تجارت این محصول به سبب ویژگی های منحصر به فرد آن ، شرکت های بازرگانی و تجاری بسیاری در جهان و ایران وجود دارند که در امر تجارت از باکیفیت ترین و پایدارترین خمیرهای فوندانت بدین منظور استفاده می نمایند .

از بزرگترین تولید کننده های خمیر فوندانت در ایران می توان به شرکت آیسان ، شیرین شهد پارسیان و صنایع غذایی روزبه شکلات اشاره کرد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید خمیر فوندانت ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید خمیر پیتزا 111 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید خمیر مایه از ملاس 61 صفحه

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories