• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید بلوک های سقفی پلاستیکی

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید بلوک های سقفی پلاستیکی

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید بلوک های سقفی پلاستیکی این صفحه را مطالعه نمایید. قالب پلاستیکی سقفی یا لایت فوم در واقع قالبی از جنس پلی اتیلن سنگین است که در برابر فشار ، ضربه و کشش ، مقاوم می باشد و معمولا در ساختمان سازی ها به جای قالب تیرچه درجا و یونولیت از آن استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید بلوک های سقفی پلاستیکی

بلوک های سقفی یکی از اجزای مهم یک ساختمان می باشند که انواع مختلفی دارند مثلاً بلوکهای سیمانی ، سفالی ، گچی و یونولیتی ، که یکی از پرکاربرد ترین آنها ، بلوک های پلاستیکی است . از نکات مهم و ویژگی های اصلی این بلوک ها قابلیت بازیافت شدن آنها می باشد که بعد از چندین بار استفاده و حتی فرسودگی یا شکستگی نیز دارای ارزش می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند . بلوکهای سقفی پلاستیکی از پلی اتیلن سنگین ، مستربچ رنگی و مواد افزودنی به عنوان مثال کربنات کلسیم ساخته می شوند . بلوکهای پلاستیکی یا لایت فرم به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها مانند قابلیت حداقل ۵۰ بار استفاده در بتن ریزی ، بهبود مقاومت و فرایند عمل آوری با حفظ شیرابه بتن و... جایگزین مناسبی برای یونولیت می باشند . قالبهای پلاستیکی در هر دو نوع (( سقف تیرچه بتنی و فلزی )) یا (( سقف کرومیت )) کاربرد دارند ، این نوع قالب ها عموما با طول های مختلف ۵۰ ، ۴۰ ، ۳۰ و ۱۰۰ سانتیمتر تولید می شود .

کد آیسیک قالب پلاستیکی بلوکهای سقفی 2520412931 می باشد .

فرآیند تولید بلوکهای سقفی پلاستیکی

طراحی و ساخت قالب های پلاستیکی نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد چراکه برای ساختن قالبهای پلاستیکی ابتدا باید مدل قطعه پلاستیکی را طراحی کرد که این طراحی نیازمند یک سری اصول سیستماتیک می باشد که با استفاده از این اصول می توان بهترین قالبهای پلاستیکی را تولید و روانه بازار کرد .

برای طراحی قالبهای پلاستیکی باید به نکات زیر توجه کرد :

  • جنس قطعه پلاستیکی
  • شکل هندسی قطعه پلاستیک
  • تعداد سوراخ ها
  • تعداد دریچه ها
  • اندازه قطعه پلاستیکی
  • پیچیدگی قطعه پلاستیکی

و ده ها مورد دیگر که در طراحی قالب پلاستیکی باید رعایت شود .

همچنین برای تولید قالبهای پلاستیکی باید مراحل زیر انجام شود :

مرحله اول : در تولید قالب پلاستیکی باید در ابتدا مدل قطعه به صورت نرم افزاری طراحی شده و تمام بخش های آن مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار گیرد و سپس براساس نوع قطعه پلاستیکی ساخت قالب آغاز شود .

مرحله دوم : سپس باید تمامی بخش های قالب با قطعه مورد نظر هماهنگ شود تا قالب هیچ گونه کم و کاستی نسبت به قطعه مورد نظر نداشته باشد .

مرحله سوم : بعد از طراحی های نرم افزار باید شکل ظاهری و جنس بنه قالب مشخص شود ، بعد از انجام این موارد می توان نسبت به ساخت قالب پلاستیکی اقدام کرد . در هنگام ساخت قالب نیز باید به صورت مداوم با طراح قالب در تماس بود تا قالب ساخته شده به بهترین نحوه ممکن آماده شود .

مرحله نهایی : هر قالب شامل دو بخش میباشد که هر بخش آن نیز دارای دو قطعه فلزی است و این دو قطعه فلزی بر روی هم سوار می شود و یک بخش قالب را تشکیل می دهند ، سپس این قالب در دستگاه قرار گرفته و عمل تزریق محلول مذاب پلاستیک بر روی آن انجام می شود .

هزینه ، درآمد و سود حاصل ازاحداث کارخانه تولید بلوکهای پلاستیکی سقفی

براساس برآوردی که در سال 1391 برای تولید بلوکهای پلاستیکی انجام شده است ، میزان سرمایه لازم برای شروع تولید بلوکهای پلاستیکی با ظرفیت سالانه 2000 تن ، بین 2 تا 4 میلیارد تومان می باشد .

در همان سال میزان تولید سالانه بلوکهای پلاستیکی در کشور 10800 تن و میزان نیاز کشور 65000 تن در سال بوده که بیان کننده میزان کمبود این محصول در کشور می باشد . در همان سال ، قیمت هر متر از بلوکهای پلاستیکی به شرح زیر بوده است :

بلوک 1 متری : 57120 ریال

بلوک 0.75 متری : 43260 ریال

بلوک 0.5 متری : 30800 ریال

میزان سرمایه ثابت و دیگر اطلاعات مالی به شرح زیر می باشد :

نرخ برابری دلار : 38000 ریال

تعداد سال ساخت : 1 سال

سرمایه ثابت : 32200 میلیون ریال

سرمایه در گردش : 22400 میلیون ریال

سرمایه کل : 54600 میلیون ریال

فروش سالیانه : 319200 میلیون ریال

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح تولید بلوکهای سقفی پلاستیکی

برای اجرای این طرح با ظرفیت 2000 تن ، به 14 نفر نیروی انسانی نیاز می باشد . همچنین به زمینی به مساحت 3000 مترمربع در اطراف شهرهای پرجمعیت یا شهرهایی که مهاجر زیادی نسبت به شهرهای دیگر دارند نیاز است .

برخی از تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح تولید بلوکهای پلاستیکی شامل موارد زیر میباشد :

  • دستگاه قالبگیری دمشی اکستروژنی
  • قالب

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید بلوک های سقفی پلاستیکی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید یونولیت سقفی و دیواری

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سقف کاذب

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories