• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید دستگاه ونتیلاتور

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید دستگاه ونتیلاتور

 برای آشنایی با طرح توجیهی تولید دستگاه ونتیلاتور این صفحه را مطالعه نمایید . ونتیلاتور به دستگاهی گفته می شود ، که با اندازه گیری ها و محاسبات خاصی ، عمل اکسیژن رسانی به بیماران را انجام می دهد . این دستگاه هم در بیمارستان ها و اتاق عمل ها و هم برای کلیه بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند ، کاربرد داشته و اکسیژن رسانی می کند .

 معرفی طرح توجیهی تولید دستگاه ونتیلاتور :

 ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی به دستگاهی گفته می شود ، که در بیمارانی که دچار اختلال در تنفس هستند ، کمک می کند . این دستگاه از طریق محاسبه کمیت هایی مثل حجم ریه ، سرعت و تعداد تنفس و ترکیب هوای ورودی ، اکسیژن را با فشار خاصی وارد شش ها کرده و دی اکسید خروجی از آن را به طور خودکار به محیط تبادل می کند .

درواقع عمل فعال این دستگاه وارد کردن هوا ( با محاسبات گفته شده ) به شش ها است و خروج هوا از شش ها به صورت غیر فعال انجام شده و ونتیلاتور به غیر از تبادل هوای خروجی ، نقشی در آن ندارد . فلوی تنفسی و الگوی بین دم و بازدم توسط دستگاه های دیگری کنترل شده که در نهایت توسط دستگاه ونتیلاتور به فرایند تنفس اعمال می شود . به منظور تعویض حالت دم به بازدم ، گزینه ای تحت عنوان " سویچ " در بعضی از این دستگاه ها قرار داده می شود . همچنین در بعضی از دستگاه ها ، به دلیل فشار منفی ناشی از کمتر بودن فشار اتمسفر و یا الاستیک بودن بافت شش ، تخلیه بازدمی انجام می شود .

حالت تهویه در دستگاه های ونتیلاتور به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • حالت کلاسیک : تقریبا تمام ونتیلاتور ها این نوع از تهویه را دارند .
  • حالتی که مختص کمپانی تولید کننده دستگاه است : به این منظور که کمپانی سازنده ، دستگاه را بر اساس رنج سنی فرد یا افرادی که از آن استفاده می کنند و همچنین مخصوص بیماری یا کاربرد مشخصی تولید می کند .

دستگاه ونتیلاتور در بخش های مختلفی از بیمارستان ها مثل اورژانس ، ICU ، CCU و NIC و همچنین برای افرادی با اختلال یا عدم توانایی تنفس اختیاری در خانه بستری هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین حین عمل های جراحی و بیهوشی فرد ، از ونتیلاتور جهت تنفس دهی و کنترل و ثبات وضعیت تنفس فرد استفاده می شود .

از لحاظ علمی ونتیلاتور ها به دو دسته فشار مثبت و فشار منفی تقسیم می شوند . ونتیلاتورهای فشار مثبت گاز را با فشاری بیشتر از فشار اتمسفر وارد ریه می کنند . ونتیلاتورهای فشار منفی که به ندرت استفاده می شوند ، دارای محفظه ای هستند که قفسه سینه یا کل بدن بجز سر و گردن را در بر میگیرد . سپس درون این محفظه فشار منفی ایجاد شده که باعث کشیدگی قفسه سینه به بیرون و پر شدن ریه ها از هوا می شود .

 هزینه ، درآمد و سود آوری تولید دستگاه ونتیلاتور :

 بسته به میزان پیشرفته بودن و نوع دستگاه ، هر ونتیلاتور تولید شده با قیمت جهانی در حدود 2000 تا 8000 دلار به فروش می رسد . همچنین این دستگاه ها علاوه بر مصارف پزشکی در بیمارستان ها ، مصرف کنندگانی نیز دارد که از این دستگاه ها به طور موقت استفاده می کنند . این دسته از افراد به جای خرید این دستگاه مایل به اجاره کردن آن هستند و بنابراین ، اجاره دادن این دستگاه ها نیز می تواند درآمدزا باشد . بنابراین حتی می توان از تولید محدود و یا سرمایه گذاری روی تنها چند دستگاه ، به طور ماهیانه از آن درامد کسب کرد . هزینه اجاره ونتیلاتور با توجه به نوع دستگاه و قیمت اصلی آن ، از ماهیانه 500 هزار تومان شروع می شود .

کد آیسیک این دستگاه به شرح زیر است :

  • ونتیلاتور بیهوشی : 3311512424
  • ونتیلاتور پرتابل : 3311512425
  • ونتیلاتور ضربه ای داخل ریوی : 3311512426
  • ونتیلاتور فرکانس بالا : 3311512427
  • ونتیلاتور فشار منفی : 3311512428
  • ونتیلاتور بخش مراقبت های ویژه : 311512429
  • ونتیلاتور تنفسی : 3311412431
  • انواع ونتیلاتور بیهوشی : 3311412422

همچنین تعرفه گمرکی آنها 90181990 ، 90192000 و 90200000 می باشد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید دستگاه ونتیلاتور ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید اکسیژن طبی و صنعتی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories