• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب

(1 vote, average 5 out of 5)

cornory

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب ، این صفحه را مطالعه نمایید . استنت کرونری ، دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب و همینطور تجهیزاتی نظیر دستگاه مانيتورينگ عروق ، دستگاه سونوگرافی اولتراسوند ، دستگاه کاروماتوگرافی ، دستگاه الکتروشوک قلب یا دفیبریلاتور ، دستگاه فلوسایتومتری ، دستگاه آنالایزر گازهای خونی ، دستگاه همودیالیز ، دستگاه رادیولوژی دندان یا OPG ، اکسیژناتور مورد استفاده در جراحی قلب باز ، گایدوایر قلبی ، بالون های قلبی ، آنالایزر های هماتولوژی و بیولوژی ، دستگاه آندوسکپی ، ونتیلاتور ، استنت ها و کاتترهای اورولوژی ، گوارشی و .... تجهیزاتی هستند که دارای کاربرد عمده ای در صنعت پزشکی کشور می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب :

استنت :

استنت یک نوع وسیله مشبک توری مانند می باشد ، که با استفاده از آلیاژ های فلزی و یک تکنولوژی بسیار پیشرفته یا یک برش لیزری تولید می شود . استنت ها در سایز های مختلفی از 2 تا 50 میلی متر ساخته می شوند ، که با توجه به نوع بیماری فرد و سایز رگ بیمار ، پزشک استنت مناسب را انتخاب می کند . استنت ها دارای انواع مختلفی از جمله ، دارویی و غیر دارویی ، جذبی و غیر جذبی ، با بالون و بدون بالون می باشند .
استنت های دارویی بر روی سیستم مشبک خود نوعی دارو دارند و سبب جلوگیری از رشد سلول های جدار رگ می شوند ، این دارو ها که سبب کاهش عود مجدد بیماری می شوند ، در طول 3 تا 6 ماه با توجه به نوع استنت آزاد می شوند . از این نوع استنت ها در عروق کرونر قلب استفاده می شود . استنت های غیر دارویی نیز در مغز ، کلیه یا در عروق کرونر قلب که دارای قطر بزرگی باشند ، استفاده می شود .
اسنتنت ها برای افرادی که دارای مشکل تنگی عروق کرونر هستند استفاده می شوند ، با استفاده از این استنت ها اغلب اوقات دیگر نیازی به جراحی قلب باز نمی باشد .

الکتروکاردیوگرافی قلب :

الکتروکاردیوگراف ، دستگاهی می باشد که تغییرات پتانسیل الکتریکی قلب را ثبت می نماید . با استفاده از این دستگاه امکان تشخیص و ارزیابی فعالیت الکتریکی عضله های قلب فراهم می شود . درواقع تغییرات میلی ولتی پتانسیل الکتریکی عضله های قلب ، با استفاده از الکترود ها جمع آوری و ثبت می شوند ، سپس نتایج بدست آمده توسط دستگاه الکتروکاردیوگرافی بر روی یک نوار کاغذی ثبت می شود .

دستگاه مانيتورينگ عروق :

این دستگاه به صورت 24 ساعته نوار قلب را ضبط می کند . این دستگاه که هولتر مانیتورینگ نامیده می شود ، قابل پوشیدن بوده و بیمار می تواند در تمام ساعات شبانه روز آن را همراه با خود داشته باشد ، بدین طریق اطلاعات بیشتری در اختیار پزشک قرار می گیرد و پزشک می تواند سایر مشکلات بیمار مانند سرگیجه ، تپش قلب و ... را که با مشکلات قلبی در ارتباط هستند ، بررسی و درمان نماید . به علاوه این دستگاه می تواند اطلاعاتی درباره درد قفسه سینه ، کاهش میزان جریان خودن به عضله بطن چپ و .... را به پزشک ارائه دهد .

دستگاه سونوگرافی اولتراسوند :

این دستگاه یکی از تجهیزات تصویربرداری در پزشکی می باشد ، که با استفاده از انرژی امواج مکانیکی صوتی با فرکانس زیاد از داخل بدن انسان تصویربرداری می کند . با استفاده از سونوگرافی اولتراسوند ، در هنگام بارداری تاریخ زایمان ، دو قلو وچند قلو بودن نوزاد ، جنسیت جنین ، نقص های هنگام تولد ، و سایر مشکلات غربالگری مشخص می شود .
همچنین با استفاده از این سونوگرافی شرایطی که بر روی بافت های نرم بدن انسان مانند پانکراس ، مثانه ، تیروئید ، قلب ، چشم ، طحال ، بیضه ها ، رگ های خونی ، رحم ، کیسه صفرا و کلیه تاثیر می گذارند ، شناسایی می شوند . البته لازم به ذکر است ، که امواج صوتی بر روی استخوان های بدن و همچنین بخش هایی از بدن که دارای هوا یا گاز هستند ، مثل روده نفوذ نمی کنند .

دستگاه کاروماتوگرافی :

کروماتوگرافی یک اصطلاح کلی در آزمایشگاه ها می باشد ، که در جداسازی ترکیبات دارای کاربرد می باشد . در این فرایند ترکیب را در یک مایع به نام فاز متحرک حل نموده ، سپس آن را در یک ساختار دیگر به نام فاز ثابت نگهداری می کنند . با استفاده از این روش اجزای تشکیل دهنده یک مخلوط تجزیه می شوند و هر جزء از ترکیب به صورت جداگانه خارج خواهد شد .

دستگاه الکتروشوک قلب یا دفیبریلاتور :

این دستگاه سبب ازبین رفتن تار لرزه بطنی می شود . تار لرزه یا فیبریلاسیون بطنی در هنگامی که فیبر های عضله قلب به صورت نامنظم منقبض گردند ، به وجود می آید . تارلرزه بطنی در عرض چند دقیقه سبب مرگ انسان می شود ، به همین جهت در هنگامی که بیمار با این مشکل مواجه می شود ، پزشک با استفاده از دستگاه الکتروشوک قلب ، به قلب بیمار شوک الکتریکی رسانده و تارلرزه ها را از بین می برد .

دستگاه فلوسایتومتری :

این دستگاه اجزای متعدد سلول را بررسی می نماید و سپس به صورت همزمان این اجزا را شمارش می نماید . خصلت هایی ازقبیل اندازه سلول ، پیچیدگی سیتوپلاسمی ، محتوای DNA ، RNA سلول و .... ، توسط دستگاه فلوسایتومتری اندازه گیری می شوند .
از دستگاه فلوسایتومتری برای تشخیص و طبقه بندی سرطان های خون ، شناسایی آنتی ژن هایی که به عنوان هدف های درمانی دارای کاربرد هستند ، شناسایی سلول های باقی مانده بدخیم ، در طول دوره درمان که در تعیین پاسخ به درمان و احتمال عود بیماری خیلی دارای اهمیت می باشد و سنجش فاکتور های بیولوژیکی و حضور برخی از مولکول هایی که اختصاصی بوده و نقش بسیار خوبی در پیش آگاهی بیماری می باشند ، دارای کاربرد هستند .

دستگاه همودیالیز :

با استفاده از این دستگاه ، خون انسان در خارج از بدن پالایش شده و مواد سمی و زائد موجود در خون مانند اوره و کراتینین و آب اضافی خون از آن جدا می شود . در داخل بدن انسان پالایش خون توسط کلیه ها انجام می شود ، اما در هنگامی که کلیه های انسان آسیب ببینند ، عملیات تصفیه خون توسط دستگاه همودیالیز انجام می شود . در حال حاضر این روش مناسب ترین درمان برای بیماران کلیوی می باشد .

دستگاه رادیولوژی دندان یا OPG :

این دستگاه به منظور تصویر برداری در دندان پزشکی دارای کاربرد می باشد . با استفاده از عکس هایی که توسط این دستگاه از دندان ها گرفته می شود ، امکان تشخیص پوسیدگی دندان ، آسیب های استخوانی دهان ، ناهنجاری های فک ، کیست فک در دهان و ... تشخیص داده می شود . درواقع دستگاه OPG دور سر بیمار می چرخد و اطلاعات مفید و کامل در مورد کل محیط دهان و دندان بیمار در اختیار پزشک می گذارد .

اکسیژناتور مورد استفاده در جراحی قلب باز :

اکسیژناتور یکی از تجهیزات پزشکی می باشد ، که تبادل اکسیژن و کربن دی اکسید در خون بیماری را که تحت عمل جراحی قرار گرفته است و امکان دارد که در بدن بیمار به وقفه یا ایست خون نیاز باشد ، را ایجاد می کند . همچنین این دستگاه می تواند در یک ارگان حیاتی بدن یا عروق بزرگ مانند قلب ، ریه ها ، آئورت و .. در جریان خون وقفه ایجاد نماید .
اغلب از اکسیژناتور در هنگام جراحی قلب و در هنگام اتصال با ماشین ریوی قلبی استفاده می شود .
اکسیژناتور ها در مدل های گوناگونی تولید می شوند و هر مدل آن ها برای یک سن خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگاه آنالایزر گازهای خونی :

این دستگاه برای اندازه گیری مواردی ازقبیل فشار اکسیژن در خون ، دی اکسید کربن در خون ، مونوکسید کربن در خون و نیتروژن موجود در خون استفاده می شود . تست خون با استفاده از این دستگاه مشخص می نماید ، که خون فرد به اندازه کافی دارای اکسیژن و ... می باشد یا خیر . همچنین با استفاده از این دستگاه مشخص می گردد که آیا PH خون در حالت تعادل می باشد یا خیر

پیس میکر داخلی و خارجی قلب :

دستگاه پیس میکر یا ضربان ساز از دو بخش منبع تامین نیرو و مدار الکترونیکی تشکیل می شود . این دستگاه دارای اندازه ای کوچک تر از یک قوطی کبریت می باشد . پیس میکر سبب تنظیم ضربان قلب در بیماران می شود . پیس میکر در دو نوع تک حفره ای و دوحفره ای تولید می شود . پیس میکر تک حفره ای در هنگامی که گره سینوسی در دهلیز راست دچال اختلال کارکرد شود ، استفاده می شود . پیس میکر دو حفره ای نیز جهت ضربان سازی در دهلیز راست و بطن راست استفاده می شود . این پیس میکر با حس کردن فعالیت الکتریکی دهلیز و بطن ، مشخص می نماید که آیا نیازی به تولید ضربان می باشد یا خیر

گاید وایر قلبی :

گاید وایر در دو نوع گاید وایر آنژیوپلاستی و گاید وایر آنژیوگرافی ابزار های پزشکی می باشند ، که بر فعالیت عروق و بازگرداندن آن ها به حالت طبیعی ، موثر می باشند . گاید وایر آنژیوپلاستی ابزاری می باشد که در هنگام عملیات آنژیوپلاستی و باز کردن عروق بدن در هنگام گرفتگی ، سبب راحت تر انجام شدن عملیات آنژیوپلاستی می شود .

بالون های قلبی :

بالون قلب روشی می باشد که ، برای باز کردن شریان های بسته قلب دارای کاربرد می باشد . هنگامی که شریان های قلب گرفته می شوند ، تحت عملیات آنژیوپلاستی عروق کرونر ، یک عدد بالون کوچک را موقتا در ناحیه بسته شریان جاگذاری می نمایند . بدین طریق به عریض شدن شریان کمک می شود .

آنالایزر های هماتولوژی و بیولوژی :

آنالیزر هماتولوژی دستگاهی می باشد ، که به شکل بالینی به آنالیز خون می پردازد . این دستگاه مشخص می نماید ، که آیا عفونت باکتریایی در خون وجود دارد یا خیر ، آیا می توان از دارو های ضد ویروسی برای درمان استفاده نمود یا خیر ، مشخص نمودن کم خونی آپلاستیک و آیا Hypersplenism وجود دارد یا خیر .

دستگاه آندوسکوپی :

آندوسکوپی دستگاهی می باشد ، که پزشکان از راه این دستگاه یک لوله ضخیم را از حلق بیمار به بدن او وارد کرده ، سپس پوشش سرخ نای و معده را مشاهده می کنند . به علاوه از آندوسکوپی برای مشاهده انحرافات و گرفتگی های بینی ، جراحی دیسک کمر ، بررسی روده بزرگ ، بررسی مجرای صفراوی ، جراحی ارتوپدی ، دوران بارداری و ... استفاده می شود .

ونتیلاتور :

دستگاه ونیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی یکی از تجهیزات پزشکی می باشد ، که در زمانی که بیمار قادر به تنفس نباشد ، استفاده می شود . این دستگاه هوای قابل تنفس را به درون ریه فرد بیمار وارد کرده و دی اکسید کربن را از درون ریه فرد بیمار خارج می کند . اغلب در بخش اورژانس و بخش بیهوشی بیمارستان ها از این دستگاه استفاده می شود .

استنت ها و کاتترهای اورولوژی ، گوارشی :

کاتتر یک لوله نازک ، انعطاف پذیر و بلند می باشد ، که در بیشتر جراحی ها مانند جراحی قلب و عروق ، جراحی سیستم عصبی ، جراحی سیستم گوارشی ، اورولوژی و دیالیز قرار می گیرد . کاتتر ها در دو نوع موقت و دائم وجود دارند .

عمده تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب ، به شرح زیر می باشند :

کشور های سوئیس ، آمریکا ، آلمان ، کانادا ، چین ، انگلستان و فرانسه از عمده صادرکنندگان دستگاه الکتروکاردیوگراف می باشند .
همچنین با توجه به نحوه زندگی و تغذیه مردم آمریکای شمالی ، تعداد افراد زیادی در این منطقه درگیر مشکلات قلبی عروقی هستند . به همین جهت آمریکای شمالی بزرگترین مصرف کننده دستگاه الکتروکاردیوگراف می باشد . همچنین در حوزه آسیا – پسیفیک نیز به دلیل جمعیت بالا ، میزان استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگراف دارای نرخ رشد بالایی می باشد .

درصورتی که نیاز به تدوین طرح توجیهی در زمینه دستگاه های ذکر شده و یا هر نوع دستگاه پزشکی دیگر دارید ، می توانید با ما تماس بگیرید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید استنت کرونری و دستگاه الکتروکاردیوگرافی قلب ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ابزار پزشکی مانند میکروسکوپ متالوژی و بیولوژی و مانیتور قلب سال 97

:: طرح توجیهی احداث کارخانه تولید بتادین یا دواگلی

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید استنت قلبی 25 صفحه سال 98
تاريخجمعه, 03 دی 1400 16:43
حجم فايل 842.42 KB
دانلود 4

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories