• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کارخانه سرم سازی ⭐️ سال 1402 (مشاوره مجوز و وام)

(31 votes, average 4 out of 5)

طرح توجیهی کارخانه سرم سازی

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی کارخانه سرم سازی ( سرم تزریقی و شستشو ) با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل های pdf و word طرح توجیهی تیپ کارخانه سرم سازی سال 1401 و 1400 را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ آیا دوران طلایی اجرای طرح توجیهی کارخانه تولید سرم به اتمام رسیده ؟


آیا دوران طلایی اجرای طرح توجیهی کارخانه تولید سرم به اتمام رسیده ؟

سرم چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع سرم‌های تزریقی، داروها و یا مواد غذایی مورد نیاز بدن هستند که پزشکان به صورت روتین برای بسیاری از بیماران تجویز میکنند.

سرم همواره یک کالای پرمصرف در صنایع دارویی است و معمولا نیاز به آن هیچگاه کم نمی‌شود بلکه با توجه به روند افزایش جمعیت و افزایش نیاز مردم به خدمات درمانی، روز به روز بیشتر هم می‌شود. سرم، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان جزو پرمصرف‌ترین محلول‌های درمانی است.

✳️ بیایید دوران طلایی کارخانجات سرم سازی را با هم ورق بزنیم :

مصرف روتین سرم در کشور ایران پیش از شیوع ویروس کرونا در شرایط نرمال حدود 10 میلیون واحد در ماه بود که این سرانه مصرف با شیوع و اوج گرفتن ابتلا به بیماری کرونا تا 25 میلیون واحد در ماه هم رسید.

این افزایش مصرف سرم در حالی اتفاق افتاد که نهایت ظرفیت واحدهای سرم سازی داخلی ، 14 میلیون واحد در ماه بود بنابراین در مواجهه با کمبود سرم، مجبور به واردات سرم شدیم. در آن دوران قاچاق معکوس سرم و محصولات دارویی آتش نیاز داخلی به سرم را شعله ورتر کرد.

حال فرض کنید در مقطع کرونا، اگر بجای واردات سرم ، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور، به یک کشور صادر کننده سرم تبدیل میشدیم، چه تأثیر شگرفی بر توسعه صادرات بخش درمان و افزایش درآمد ارزی کشور میداشت، به علاوه آنکه از خروج ارز از کشور هم جلوگیری میکرد.

چرا که بعضی از کشورهای درحال توسعه بودند که اکثر نیاز و یا حتی تمام نیاز کشورشان به سرم را از طریق واردات تأمین میکردند و فاقد کارخانه تولیدی سرم بودند. البته امروز نیز همچنان این دست کشورهای توسعه نیافته در اطراف ما وجود دارند.

اما در مقطع کرونا، تاسیس کارخانه سرم سازی در کشور به جرأت یکی از کم‌ریسک‌ترین و سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع دارویی بود. دوران کرونا با وجود نحسی بسیاری که داشت اما دوران طلایی صنعت سرم سازی بود.

اگر شما یک واحد تولید سرم به ظرفیت میانگین 28 میلیون واحد در سال 1401 ، در کشور راه اندازی میکردید ، با داشتن بازار فروشی تضمین شده، میتوانستید فقط با عرضه داخلی تولیدات سرم خود، به نرخ سود متوسط حدود 35 تا 47 درصد دست بیابید.

همچنین میتوانستید با افزایش ظرفیت تولید کارخانه سرم سازی خود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور، صادرات سرم به کشورهای درحال توسعه را انجام دهید و صاحب یک کسب و کار بین المللی سودآور باشید.

راه اندازی کارخانه سرم سازی بدون انجام مطالعات بازار و طرح توجیهی پر ریسک است

✳️ اما امروز راه اندازی کارخانه سرم سازی بدون انجام مطالعات بازار و طرح توجیهی پر ریسک است!

در نهایت بحران کمبود سرم در پاندمی کرونا و حاشیه سود جذاب سرم سازی، باعث شد که عده ی زیادی از متخصصین و سرمایه گذاران، به راه اندازی کارخانه سرم سازی اقدام کنند.

این حرکت گسترده کارافرینان سرم ساز و همینطور فروکش کردن پاندمی کرونا باعث شد که بحران کمبود سرم به سرعت از بین برود و کشور در وضعیت تعادل نسبی در تولید سرم برسد. همینطور تقاضای بین المللی برای سرم نیز کاهش یابد.

اما گرایش به راه اندازی کارخانه سرم سازی فروکش نکرد و از همان موقع تا به امروز ما هر ساله مراجعین زیادی داریم که قصد احداث کارخانه سرم سازی را دارند.

در دو سال گذشته، تیم طرح نویسی ما هر سال بالای 10 فقره طرح توجیهی کارخانه سرم سازی با ظرفیت های مختلف را به سفارش کارفرما و در مناطق مختلف کشور تدوین نموده که بسیاری از آنها اکنون به بهره برداری رسیده اند.

بنابراین اکنون در تابستان سال 1402 که این مقاله را تدوین میکنیم، کشور در آستانه ی اشباع سرم قرار گرفته و کارآفرینانی که قصد سرمایه گذاری در این صنعت را دارند باید با احتیاط بیشتری عمل کنند و نیم نگاهی هم به صادرات سرم داشته باشند.

برای اینکه بتوانید ریسک تصمیم گیری درباره راه اندازی کارخانه سرم سازی یا عدم انجام آن را کاهش دهید قبل از هر کاری توصیه میکنیم اقدام به انجام مطالعات بازار (Market Study) در حوزه سرم سازی نمایید.

مطالعات بازار سرم چه اطلاعاتی به ما میدهد ؟

مطالعات بازار سرم چه اطلاعاتی به ما میدهد ؟

در مطالعه بازار یا همان تحقیقات بازار سرم ، عرضه و تقاضای داخلی و خارجی سرم بررسی میشود، با استفاده از استعلاماتی که از سازمان صنایع و سازمان غذا و دارو گرفته میشود کلیه رقبای فعال شما شناسایی شده و به همراه ظرفیت تولیدشان به شما معرفی میشود.

حتی شرکتهایی که جواز تاسیس تولید سرم گرفته اند و در سالهای آتی به بهره برداری میرسند نیز شناسایی شده و بدین ترتیب میتوانید براوردی از ظرفیت تولید سرم کشور در چند سال آینده داشته باشید.

همچنین با استعلاماتی که از اداره گمرک کشور گرفته میشود، میزان صادرات و واردات سرم نیز در چند سال گذشته، استخراج شده و در مطالعات بازار سرم قرار میگیرد.

و در نهایت، نتایج مطالعات بازار سرم ، مبنی بر توجیه یا عدم توجیه بازار، برای راه اندازی کارخانه تولید سرم بدست میآید که به صورت یک گزارش کامل و جامع به شما ارائه میشود.

نتایج مطالعات بازار سرم میتواند به شما در تصمیم گیریِ درست درباره راه اندازی یا عدم راه اندازی کارخانه تولید سرم کمک شایانی کند و ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش دهد.

پیشنهاد میکنیم قبل از انجام هر کاری اقدام به تهیه مطالعات بازار سرم کنید و برای این کار میتوانید از طریق شماره های موجود در این صفحه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طرح توجیهی سرم تزریقی و شستشو

✳️ ظرفیت تولید داخلی سرم در سال 1400 چگونه بود ؟

بر اساس مطالعات بازای که در سال 1400 روی سرم انجام دادیم و طبق اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت، 15 واحد در زمینه تولید انواع سرم تزریقی و شستشو در کشور فعال بود که ظرفیت اسمی ثبت شده مجموع آنها 382 میلیون عدد بود. به دلیل عدم دسترسی به مقدار تولید واقعی واحدها، به صورت تخمینی و با در نظر گرفتن راندمان 70 درصدی، میزان تولید سالیانه سرم در کشور به طور میانگین طی سالهای 94 تا 1400 گذشته در حدود 130 میلیون عدد برآورد میشد.

لیست کارخانه های فعال سرم در ایران در سال 1400 :

  • کارخانه شيراز سرم در شهر شيراز (ظرفیت تولید : 24,000,000 عدد سرم با کد محصول 24231332)
  • کارخانه سرم سازی رازی در شهر کرج (ظرفیت تولید : 20,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423514960)
  • شعبه شركت پخش سراسري مشاء طب منطقه آزاد انزلي (ظرفیت تولید : 1,944,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • کارخانه داروسازي ثامن در شهر مشهد (ظرفیت تولید : 45,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • کارخانه داروسازي نصر فريمان در شهر فريمان (ظرفیت تولید : 20,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • شركت پالايش و پژوهش خون در شهر تهران (ظرفیت تولید : 60,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • کارخانه دارو سازي شهيد قاضي در شهر بستان آباد (ظرفیت تولید : 69,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423313746)
  • کارخانه دارو سازي شهيد قاضي در شهر بستان آباد (ظرفیت تولید : 150,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • کارخانه تجلي المان طب در شهر سلفچگان (ظرفیت تولید : 3,000 عدد سرم با کد محصول 2423514506)
  • کارخانه آرتا سرم در شهر اردبيل (ظرفیت تولید : 9,600,000 عدد سرم با کد محصول 2423313746)
  • كارخانجات داروپخش در شهر تهران (ظرفیت تولید : 5,400,000 عدد سرم با کد محصول 2423313746)
  • کارخانه امين آزما گستر در شهر راميان (ظرفیت تولید : 15,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • شرکت داروسازي دانا در شهر تبريز (ظرفیت تولید : 36,000,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)
  • کارخانه البرز دارو در شهر البرز (ظرفیت تولید : 1,500,000 عدد سرم با کد محصول 2423414959)

بررسی فنی طرح توجیهی سرم سازی

خلاصه طرح توجیهی کارخانه تولید 36 میلیون ویال 0.5 لیتری سرم در سال (براورد سود + هزینه راه اندازی در سال 1402) :

  • میزان سرمایه‌ ی اولیه ثابت مورد نیاز: 4.5 میلیون دلار
  • هزینه ی ماشین آلات، تجهیزات و وسایل مورد نیاز: 3 میلیون دلار
  • مساحت کل زمین مورد نیاز 3500 متر مربع و زیربنای مورد نیاز 2000 متر مربع است.
  • نرخ بازده داخلی: 44%

✳️ معایب و مزایای اجرای طرح توجیهی کارخانه سرم سازی :

مزایای اجرای طرح کسب و کار سرم سازی :

  • ایران دارای منابع غنی برای ساخت سرم است؛ بنابراین کارخانه‌های تولید سرم در تهیه مواد اولیه‌ی مشکلی نخواهند داشت.
  • متخصصان با تجربه‌ای در خصوص سرم سازی در کشور حضور دارند؛ بنابراین کسب و کارهای تولید سرم از نظر علمی دچار مشکل نخواهند بود.
  • به علت وجود مواد اولیه سرم سازی در ایران، هزینه‌های احداث کارخانه‌های سرم سازی نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.
  • امکان پیشرفت در صنعت سرم سازی با ساخت محصولات جدید فراهم می‌باشد.
  • امکان شراکت با شرکت‌های بین المللی برای شرکت‌های داخلی تولید سرم فراهم است.

معایب طرح کسب و کار سرم سازی :

  • صنعت سرم سازی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی دارای بازار فروش رقابتی است، که فروش و جذب مشتری را دشوار می‌کند.

✔️ هزینه ، درامد و سود کارخانه تولید سرم چگونه در طرح توجیهی براورد میشود!


هزینه ، درامد و سود کارخانه تولید سرم

قبل از هر چیز باید بگوییم که هزینه راه اندازی و درآمد و سود کارخانه تولید سرم، به مواردی همچون ظرفیت کارخانه ، ماشین آلات و دستگاه های آن و همینطور مکان راه اندازی کارخانه تولید سرم و ... بستگی دارد و رقم ثابتی نمیتوان برای آن ذکر کرد.

فقط در طرح توجیهی کارخانه سرم که توسط کارشناسان ما تدوین میگردد میتوان به براوردی تخصصی از درامد و سود و هزینه ساخت کارخانه تولید سرم رسید.

اما در اینجا ما روشی را به شما ارائه میکنیم که بتوانید به صورت سرانگشتی و تقریبی ، این اقلام را محاسبه کنید.

✳️ هزینه راه اندازی کارخانه تولید سرم چگونه در طرح توجیهی برآورد میشود ؟!

برای این منظور سه مورد از مهمترین اقلام سرمایه ثابت پروژه را به شما معرفی میکنیم که شما با جمع کردن این 3 مورد میتوانید به صورت حدودی هزینه ساخت کارخانه سرم سازی خود را محاسبه نمایید !

مهمترین اقلام هزینه های ثابت راه اندازی کارخانه تولید سرم به قرار زیر میباشند :

  1. هزینه زمین و راه اندازی کارخانه سرم سازی «که معمولا با یک استعلام قیمت زمین و سوله میتوان به آن برسید. متراژهای لازم در ادامه مطلب آورده شده است»
  2. هزینه ماشین آلات خط تولید سرم «این هزینه را میتوانید از شرکتی که قصد تامین تکنولوژی خود را از آنجا دارد بپرسید. نمونه لیست ماشین آلات خط تولید در ادامه آورده شده است»
  3. هزینه ی تاسیسات زیر بنایی و تجهیزات آزمایشگاه و کارگاه کارخانه سرم سازی «این اقلام را هم با استعلام قیمت از تاسیسات چیان و بازار قابل گرفتن میباشد. لیست مهمترین تاسیسات مورد نیاز در ادامه ارائه شده است»

قیمت دستگاه های خط تولید سرم چقدر است؟

قیمت ماشین آلات و دستگاه های خط تولید سرم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و مقدار ثابتی نمیتوان برای آن تعیین کرد. داخلی یا خارجی بودن خط تولید سرم و سطح اتوماتیک بودن آن تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد.

اما در صورتی که نیاز به خط تولید سرم دارید میتوانید با کارشناس ارشد واحد تامین ماشین آلات ما در این صفحه تماس بگیرید.

میزان درامد و سود کارخانه تولید سرم چقدر است !

میزان درامد و سود کارخانه تولید سرم چقدر است !

برای محاسبه درامد کارخانه تولید سرم، باید قیمت روز سرم را در ظرفیت تولید سالانه خود ضرب کنید تا به درامد سالانه خود برسید. اما برای محاسبه سود کارخانه سرم باید هزینه های جاری تولید سرم را هم بشناسید و مجموع آن را از درامد کارخانه کم کنید.

در اینجا ما به سه مورد از مهمترین هزینه های جاری تولید سرم اشاره میکنیم:

  1. هزینه مواد اولیه مصرفی سالانه کارخانه سرم سازی «میزان مواد اولیه مورد نیاز در ادامه آورده شده است» !
  2. هزینه نیروی انسانی مصرفی کارخانه سرم سازی «تعداد پرسنل مورد نیاز در ادامه آورده شده است»!
  3. هزینه سوخت و انرژی مصرفی سالانه کارخانه سرم سازی «یوتیلیتی مصرفی و میزان سالانه مورد نیاز آنها در ادامه آورده شده است»!

با جمع کردن 3 هزینه ی بالا میتوانید به صورت حدودی هزینه های جاری کارخانه سرم سازی را محاسبه نمایید. حال با کم کردن این هزینه ها از درامد سالانه میتوانید به سود تقریبی سالانه کارخانه تولید سرم برسید.

نکته بسیار مهم این است که بسیاری از اقلام هزینه ای مانند هزینه استهلاکات ، هزینه تعمیر و نگهداری ، هزینه های سربار و هزینه ی مالیات و ... در این براورد قید نشده بنابراین براورد حاصل بسیار تقریبی و با واریانس بالا خواهد بود.

برای انجام یک براورد حرفه ای از هزینه راه اندازی و درامد و سود کارخانه تولید سرم ، باید بیزنس پلن تخصصی کارخانه سرم سازی برای شما و بر اساس مختصات دقیق کسب و کار شما تدوین شود که برای این منظور میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. اما پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله را از دست ندهید چرا که در این صفحه ما به صفر تا صد کسب و کار تولید سرم از ابعاد فنی و اقتصادی و مالی پرداخته ایم.


✔️ نگارش طرح توجیهی راه اندازی کارخانه سرم سازی برای اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی !


نگارش طرح توجیهی راه اندازی کارخانه سرم سازی برای اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی

در این قسمت به بررسی روش اخذ مجوز کارخانه سرم سازی و همینطور ارائه توضیحاتی درباره وام بانکی و توجیه اقتصادی کارخانه تولید سرم میپردازیم. قبل از هر چیز به این نکته اشاره میکنیم که برای اخذ مجوز کارخانه سرم سازی یکی از مدارکی که قطعا نیاز خواهید داشت طرح توجیهی تولید سرم میباشد که جهت سفارش آن میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چگونه مجوز کارخانه تولید سرم را بگیریم ؟

برای شروع کار باید به «سامانه مجوزها» مراجعه نمایید. در آنجا کلمه «سرم» را سرچ کنید تا لیست مجوزهایی که امکان صدور آنها برای تولید سرم وجود دارد ظاهر شود ، روی مجوز مد نظر خود کلیک کرده و مراحل ثبت نام را طی نمایید. پس از تکمیل سامانه مجوزها به سامانه بهین یاب انتقال داده میشوید تا ثبت نام را کامل نمایید.

شما برای راه اندازی کارخانه سرم سازی پیش از آنکه از ارگان‌های مربوط به تخصص خود، مجوز تولید محصول بگیرید، می‌بایست به عنوان یک کارخانه تولیدی دارویی (شرکت و شخص حقوقی) توسط سازمان صنایع به رسمیت شناخته شوید و دارای کد ثبت شرکت به عنوان یک شخص حقوقی باشید.

یک شخص حقوقی برای راه اندازی خط تولید محصولات دارویی به ویژه ورود به صنعت سرم سازی می‌بایست دارای پروانه تولیدی معتبر از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

برای دریافت مجوز بهداشت و ... نیز باید از طریق سامانه آنها اقدام نمایید و در صورت عدم وجود سامانه ، از طریق مراجعه به دفاتر بهداشت و سازمان غذا و دارو در محل زندگی خود اقدام نمایید.

شخص حقوقی متقاضی جواز کارخانه سرم سازی می‌بایست کلیه مدارک مربوط به ثبت شرکت، اسناد هویتی مدیرعامل و سرمایه گذاران و طرح توجیهی جامع و هدفمند کسب و کار خود را به ارگان‌های نام برده تحویل دهد.

کارشناسان این ارگان‌ها پس از بررسی صلاحیت‌های لازم فردی و صحت مدارک ارائه شده توسط متقاضیان، پرونده را به کمیسیون ماده 20 ارجاع می‌دهند که شرط دریافت پروانه فعالیت، کسب رضایت از کمیسیون ماده 20 است.

مقدار وام بانکیِ راه اندازی کارخانه تولید سرم چقدر است؟

مقدار وام بانکیِ راه اندازی کارخانه تولید سرم چقدر است؟

معمولا مقدار از پیش تعیین شده ای وام برای راه اندازی کارخانه تولید سرم وجود ندارد و میزان وام بر اساس ظرفیت تولید کارخانه و رقمی که در طرح توجیهی کارخانه تولید سرم شما نوشته شده مشخص میشود. معمولا میزان وام بانکی برای یک کارخانه تولید سرم میتواند بین 60 تا 70 درصد حجم سرمایه گذاری ثابت آن باشد.

به همین دلیل ضرورت دارد که شما قبل از هر گونه اقدام عملی، نسبت به نگارش طرح توجیهی راه اندازی کارخانه سرم سازی با نرم افزار کامفار اقدام نمایید.

آیا راه اندازی کارخانه تولید سرم توجیه اقتصادی دارد؟

از نظر علمی ، تقریبا هر طرحی را در یک ظرفیت تولید خاص میتوان به توجیه اقتصادی رساند، در مورد کارخانه تولید سرم نیز وضع به همین صورت است اما این وظیفه ی مدیریت کارخانه و تیم بازاریابی و فروش کارخانه سرم است که ظرفیت فروشی که در طرح توجیهی برای آنها براورد شده را محقق کنند.

برای این منظور باید یک پلن فروش موفق (Marketing Plan) برای کسب و کار تولید سرم خود داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با پلن فروش و بازاریابی و سفارش یک مارکتینگ پلن سرم اینجا کلیک نمایید.


✔️ تکنولوژی EVC آب مقطر سازی ، آینده ی صنعت سرم سازی و داروسازی


کارخانجات سرم سازی و آب مقطر سازی با تکنولوژی EVC

✳️ کارخانجات سرم سازی و آب مقطر سازی با تکنولوژی EVC متحول خواهند شد!

همانطور میدانیم عمده ترین ماده اولیه تولید سرم آب مقطر میباشد که کیفیت و خلوص آن ، تاثیر مستقیمی در کیفیت سرم تولید شده دارد.

در ایران مانند بسیاری از کشورهای دنیا برای آب مقطر سازی از تکنولوژی تبخیری و غشایی استفاده میشود که تکنولوژی مرسوم اما قدیمیست.

اما ما اخیرا موفق به شناسایی یک تکنولوژی بسیار قدرتمند و کارامد جهت تولید آب مقطر در کشور آلمان شدیم که میتوان گفت آینده صنعت آب مقطر سازی خواهد بود. این دستگاه که به سیستم EVC معروف است میتواند کمیت و کیفیت تولید آب مقطر را به شدت افزایش داده و بهای تمام شده آن را به شدت کاهش دهد.

سیستم EVC سال هاست که در آلمان تولید میشود در باز چرخانی پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته بسته به آب ورودی که به این سیستم وارد میشود، گریدهای مختلفی از آب تصفیه شده را میتوان تولید کرد. مثلا میتوان از آن برای شیرین کردن آب دریا و تولید آب خوراکی استفاده کرد و یا برای تصفیه آب فاضلاب و تولید آب مناسب صنایع و کشاورزی استفاده کرد.

اما در صورتی که آب ورودی به این دستگاه، آب مرغوبی (آب طبیعی که پساب در آن وارد نشده باشد) مانند آب چشمه یا رودخانه باشد، میتواند آب مقطری تولید کند که سطح خلوص بسیار بالاتری از آب مقطرهای تولیدی به روش تبخیری داشته باشد.

خلوص آب مقطر خروجی این دستگاه با کیفیت زیر میباشد:

  • TDH : 0-1
  • MikroSiemens = 0-1
  • PH = 5-7

از این آب مقطر میتوان علاوه بر صنعت سرم سازی، در تزریقات و همینطور تولید قطره چشمی و داروهای دیگر و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

این دستگاه کاملا اتوماتیک و قابل کنترل از راه دور بوده و نه پرسنلی نیاز دارد و نه فیلتر ! و تمام استانداردهای اروپا و ژاپن را نیز دارد.

دستگاه EVC صرفا با برق سه فار کار میکند و نیاز به انرژی فسیلی ندارد و اگر به هر دلیلی برق قطع شود به صورت اتوماتیک خاموش میشود و پس از وصل مجدد برق مجددا شروع به کار میکند. تمام بدنه از جنس استیل با آلیاژ تیتان بوده و صرفا به یک سوله 200 متری نیاز دارد. در ضمن هیچ مشکل محیط زیستی یا گاز گلخانه ای نیز ایجاد نمیکند.

ظرفیت تولید این سیستم 63000 لیتر آب مقطر در ساعت بوده که به ازای تولید هر 1000 لیتر آب مقطر صرفا 5 الی 8 کیلووات برق مصرف میکند.

با در نظر گرفتن هزینه تولید بسیار ناچیز و عمر مفید چندین برابریِ سیستم EVC نسبت به سیستم های غشایی و تبخیری قدیمی باید پذیرفت که سیستم های غشایی و تبخیری کاملا از رده خارج و قدیمی شده و قابلیت رقابت ندارد.

به عبارتی اگر یک کارخانه تولید کننده دارو در ایران از این سیستم با لایسنس آلمانی استفاده کند میتواند حکمرانی سرم سازی و آب مقطر سازی درایران و منطقه را بدست گیرد. حال فقط سوال این است که کدام شرکت برای واردات و استفاده از این سیستم پیش قدم خواهد شد!

تیم ترنسفر تکنولوژی وبسایت گسترش کارافرینی ایران، امکان انجام خرید و واردات این دستگاه را دارد و در صورتی که قصد راه اندازی کارخانه تولید سرم با ظرفیت های بالا دارید و به این دستگاه هم علاقه مند شدید میتوانید از خدمات ما جهت واردات آن استفاده نمایید.


✔️ محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کارخانه تولید سرم چه ویژگیهایی دارد؟


طرح توجیهی کارخانه تولید سرم

کاربردهای سرم چیست؟

سرم‌ها محلول‌های دارویی و یا تقویتی با قابلیت تزریق بوده که کاربرد آنها عموماً جایگزینیِ املاح و مایعاتی است که بدن انسان آنها را از دست داده است. سرم‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک محلول واسطه هم استفاده شوند و داروهای دیگر را از طریق تزریق به بدن وارد کنند.

اصطلاح داروهای تزریق در سرم از همینجا نشأت گرفته است. این داروها در یک ترکیب خاص از سرم تزریق می‌شود و به صورت محلول در سرم به بدن تزریق می‌شوند.

ظاهر فیزیکی انواع سرم‌ها تقریباً یک شکل است و تشخیص نوع محلول و نوع سرم از ظاهر آن امری ناممکن است.

✳️ سرم‌های تزریقی و درمانی از نظر تفاوت غلطت اسمزی به سه زیرگروه تقسیم می‌شوند:

1 ) محلول‌های ایزوتونیک :

غلطت این محلول این نوع از سرم‌ها دقیقاً مشابه غلظت مایعات طبیعی موجود در بدن انسان‌ها است.

این نوع محلول سرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی مایعات طبیعی از دست رفته در بدن انسان می‌باشد.

2 ) محلول‌های هایپرتونیک :

این نوع محلول به لحاظ غلطت، از مایعات طبیعی موجود در بدن انسان غلیظ‌‌‌‌‌‌‌ تر است و همین امر باعث خروج آب از داخل سلول‌ها به خارج از آنها می‌شود.

یکی دیگر از اثرات تزریق سرم‌های از نوع محلول هایپرتونیک، کاهش هورمون آنتی دیورتیک یا ADH در بدن می‌گردد.

این هورمون محرک دفع ادرار است پس تزریق محلول‌های هایپرتونیک سبب جمع شدن آب خارج شده از سلول‌ها در زیر پوست و کاهش دفع ادرار می‌گردد.

3 ) محلول‌های هایپوتونیک :

این نوع محلول‌ها به لحاظ غلظت از مایعات طبیعی موجود در بدن انسان رقیق‌تر هستند و باعث انتقال حجم بیشتری از مایعات از خارج به داخل سلول‌های بدن انسان می‌شوند.

محلول‌های سرم به لحاظ ترکیب شیمیایی محلول نیز به 4 زیرگروه اصلی شامل محلول‌های کریستالوئید، محلول‌های کلوئید، محلول تغذیه و محلول دارویی تقسیم می‌شوند.

در ادامه انواع سرم‌های زیرمجموعه هرنوع محلول را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد آیسیک مربوط به صنعت سرم سازی

✳️ کد آیسیک مربوط به صنعت سرم سازی

یک سیستم جهانی تحت عنوان کد آیسیک برای  شناسایی محصولات صنایع مختلف وجود دارد.

این کد معرف ماهیت کالا، محصول و قطعات تخصصی هر صنعت است و یک نوع گواهی تایید برای صحت محصول تولیدی هر واحد صنعتی تخصصی می‌باشد.

کدهای آیسیک انواع سرم :

  • کد آیسیک دکستروز: 2423413747
  • کد آیسیک سدیم کلراید: 2423413748
  • کد آیسیک انواع سرم و الکترولیت برای مصارف انسانی: 2423313746
  • کد آیسیک آب مقطر گرید تزریق و سرم سازی برای مصرف انسانی: 2423514960
  • کد آیسیک انواع سرم : 24231332
  • کد آیسیک سرم ضد کزاز (ویال) : 2423513684
  • کد آیسیک سرم ضد دیفتری (ویال) : 2423513685
  • کد آیسیک سرم ضد بوتولینوم (ویال) : 2423514506
  • کد آیسیک سرم ضد واریسلا زوستر (ویال) : 2423516422
  • کد آیسیک سرم ضد هپاتیت (ویال) : 2423516424
  • کد آیسیک سرم ضد D (سرنگ پر شده) : 2423516423

د تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سرم

✳️ کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سرم

کد گمرکی همانند کد آیسیک یک کد شناسایی محصول است که جایگاه محصول مورد نظر را از نظر بخش ترخیص گمرکی مشخص می‌کند.

تعداد ارقام این کد در هر کشور متفاوت است و یکی از معیارهای تعیین کد گمرکی برای هر محصول میزان پتانسیل تولید داخلی آن محصول است.

کدهای گمرکی مربوط به صنعت سرم سازی در کشور ایران 8 رقمی هستند و به صورت تفکیک دو رقمی می‌باشند.

کد تعرفه گمرکی آب مقطر درجه تزریق و سرم سازی  28530010 میباشد و جالب است بدانید که تا پیش از بحران کرونا و احساس نیاز به واردات و صادرات تولیدات سرم، هیچ کد تعرفه گمرکی به این محصولات اختصاص داده نشده بود!

این کد به تازگی و پس از تشخیص نیاز به واردات تولیدات سرمی و شناسایی پتانسیل صادراتی قوی این محصول برای ورود صنعت سرم سازی کشور ایران به عرصه تجارت بین المللی اختصاص داده شده است.


✔️ معرفی انواع محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی کارخانه سرم سازی


بررسی انواع سرم‌های تولیدی و کاربرد آنها در عرصه درمان

نکاتی جالب راجع به انواع سرم:

جالب است بدانید که سرم‌ها محلول‌های الکترولیت هستند. الکترولیت‌ها نقش اساسی در ایجاد تعادل در بدن انسان دارند پس یکی از دلایل اصلی تجویز انواع سرم، تنظیم الکترولیتی بدن است.

الکترولیت‌ها یون‌های شیمیایی می‌باشند که در محیط داخلی و خارجی سلول‌های بدن انسان به طور متوازن پراکنده هستند. این یون‌ها تعادل خودشان با غلظت مایعات طبیعی داخل بدن را ثابت نگه‌میدارند و دائما در حال مبادله بار الکتریکی برای برقراری توازن در بدن هستند.

کبد، کلیه ، ریه و پوست بدن بسترهای مناسب دفع الکترولیت‌های داخل بدن هستند.

دفع بیش از حد آب و الکترولیت توازن مایعات بین سلولی بدن انسان را به هم می‌زند بنابراین نیاز است الکترولیت و آب از دست رفته به نحوی از خارج از بدن انسان به داخل بدن تزریق شود تا کمبودهای بوجود آمده جبران شود و تعادل الکترولیتی بدن حفط شود.

✳️ معرفی انواع سرم :

سرم نمکی ( سدیم کلراید )

1 ) سرم نمکی :

یکی از پرمصرف‌ترین انواع سرم در عرصه خدمات درمانی، سرم نمکی حاوی 9% محلول سدیم کلراید است.

این سرم به دو صورت تزریقی و غیرتزریقی تولید می‌گردد.

نوع تزریقی آن برای درمان افت فشارهای ناگهانی بدون سابقه بیماری فشارخون، دفع آب بدن غیر طبیعی در اثر اسهال، استفراغ و خونریزی شدید و ضعف ناشی از عدم مصرف مواد غذایی به مدت طولانی مورد استفاده است.

سرم تزریقی نمکی برای افرادی که تنقیه (تخلیه محتویات روده) انجام داده‌اند و یا نیاز به شستشوی زخم باز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرم نمکی غیرتزریقی معمولاً کاربرد انسانی ندارد و برای شستشوی ماشین آلات پزشکی مثل دستگاه دیالیز و دستگاه ساکشن استفاده می‌شود.

2 ) سرم رینگر :

سرم رینگر گونه تکامل یافته سرم نمکی است.

سرم رینگر حاوی مقادیر کافی از سدیم، کلر، کلسیم و پتاسیم است و برای بیمارانی تزریق می‌شود که دچار کمبود مایعات شدید هستند و در اثر شرایط خاصی دچار کمبودهای خاص مثل کمبود پتاسیم و کلسیم شده‌اند.

سرم رینگر پرمصرف‌ترین سرم برای بیمارانی است که در روند درمانی خود داروهای مدر را به صورت طولانی مدت استفاده‌ نمو‌اند و دچار افت پتاسیم شدید هستند.

3 ) سرم رینگر لاکتات :

عناصر تشکیل دهنده این نوع سرم، مشابه سرم رینگر است و از سدیم، کلر، پتاسیم و کلسیم تشکیل شده است اما نوع ترکیب شیمیایی این عناصر در سرم رینگر لاکتات مشابه پلاسمای خون انسان است و در مواقع افت مایعات حاد بدن مثل سوختگی‌های شدید یا جراحی‌های سنگین، اولین گزینه برای تزریق به بیمار است تا به تنظیم آب و الکترولیت بدن کمک کند.

4 ) سرم قندی 5% :

این نوع سرم ناجی افرادی است که دچار انواع مسمومیت غذایی و دارویی شده‌اند.

سرم قندی 5 درصد برای ایجاد دفع بیشتر در بیماران دچار انواع مسمومیت استفاده می‌شود.

این نوع سرم برای تأمین انرژی بیماران ناشتا و بیمارانی که توان غذا خوردن زیاد ندارند، کاهش تب بیمار و کاهش درد بیمار پس از انواع عمل جراحی استفاده می‌گردد.

5 ) سرم قندی 10% :

خواص این نوع سرم و کلیت ساختار آن مشابه سرم قندی 5 درصد است با این تفاوت که سرم قندی 10 درصد در موارد حاد تر مانند تب‌های بسیار بالا، افت قند خون بسیار شدید، مسمومیت‌های حاد و ترمیم زخم‌های خاص مثل زخم سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین کاربردهای سرم قندی 10 درصد افزایش حجم ادرار بیماران کلیوی به ویژه بیماران مبتلا به سنگ کلیه است.

6 ) سرم قندی 20% و بالاتر :

این سرم کاملاً هیپرتونیک بوده و در بیماران آنوری ممنوع است. موارد استعمال آن در شوک هیپوگلیسمی، مسمومیت با آب و ادم کلی میباشد.

7 ) سرم قندی - نمکی :

ترکیب دکستروز 5% با سدیم کلراید 9 درصد موجب بدست آمدن ترکیب سرم قندی- نمکی می‌شود.

این نوع سرم هم یکی از شناخته شده‌ترین و پرمصرف‌ترین سرم‌ها در خدمات درمانی است که بیشتر برای بیمارانی تجویز می‌شود که کمبود مایعات شدید توام با ضعف قوای جسمانی دارند.

سرم 1/3-2/3

8 ) سرم 1/3-2/3 :

این نوع سرم در ترکیب شیمیایی خود حاوی 1/3 سدیم کلراید و 2/3 دکستروز است و کاربرد خاص آن برای جلوگیری از محبوس شدن سدیم در بدن بیماران خاص است.

 

8 ) سرم دکستران 40 :

ترکیبات این سرم شامل دکستروز و کلرید سدیم است و به عنوان جانشین پلاسمای خون به کار می رود و کاربرد آن در شوک ناشی از خونریزی، سوختگی و جراحی میباشد.

10 ) سرم مانیتول :

این نوع سرم فاقد هرگونه ارزش غذایی است و ترکیبی از 6 کربن همراه با قند مانوز و الکل است و خاصیت دیورتیک دارد.

این سرم در درمان خیز مغزی برای کاهش فشار داخل جمجمه و کاهش فشار داخل چشم یا برای آماده کردن بیمار برای جراحی داخل چشم ، همچنین برای تسریع دفع ادراری مواد سالیسیلات، باربیتورات و لیتیم و جلوگیری از آسیب کلیوی ناشی از این دارو ها، جهت پیشگیری از همولیز شدن خون در جراحی پروستات و برای اندازه گیری سرعت فیلتراسیون گلومرولی کلیه ها استفاده می شود.

در موارد سوختگی حاد، مشکلات قلبی حاد و مشکلات کلیوی خاص نیز از این نوع سرم استفاده می‌شود.

11 ) سرم آمینواسیدی :

نوعی سرم تغذیه‌ای است که حا‌وی آمینواسیدهای ضروری بدن، الکترولیت و نیتروژن است. گروه درمانی این سرم تغذیه تزریقی و ماده کالری زا می باشد. اشکال دارویی آن به صورت آمینو اسید ۵% و ۱۰% است.

موارد مصرف سرم آمینو اسیدی درمواردی مانند آنسفالوپاتی کبدی در بیماران مبتلا به سیروز یا هپاتیت، تغذیه حمایتی، تکمیل و حفظ پروتئین  بدن از راه تزریق وریدی برای تامین متابولیسم طبیعی و  همینطور در مواردی که جذب معده – روده مختل باشد میباشد. مصرف همزمان اسیدهای آمینه با تتراسایکلین ممکن است اثرات حفظ کننده پروتئین ها را کاهش دهد.

12 ) سرم هماکسل (سرم ژلاتین تعدیل یافته) :

این نوع سرم یکی از انواع سرم جایگزین پلاسمای خون است و خاصیت حجم دهندگی به پلاسما را دارد. این محلول از استخوان گاو نر تهیه می‌شود و دارای مواد دیگری از جمله نیتروژن، سدیم، کلر و پپتید ژلاتین است.

موارد مصرف سرم هماکسل برای شوک‌های خونی عظیم مانند خونریزی حاد، سوختگی حاد، التهاب لوزالمعده، بیهوشی دیابتی، بیماران کلیوی حاد و از دست رفتن ناگهانی آب و الکترولیت مثل اسهال و استفراغ ویروسی مورد استفاده است.

جالب است بدانید که سرم هماکسل یک سرم واسطه مناسب برای انتقال انسولین در افراد مبتلا به دیابت است. به عبارت دیگر انسولین در ترکیبات این سرم حل می‌شود و انتقال آن به بدن بیمار راحت‌تر می‌شود.

13 ) سرم اینترالیپید :

گروه درمانی این سرم محلول غذایی برای تغذیه تام وریدی می باشد. این دارو که از روغن لوبیای سویا یا آفتابگردان تهیه می شود، مخلوطی از تری گلیسیرید های خنثی و عمدتا اسیدهای چرب به صورت امولسیون روغن در آب است. روغن سویا علاوه بر اسیدهای چرب حاوی امگا 3 و 6 است.

این فراورده ها پس از متابولیزه شده به عنوان منبع انرژی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین افزایش تولید گرما ، کاهش کسر تنفسی و افزایش مصرف اکسیژن را موجب می شود.

14 ) سرم کربوهیدراتی :

کربوهیدرات ها منابع کالری هستد و گروه درمانی این سرم تامین کننده نیاز غذایی می باشد. در درمان موقتی نارسایی گردش خون و شوک، زمانی که سایر فراورده های افزاینده حجم پلاسما در دسترس نباشد ،در ادم مغزی و بیماری کلیوی استفاده می شود .

مواد این سرم به سرعت متابولیزه شده و منبع کالری و مایعات در بیمارانی که قادر به مصرف کافی آنها از دهان نیستند، می باشد . مصرف این سرم ممکن است منجر به کاهش ویتامین های گروه B  شود . این سرم در کومای دیابتی منع مصرف دارد .

در ادامه به صورت خلاصه انواع سرم را مرور میکنیم.

انواع سرم های تزریقی بیمارستانی

انواع سرم :

  • سرم نمکی
  • سرم رینگر
  • سرم رینگر لاکتات
  • سرم قندی 5% ، 10% ، 20% و بالاتر
  • سرم قندی - نمکی
  • سرم 1/3-2/3
  • سرم دکستران 40
  • سرم مانیتول
  • سرم آمینواسیدی
  • سرم هماکسل (سرم ژلاتین تعدیل یافته)
  • سرم اینترالیپید
  • سرم کربوهیدراتی

✔️ فرمولاسیون انواع سرم، شامل چه بخش‌هایی است؟


ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات کارخانه تولید انواع سرم پزشکی

فرمولاسیون سرم شامل بخش های زیر میباشد :

✳️ الف ) ماده دارویی اصلی :

ماده موثره دارویی ، مهمترین بخش ترکیبات دارویی است به عنوان مثال ماده دارویی اصلی تشکیل دهنده انواع سرم‌های درمانی، سدیم کلراید و الکترولیت و دکستروز می‌باشد.

✳️ ب ) عامل حامل :

این بخش از پیکربندی ترکیب مواد تزریقی بستر مناسب برای افزایش اثر بخشی دارو را فراهم می‌نماید.

عوامل حامل در فرمول بندی داروهای تزریقی شامل سه بخش است:

  1. آب: در انواع آب‌های قابل تزریق و آب استریل‌های قابل تزریق به عنوان عامل حامل مورد استفاده است.
  2. عوامل حامل آب دوست: این حامل‌ها به تنهایی یا همراه با آب در فرمول بندی داروهای تزریقی به منظور تسهیل فرآیند انحلال در آب مواد قطبی و محلول در آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتیل الکل، پلی اتیلن گلایکول و پروپیلن گلایکول اژ جمله این حامل‌ها هستند.

  1. عوامل حامل آبگریز و غیرقطبی : انواع روغن‌های گیاهی مثل روغن ذرت از جمله حامل‌های آبگریز مورد استفاده در صنعت تولید داروهای تزریقی هستند که در فرمول بندی‌های غیرقطبی و غیر محلول در آب بکارگیری می‌شوند.

✳️ ج ) افزودنی‌های جانبی :

دایره افزودنی‌های جانبی مورد استفاده در داروهای تزریقی بسیار گسترده است و تمام این افزودنی‌ها لزوماً در تمام داروهای تزریقی استفاده نمی‌شوند و برحسب نوع دارو، مکانیزم اثرگذاری و خواص آن، از تعداد مشخصی افزودنی جانبی در فرمول‌بندی‌ آنها استفاده می‌گردد.

به طور کلی 9 دسته مواد افزودنی جانبی برای داروهای تزریقی وجود دارد:

  1. مواد Antimicrobial : شامل فنیل مرکوریک، اقسام کرزول، تیمولول و...
  2. مواد Antioxidant : شامل سدیم بی‌سولفید و C_6H_8O_6 و...
  3. مواد بافر: شامل: CH_3COOH ، C_6H_10O_4، C_7H_6O_2
  4. حجیم‌کننده‌ها: شامل لاکتوز و مانیتول
  5. خنثی کننده‌ها: ادتا دو سدیم و ادتا چهار سدیم
  6. حفاظت کننده‌ها: سوکروز و لاکتوز
  7. دستیار حلال: پلی اتیلن گلایکول، پروپیلن گلایکول
  8. تنظیم کننده فشار اسمزی و فشار میان محلولی مؤثر: NaCl، Na_2SO_4 ، سوربیتول
  9. مواد فعال سطحی: مثل (C_2H_4)_n

✔️ فرایند تولید و بسته بندی سرم


فرایند تولید و بسته بندی سرم

✳️ مراحل تولید سرم و بسته بندی آن به شرح زیر میباشد :

1 - اولین مرحله پس از دریافت جواز تولید محصولات دارویی، خرید مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه داروی مورد نظر است که بسته به شرایط می‌تواند از مواد اولیه تولید داخل یا مواد اولیه وارداتی باشد.

2 - دومین گام پس از تأمین مواد اولیه انبار کردن و قرنطینه کردن آنها به جهت انجام آزمایش‌های لازم است.

3 - سومین گام، انجام آزمایشات لازم توسط کازشناسان آزمایشگاه بر روی مواد اولیه خریداری شده است.

در این مرحله یک دو راهی وجود دارد؛ اگر مواد اولیه طبق نتایج آزمایشات کارشناسی شده هیچ مشکلی نداشته باشند گواهی استفاده در خط تولید محصولات دارویی دریافت می‌کنند و وارد خط تولید کارخانه می‌شوند اما اگر مواد اولیه طبق گزارش کارشناسان آزمایشگاه دچار مشکل باشند، موفق به دریافت گواهی تایید نمی‌شوند ومرجوع می‌گردند.

4 - چهارمین گام، وزن کردن مواد اولیه و تقسیم کردن آنها به وزن‌های مشخص با توجه به فرمول بندی ترکیبات شیمیایی داروی تولیدی مورد نظر می‌باشد.

5 - پنجمین گام، میکس مواد اولیه وزن شده براساس فرمول ترکیب شیمیایی داروی مورد نظر است. در این مرحله مواد اولیه به نسبت ذکر شده در فرمول سیمیایی داروی مورد نظر با هم میکس می‌شوند.

جالب است بدانید که در تک تک گام‌های تولید سرم دارویی، کیفیت ترکیب مواد توسط کارشناسان آزمایشگاهی مورد آزمون قرار می‌گیرد و در صورت تایید کارشناسی، اجازه رفتن به مرحله بعد صادر می‌گردد.

6 - ششمین مرحله، مرحله پایانی است که محلول‌های سرم نهایی بدست آمده‌اند و به بخش پکیجینگ منتقل می‌شوند تا برای فروش و حضور در بازار آماده شوند.

✳️ پکیجینگ و بسته بندی داروهای تزریقاتی چگونه انجام می‌شود؟

استاندارد جهانی پکیجینگ محلول‌های تزریقی BFS ( BLOW Fill Seal) می‌باشد.

در این تکنولوژی مدرن پکیجینگ، گرانول پلی پروپیلن تحت دمای 200 درجه سانتی‌گراد مذاب می‌شود و به شکل پاریسون مذاب در می‌آیند. این پاریسون‌ها بوسیله دمیده شدن هوای فشرده استریل شکل داده می‌شوند و محلول‌های تزریقی فیلتر شده در آنها با نازل پر می‌شوند و در مرحله آخر ، گردن ظرف در دمای خیلی زیاد ذوب می‌گردد.

این فرآیند بسته بندی و پکیجینگ محلول‌های تزریقی تقریباً بدون مداخله انسان صورت می‌گیرد و همین امر ریسک اشتباه و ایجاد آلودگی در پروسه بسته بندی را تا نزدیک صفر کاهش می‌هد .

کل پروسه شکل گیری ظرف، پر شدن و بسته شدن آن در این روش مدرن و مکانیزه ¼ دقیقه به طول می انجامد.

روشهای بسته بندی سرم :

کارخانجات سرم سازی از دو ماده پلیمری PP و PV برای بسته‌بندی سرم تولیدی خود استفاده می‌کنند. البته در برخی سرم‌سازی‌ها از PP نیز استفاده می‌شود که از پتروشیمی‌های داخلی قابل تامین است اما آن دسته از سرم سازیها که از PV استفاده می‌کنند باید آن را از کشورهایی نظیر چین و کره وارد کنند. اما واردات PV به دلیل برخی مشکلات ارزی با محدودیت مواجه شد و تولید سرم نیز در این واحدها تحت‌تاثیر قرار گرفت.

دیماند برق مصرفی کارخانه سرم سازی چقدر است؟

دیماند برق مورد نیاز یک کارخانه سرم سازی با ظرفیت تولید 9 میلیون لیتر در سال (6 میلیون ویال 1 لیتری و 6 میلیون ویال 0.5 لیتری) ، حدودا 200 کیلو وات است. بنابراین برای یک کارخانه سرم سازی با این ظرفیت باید درخواست انشعاب برق 200 کیلوواتی داد.

جزئیات برق مورد نیاز این کارخانه سرم سازی در ادامه ارائه میشود:

  • توان برق مورد نیاز ماشین آلات و تاسیسات کارخانه : 164 کیلووات
  • توان برق مورد نياز روشنائي ساختمانها : 26.7 کیلووات
  • توان برق مورد نياز روشنائي محوطه: 1.4 کیلووات
  • سایر : 7.9 کیلووات

✔️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید کارخانه تولید سرم با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال


فرآیند تولید سرم (سرم تزریقی و سرم شستشو)

دستگاه های خط تولید سرم سازی :

  • کاتر طولی 6 متری : 1 دستگاه
  • دستگاه اتوماتیک بسته بندی : 1 دستگاه
  • محفظ استریل 12 متری : 1دستگاه
  • قالبهای فلمینگ و سیلینگ : 1 دستگاه
  • سیستم پنوماتیک برش رول : 1 دستگاه
  • پمپ تخلیه اتوماتیک : 1 دستگاه
  • کلین روم ایزوله ای : مجموعه
  • استخرهای استریل توکار : مجموعه
  • لیفتراک : 1 دستگاه
  • تجهیزات آزمایشگاهی ( مجموعه کامل ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی با هدف تحقیق و توسعه و بررسی کیفیت محصولات و کنترل تولید)

✳️ تاسیسات مورد نیاز کارخانه تولید انواع سرم پزشکی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال به قرار زیر میباشد :

  • تاسیسات برق رسانی
  • تاسیسات آبرسانی
  • سيستم سرمايش و گرمايش و سالن هاو سازه ها
  • تاسیسات اعلام و اطفا حریق
  • سوخت رسانی
  • تاسیسات دوربین مداربسته و هوشمند

✳️ میزان آب و سوخت و برق مصرفی سالانه کارخانه تولید انواع سرم پزشکی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال به قرار زیر میباشد :

  • میزان آب مصرفی سالانه : 2500 مترمکعب در سال
  • میزان برق مصرفی سالانه : 684000 کیلو وات در سال
  • میزان گاز شهری - صنعتی مصرفی سالانه : 48000 مترمکعب در سال
  • میزان گازوئیل سالانه : 5000 لیتر در سال
✳️ اشتغال زایی کارخانه تولید انواع سرم پزشکی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال به قرار زیر می باشد :

نیروی انسانی کارخانه سرم سازی

پرسنل بخش اداری کارخانه سرم سازی :
  • مدیر عامل : 1 نفر
  • مدیر مالی : 1 نفر
  • مدیر اداری : 1 نفر
  • پرسنل اداری : 10 نفر
  • خدمات : 1 نفر
  • نگهبانی : 1 نفر
پرسنل بخش تولید کارخانه سرم سازی :
  • مدیر تولید : 1 نفر
  • سوپروایزر: 1 نفر
  • تکنسین فنی : 7 نفر
  • کارگر ماهر : 4 نفر

✔️ زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز کارخانه تولید انواع سرم پزشکی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال

✳️ زمین و محوطه سازی مورد نیاز کارخانه تولید انواع سرم پزشکی به قرار زیر می باشد :
  • زمین : 2000 مترمربع
  • تسطیح و رکلاژ زمین : 2000 مترمربع
  • عملیات دیوارکشی و نرده کشی : 480 مترمربع
  • اجرای روشنایی محوطه : کل محوطه 7 نورافکن
  • اجرای فضای سبز : 100 مترمربع
  • پیاده روسازی و آسفالت و جدول گذاری : 290 مترمربع
  • ساخت و نصب درب ورودی محوطه : 2 باب
✳️ ساختمان های مورد نیاز کارخانه تولید انواع سرم پزشکی به قرار زیر می باشد :
  • مجموعه سالن های تولید و انبار و واحدهای مرتبط با آنها همچون کلین روم : 1410 مترمربع
  • مجموعه ساختمانهای اداری و رفاهی : 200 مترمربع
✳️ جدول زمانبندی راه اندازی کارخانه سرم سازی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال :

جدول زمانبندی اجرای طرح احداث کارخانه تولید انواع سرم پزشکی با ظرفیت 20 میلیون ویال در سال

✳️ در صورتی که علاقه مند به سرمایه گذاری در صنایع پزشکی و دارویی هستید مقاله (( طرح توجیهی احداث کارخانه سرنگ سازی )) ، (( طرح توجیهی تولید آنژیوکت سرم )) و (( طرح توجیهی لباس یکبار مصرف بیمارستانی )) نیز میتواند برای شما جذاب باشد . در آن مقاله سعی نمودیم تا صفر نا صد احداث کارخانه سرنگ سازی را توضیح دهیم.

    ✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی کارخانه سرم سازی ( سرم تزریقی و سرم شستشو ) ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ کارخانه سرم سازی ( سرم تزریقی و سرم شستشو )


👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی سرم سازی در زمینی به مساحت 50000 متر مربع با ظرفیت تولید سالیانه 6 میلیون ویال 1 لیتری و 6 میلیون ویال 0.5 لیتری آپدیت سال 1401 ( با کامفار 164 صفحه) (WORD+PDF) ( اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر )
تاريخشنبه, 11 شهریور 1402 10:13
حجم فايل 3.74 MB
دانلود 46

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

rarطرح توجیهی تیپ سرم سازی (زمستان 1401) (با ظرفیت سالانه 6 میلیون ویال نیم لیتری و 6 میلیون ویال 1 لیتری)(در زمینی به مساحت 2500 مترمربع)(با کامفار جمعا 117 صفحه)(WORD+PDF)(اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر)
تاريخپنج شنبه, 17 فروردين 1402 16:59
حجم فايل 1.99 MB
دانلود 40

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

rarطرح توجیهی تیپ احداث کارخانه سرم سازی به ظرفیت سالانه 15 میلیون لیتر ،سال 1400 + کامفار ( 128 صفحه ، فرمت Doc و PDF )(اختصاصی- برای اشتراک شش ماه و یکساله ) داغ
تاريخسه شنبه, 03 اسفند 1400 15:52
حجم فايل 2.72 MB
دانلود 127

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories