• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی برش و بسته بندی کاغذ ( تولید کاغذ A4 و A3 )

(4 votes, average 5 out of 5)

جهت آشنایی با طرح توجیهی برش و بسته بندی کاغذ و تولید کاغذ A4 و A3 و A5 ، این صفحه را مطالعه نمایید . کاغذ های A4 و A3 که جزو کاغذ های تحریر محسوب می شوند ( با ابعاد ۴۲۰×۲۹۷ برای کاغذ A3  ، ۲۹۷×۲۱۰ میلی متر برای کاغذ A4 و ۲۱۰×۱۴۸ میلی متر برای A5 کاربرد های بسیار متنوعی در مدارس ، ادارات ، دفاتر و . . . دارند و جزو نیازهای ضروری و استراتژیک کشور محسوب می شوند . 

 

معرفی طرح توجیهی برش و بسته بندی کاغذ ( تولید کاغذ A4 و  A3) :

 کاغذ های غیر دفتری معمولا با استاندارد خاصی و بر اساس ابعادشان در گروه های A طبقه بندی می شوند . اگر چه رول های کاغذ سفید به ندرت در ایران تولید می شوند ، اما برش و بسته بندی این کاغذها و پرکاربرد ترین آنها یعنی A3 و A4 ، نیاز به دستگاه های خاصی برای برش تمیز و استاندارد و همچنین بسته بندی مناسب است .

درمورد کاربرد این کاغذ ها می توان گفت که هیچ محدودیتی برای محل استفاده از آنها و یا افرادی که به هر دلیل به این کاغذ های نیاز دارند ، نمی توان متصور شد . برای راه اندازی این کسب و کار پر رونق ، لازم است برای اخذ مجوز های مربوطه ، به قسمت صنایع سبک در وزارت صنعت مراجعه کنید . اگر چه دریافت وام برای این کار ممکن است مدت زیادی به طول بیانجامد ، اما در صورتی که قصد دارید از تسهیلات بانکی استفاده نمایید ، باید حداقل 30 درصد از سرمایه مورد نیاز برای تامین تجهیزات خط تولید را داشته باشید و همینطور زمین مورد نیاز کارگاه را به عنوان کفایت سرمایه گذاری داشته باشید . میزان سرمایه گذاری کل مورد نیاز برای ظرفیت تولید سالانه ۱۵۹۷۴۴۰ عدد ورق کاغذ ، ۳۰۰۰۰ میلیون ریال در سال ۹۷ برآورد شده است .

قیمت هر‌رول کاغذ در سال ۹۷ ، ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان بوده است ، که هر رول کاغذ به طور متوسط ۴ بسته ۵۰۰ تایی تولید می کند . البته این قیمت ها به وزن ، ابعاد و کیفیت کاغذ نیز بستگی دارد . با این حساب قیمت هر رول کاغذ در سال ۹۷ بین ۸۲ تا ۱۷۰ هزار تومان بوده است . برای برش و بسته بندی کاغذ A4 دو نوع دستگاه وجود دارد . دستگاه اول رول با A4 نام دارد که در صورت استفاده از آن می توان در روز ۶ تا ۷ هزار ورق کاغذ تولید کرد . دستگاه دوم یک دستگاه معمولی است ، که استفاده از آن در صورت تولید روزانه ۲هزار ورق کاغذ توجیه اقتصادی دارد .

کاغذ A4 در ردیف 48025600 تعرفه های گمرکی طبقه بندی می شود ، که دارای 15% حقوق گمرکی و سود بازرگانی و فاقد مالیات ارزش افزوده است . همچنین کاغذ A3  مشمول ردیف 48025700 از تعرفه های گمرکی می شود ، که دارای 4% حقوق گمرکی و فاقد مالیات ارزش افزوده است .

 فرایند برش و بسته بندی کاغذ ( تولید کاغذ A4 و  A3) :

 در ابتدا رول های کاغذ در محل مربوطه در دستگاه قرار داده می شوند ، تا رول باز شود . سپس ، تیغه های دستگاه کاغذ را طبق ابعادی که برای آن تعریف شده است برش می زند . در نهایت کار ، دستگاه تعداد ۵۰۰ برگ را شمارش می کند و داخل کاور یا جلد مخصوص قرار می دهد . مراحل بعدی یعنی قرار دادن بسته های کاغذ در کارتن های چاپ شده و انتقال آنها به انبار ، توسط نیروی انسانی انجام می شود .

 تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای برش و بسته بندی کاغذ ( تولید کاغذ A4 و A3 ) :

 برای این پروسه تقریبا به ۱۸ نیروی انسانی نیاز است و قیمت تجهیزات مورد نیاز آن در سال ۹۷ ، ۸۵۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است . دستگاه های مورد نیاز برش و بسته بندی به شرح زیر می باشد :

1 . دستگاه برش رول به شیت A4 مجهز به PLC و سروو موتور با دقت برش بالا ( دو رول )

2 . دستگاه فول اتوماتیک بسته بندی سلفون کاغذ A4 مجهز به نخ ایزی اپن ( آسان بازشو )

3 . دستگاه نیمه اتوماتیک شیرینگ پک مجهز به شوتر

4 . کمپرسور ۵۰۰ لیتری

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی برش و بسته بندی کاغذ ( تولید کاغذ A4 و A3 ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کاغذ حرارتی و کاغذ گلاسه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories