• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی

(2 votes, average 3 out of 5)

طرح توجیهی تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی این صفحه را مطالعه نمایید. یکی از انواع محصولات بهداشتی ، دستکش ها هستند که در این بین ، دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی جزو پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین محصولات در این عرصه می باشند . دستکش های پلاستیکی از فیلم پلی اتیلن تولید شده و در عرصه های هنری ، زیبایی ، درمانی و آزمایشگاهی کاربرد دارند.

 معرفی طرح توجیهی تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی

 در عرصه بهداشت و سلامت ، یکی از لوازم پرمصرف ، دستکش ها می باشند . ما در این مقاله قصد داریم به معرفی دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی که جز پرکاربرد ترین نوع دستکش ها می باشند بپردازیم.

دستکش های پلاستیکی که با نام دستکش های CPE نیز شناخته میشوند ، از جنس فیلم پلی اتیلن میباشند. پلی اتیلن نیز ماده ای است که در صنایع لاستیک و پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد.

دستکش های CPE فقط به صورت تک سایز و در سایز بزرگ تولید می شوند. نکته ای که در مورد دستکش های پلاستیکی مورد توجه میباشد این است که مدت زمانی استفاده از آن محدود است و بعد از گذشت دوره زمانی مشخصی باید تعویض شوند ، از نظر قیمت نیز این محصول نسبت به سایر محصول های مشابه مقرون به صرفه تر می باشد .

یکی از دستگاه های مورد نیاز برای تولید این محصول ، دستگاه تولید رول نایلون بوده و نوع نایلون مورد استفاده جهت تولید دستکش های CPE نیز نایلون عاج دار می باشد.

لازم به ذکر است که دستگاه های دوخت دستکش های پلاستیکی قالب های متفاوتی دارند که آنها را از سایر دستگاه های تولید نایلون و نایلکس متمایز کرده است .

بازار داخلی و جهانی این محصول به علت توجه به بهداشت و سلامت از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و همچنین به علت پایینتر بودن هزینه ی تولید این محصول در کشور ایران و ایجاد پاندمی کرونا که نیاز این محصول را در سراسر جهان افزایش داده ، اخیرا صادرات آن نیز مورد توجه قرار گرفته است .

یکی از مزایای این محصول این است که هنگام استفاده ، موجب حساسیت پوستی نشده و کاملا بهداشتی می باشد که باعث میشود برای همگان قابل استفاده باشد . ولی چرا این دستکش ها ضد حساسیت هستند ؟!! در زیر به دو دلیل آن اشاره میکنیم:

نخست اینکه به علت چسبان نبودن این دستکش ها و همینطور انعطاف پذیری و سایز بزرگ آنها ، هنگام استفاده ، هوا کاملا با پوست دست در ارتباط است که این امر باعث جلوگیری از بروز حساسیت پوستی میگردد .

دوم اینکه برای تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی ، از هیچ گونه پودری استفاده نمی شود که این امر نیز احتمال ایجاد حساست را به صفر نزدیک میکند.

کاربرد های دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی به شرح ذیل می باشد:

  • استفاده در عرصه زیبایی برای کار با رنگ ها و مواد آرایشی و شیمیایی
  • استفاده شخصی در منازل
  • استفاده در قنادی ها و رستوران ها
  • استفاده در آزمایشگاه ها
  • استفاده در عرصه هنر و نقاشی برای محافظت پوست دست از تماس با رنگ ها
  • استفاده در امور دامپزشکی ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها و میکروب ها به پوست دست
  • و ...

 درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی  

ماده اولیه این محصول فیلم پلی اتیلن بوده که در کارخانجات پتروشیمی در داخل کشور تولید می شود و به همین دلیل به راحتی قابل تهیه میباشد.

این محصول به علل مختلف من جمله کاربردهای فراوان در طیف های گسترده ای از امور شخصی و بهداشتی و همینطور مقرون به صرفه بودن از لحاظ قیمتی ، از بازار مطلوبی برخوردار میباشد .

برای تولید دستکش های یکبار مصرف با ظرفیت 40 میلیون عدد در سال ، با فرض این که دلار برابر با 16 هزار تومان باشد ، سرمایه ثابت مورد نیاز ، 590 میلیون تومان برآورد میشود و همچنین قیمت ماشین آلات تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی برای همین میزان ظرفیت تولید ، حدود 240  میلیون تومان می باشد .

برای تولید همین میزان ظرفیت دستکش یکبار مصرف پلاستیکی ( 40 میلیون عدد در سال ) ، زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه معادل 500 متر مربع و سطح مورد نیاز نیز 200 متر مربع می باشد .

نرخ بازدهی داخلی این پروژه نیز 33 درصد بوده و میزان تولید داخلی این پروژه 1,5 میلیون عدد می باشد .

فرآیند تولید دستکش های یک بار مصرف پلاستیکی

در مرحله اول نایلون ها توسط دستگاه رول نایلون تولید و سپس در دستگاه مخصوص تولید دستکش قرار میگیرند و براساس تنظیمات وارد شده ، میزان نایلونی که برای تولید هردستکش نیاز است ، برش داده می شود و در مرحله بعدی ، دستگاه برش دوخت ، بخش های برش زده شده را بهم متصل و محصول نهایی که همان دستکش یک بار مصرف پلاستیکی می باشد را آماده می کند و درمرحله آخر دستکش ها را در بسته بندی های مشخص قرار می دهند و برای تاریخ گذاری به دستگاه جت پرینتر می فرستند.

براساس بررسی های موجود ، از هر یک کیلوگرم رول نایلون تنها ۶۰ درصد آن توسط دستگاه برش دوخت به دستکش تبدیل می شود که در نهایت از هرکیلو گرم نایلون ، مقدار ده بسته ۶۰ گرمی حاوی ۱۰۰ عدد دستکش به دست می آید .

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید دستکش های یک بار مصرف پلاستیکی :

مساحت مورد نیاز برای اجرای یک پروژه با ظرفیت تولید سالانه 30 تن دستکش پلاستیکی ، 500 متر مربع و نیروی انسانی مورد نیاز حدود 10نفر می باشد .

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید دستکش های یک بار مصرف شامل موارد زیر می باشد:

1- دستگاه تولید رول نایلون

2- جت پرینتر

3- دستگاه بسته بندی

4- ماشین دوخت دستکش

5- ماشین برش

6- نوارنقاله

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید دستکش های یکبار مصرف پلاستیکی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دستکش معاینه و جراحی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دستکش پنبه ای 48 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories