• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کلاه گیس یا پوستیش ⭐️ سال 1401 (PDF+Word)

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی کلاه گیس یا پوستیش | به روز + Doc + PDF

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کلاه گیس ( پوستیش ) ، با آپدیت سال 1401 ، با فرمت Word و PDF ، با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز و یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .


تعریف کلاه گیس (پوستیش) و کاربردهای آن  :


کلاه گیس که به انگلیسی wigs  گفته میشود ، به نوعی از موهای مصنوعی ( الیاف ) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد ، به زبان ساده تر کلاه گیس ، کلاهی است که سطح آن از مو پوشیده شده است.

برای ساخت کلاه گیس از موی مصنوعی و یا موی طبیعی انسان و حتی از موی خود فرد نیز می‌ توان استفاده کرد. کلاه گیس ها لزوما برای افراد کم مو یا ویا بی مو مورد استفاده نیستند و در بسیاری از موارد جزو وسایل آرایشی خانم ها و آقایان بوده و با هدف تنوع و ایجاد زیبایی مضاعف به کار میروند .

لازم به ذکر است که بیشترین مورد استفاده از کلاه گیس ، استفاده از آن در گریم و برنامه های تئاتری، تلویزیونی و سینمایی میباشد .

مضاف بر موارد زینتی و کاربردهای تلویزیونی و تئاتری ، کلاه گیس ها بعضا کاربرد رسمی و تشریفاتی نیز دارند ، در بریتانیا وکیل مدافعان کلاه گیس به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بشمار می آمد.

همچنین در یکی از آیین های یهودیت ارتودوکس در گذشته ، برای زنان اجباری بوده که پس از ازدواج ، کل موهای خود را تراشیده و از کلاه گیس استفاده نمایند .

 جالب است بدانیم  کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است . کلاه گیس ها را در دوره مصر باستان ، یونان و روم ، تقریبا میتوان یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست.

با تمام موارد گفته شده میتوان دریافت که کلاه گیس ها تنها متعلق به چند دهه یا چند صده ی اخیر نیستند و پیشینه ای باستانی دارند.

 


انواع کلاه گیس ( پوستیش )  :


انواع کلاه گیس ( پوستیش )

پوستیش ها یا کلاه گیس های موجود در بازار جهانی در حال حاضر به دو صورت کلی یافت می شوند :

1 – کلاه گیس های طبیعی :

این نوع از کلاه گیس ها عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند اما قیمت های بسیار بالایی داشته و برای تمامی افراد خرید این نوع کلاه گیس به راحتی امکان پذیر نیست .

برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان را طی فرایند های مختلفی ضد عفونی و تمییز کرده سپس به رنگ دلخواه در آورده و یا بدون رنگ کردن از آنها استفاده میکنند .در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مانند قهوه ای ، مشکی ، عنابی و … یافت میشوند .

2 – کلاه گیس های مصنوعی :

این نوع از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر هستند و عموما ماندگاری بیشتری در گذر زمان دارند اما باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی روی سر شما دارند ولی کلاه گیس های مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی هستند و تقریبا شبیه به موی انسان ساخته میشوند .این نوع از کلاه گیس ها دارای رنگ های فانتزی و مدل های بسیار متنوعی هستند .

 


دسته بندی کلاه گیس ها بر حسب اندازه :


کلاه گیس در سه اندازه مختلف کوتاه ، متوسط و بلند همچنین نوع زنانه و مردانه ساخته میشوند که هر کدام در نوع خود تنوع بسیاری دارد .

کلاه گیس های کوتاه حدودا اندازه ای تا روی گردن ، کلاه گیس های متوسط حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر و کلاه گیس های بلند ، طولی حتی به اندازه 1 متر یا بیشتر دارند . کلاه گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی می شود.

 


دسته بندی بر اساس کارخانه ای بودن یا دست ساز بودن کلاه گیس :

دسته بندی بر اساس کارخانه ای بودن یا دست ساز بودن کلاه گیس

کلاه گیس های کارخانه ای  :

بیشتر کلاه گیس های موجود در بازار در کارخانه تولید کلاه گیس ساخته می شوند این نوع کلاه گیس که با ماشین آلات و دستگاه ها ساخته می شود، بر پایه پلاستیک ( پلیمر والیاف ) طراحی و تولید می شود. سرعت تولید، صادرات به سراسر دنیا، تنوع  رنگ و مدل از مزایای کلاه گیس های کارخانه ای بشمار می آید.

کلاه گیس دست ساز  :

این نوع کلاه گیس  در مقایسه با کلاه گیس کارخانه ساز از ظرافت و کیفیت بسیار بالاتری در ساخت و تولید برخوردار می باشد.

این محصول در موسسات و کارگاه های ساخت کلاه گیس تولید و عرضه می شوند.یکی از نکات مهمی که در این نوع کلاه گیس  وجود دارد این است که در آن ، اندازه ، رنگ و حالت مو کاملا به سلیقه و سفارش مشتریان می باشد و با استفاده از موی طبیعی انسان ساخته می شود . ساخت این نوع کلاه گیس نسبت به نوع کارخانه ای آن ، بیشتر زمان بر می باشد.

 


درآمد ، هزینه و سود حاصل از اجرای طرح توجیهی تولید کلاه گیس (پوستیش)  :

در صورتی که نرخ برابری دلار را 3800 تومان  و ظرفیت سالانه طرح را 1000000 عدد در نظر بگیریم ، خلاصه طرح توجیهی احداث کارخانه تولید کلاه گیس (پوستیش) به انضمام ماشین آلات و تمامی تجهیزات و نیروی انسانی ، به شرح زیر برآورد میگردد :

  • سرمایه ثابت مورد نیاز جهت تهیه تجهیزات:  1500 میلیون تومان
  • سرمایه در گردش مورد نیاز تجهیزات : 3400 ملیون تومان
  • فروش سالانه: 4200 میلیون تومان
  • اجرای این طرح برای 31 نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

 


فرایند تولید کلاه گیس یا پوستیش  :


فرایند تولید کلاه گیس یا پوستیش

در کارخانه تولید کلاه گیس،  در ابتدا موها ضد عفونی می‌شوند ، سپس داخل آب جوش انداخته شده و پس از آن رنگ آمیزی می‌شوند؛ برخی موها با اتو صاف و برخی فردار می‌شوند و در نهایت محصول نهایی دوخته شده و بسته بندی میگردد .

 


بخشی از مطالعات بازار کلاه گیس یا پوستیش در ایران  :


تعرفه واردات کلاه گیس 55 درصد  و آزاد می باشد. هیچ ارز دولتی برای واردات کلاه گیس تعلق نمی گیرد. و ارزش این کالا در گمرک بر حسب کیلو  حساب می شود. نیاز به مجوز بهداشت و استاندارد ندارد و تنها به مجوز بازرگانی نیاز دارد.میزان واردات سالانه کلاه گیس  در کشور چیزی حدود 24714 دلار می باشد.

 

بازار فروش و تجارت  کلاه گیس در چین  :

در یک روستا در چین بیش از 400 شرکت و تولید کننده مشغول به تولید و تجارت مو هستند. و به سراسر جهان و حتی آفریقا صادر می‌کنند؛ در این منطقه صنعت مو یک کسب و کار جدی است.

در یک بازار در شرق چین، کیسه‌های موهای سیاه که بسیار پر سود هستند توسط فروشنده‌ها به صورت سیار، در دکه‌ها و به کشورهای دیگر صادر و فروخته می شود. و با فروش داخلی و صادرات در سال 2012 حدود 66 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است؛ با توجه به سازمان تجارت جهانی تقریبا نیمی از کل صادرات این منطقه و فروش‌های محلی از فروش مو است؛ بخش زیادی از موهای طبیعی در سطح جهانی توسط چین تولید می‌شود.

چین در سال 2012 حدود 75 درصد صادرات کلاه گیس یا طلای سیاه را به خود اختصاص داده است. همچنین با فروش مو در خارج از کشور که عمده آن‌ به آمریکاست ، درآمد ی سالانه‌ تا 8 میلیون دلار کسب مینمایند.

 


نمونه ای از قیمت گذاری انواع کلاه گیس  :


نمونه ای از قیمت گذاری انواع کلاه گیس

کلاه گیس با کلاه توری  :

این نوع کلاه گیس طراحی شده است، تا خط رویش مو طبیعی به نظر برسد .  قیمت کلاه گیس های مصنوعی با توجه به دسته دوم بودن و نو بودن آن ، از 500 هزار تومان و طبیعی از یک میلیون تومان شروع می شود .

کلاه گیس مونوفیلامانی  :

این نوع کلاه گیس طبیعی ترین ظاهر را دارد. از هر دو نوع مصنوعی و طبیعی در دسترس است . قیمت مصنوعی آن معمولا از 160 پوند و طبیعی آن از 399 پوند شروع می شود .

کلاه گیس با بافت ماشینی  :

این نوع ارزان ترین نوع کلاه گیس می باشد و معمولا وزن آن ها سنگین تر است .  اما از نوع کلاه گیس های مونوفیلامانی طبیعی تر نیستند ، با این حال به همان اندازه مد روز هستند و از کیفیت مشابهی برخوردار می باشند. قیمت آن ها معمولا از 55  پوند شروع می شود.

کلاه گیس دستی  :

این نوع کلاه گیس نرم، سبک و قابل انعطاف می باشد. قیمت آن ها معمولا از 130 پوند شروع می شود، اما اگر رویه ی مونوفیلامانی و زیر آن دست دوز باشد ، معمولا قیمت آن از 225 پوند شروع می شود.

کلاهگیس درماتیت و بدون لغزش  :

این نوع کلاه گیس مناسب برای افرادی که هیچ مویی ندارند، می باشد.،   تا ساکشن  باعث لیز نخوردن پایه ى کلاه گیس شود . این نوع کلاه گیس را می توان با پایه توری ساخت . انواع مصنوعی و طبیعی آن ها در دسترس هستند . قیمت آن ها از 650 پوند و نوع سفارشی آن از 1200 پوند شروع می شود.

 


مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید کلاه گیس (پوستیش)  :


  • الیاف پلی استر
  • الیاف آکریلیک
  • الیاف ویکسوز

نکته : محل  تامین الیاف مورد نیاز تولید کلاه گیس کشور چین می باشد.

 


شرکت های سازنده کلاه گیس در ایران  :


شرکت های سازنده کلاه گیس در ایران

کارخانجات چرخ  خیاطی ایران (کاچیران)  و شرکت نصردوخت ماشین و شرکت قاف صنعت که هر سه از تولیدکنندگان چرخ دوخت صنعتی هستند و همچنین دو شرکت تهران دوخت ماشین و  شرکت ماشین دوخت قهرود که وارد کنندگان چرخ دوخت صنعتی هستند ، از تولیدکنندگان کلاه گیس نیز در ایران می باشند.

 


نکاتی درباره ی عمر کلاه گیس های طبیعی و مصنوعی  :


کلاه گیس های مصنوعی عموماً بیشتر از یکسال ماندگاری دارند .که اگر از آنها به خوبی مراقبت شود، شاید این زمان به 2 سال نیز برسد . اما در مورد کلاه گیس های طبیعی که صد در صد از موی طبیعی انسان ساخته شده اند ،این زمان به بیش از سه سال میرسد که زمان طولانی و قابل توجهی است .اگر از موهای کلاه گیس طبیعی هم مراقبت شود ، این زمان میتواند به 4 سال هم برسد .

در کل باید گفت سیاست کارخانه ها و برند های تولید کلاه گیس به سمتی میرود که محصولاتی با ماندگاری بسیار طولانی تولید کنند چرا که این موضوع سالهاست مورد توجه مصرف کنندگان میباشد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید کلاه گیس یا پوستیش ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی آماده تولید محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی 87 صفحه سال 96

:: دانلود طرح توجیهی آماده تولید بازیافت پارچه و لباس های کهنه 51 صفحه

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories