جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید والف تیوب با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1403 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام بانکی ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا جهت دانلود طرح توجیهی والف تیوپ 1402 و یا قبلتر به انتهای صفحه بروید ، در صورت وجود فایل میتوانید دریافت کنید.
معرفی طرح توجیهی تولید والف تیوب
والو ( والف ) یا ولو ، قطعه فلزی کوچکی است که روی تیوب یا تایر دوچرخه تعیبه شده و با ورود یک طرفه هوا به داخل تیوب موافقت می کند . بعد از اتمام فرآیند باددهی توسط پمپ باد ، اتصال توسط فشار داخل تیوب یا فنر به طور خودکار قطع می گردد .
کاربرد والف در تایرهای بادی در چرخ انواع خودرو و وسایل نقلیه اعم از سواری ، بادی ، هواپیما ، موتور ، دوچرخه ، فرغون و... نمایان می باشد .
کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید والف :
- کد آیسیک انواع والف تیوب : 3430412624
- کد تعرفه گمرکی انواع والف تیوب : نتیجه جست و جو در اطلاعات گمرک حاکی از آن است که به علت عدم وجود کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای این محصول ، میزان صادرات و واردات آن نامعلوم می باشد .
فواید والف :
مهمترین فایده والف در تیوب لاستیک های دوچرخه ، ممانعت از ورود گردوخاک و رطوبت به داخل لاستیک می باشد . همین عملکرد ایزوله سازی ، سبب شده تا باد داخل تیوب عاری از هرگونه عنصر اضافی و خالص شود .
درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید والف تیوب
در صورتی که نرخ برابری دلار به تومان را جهت راه اندازی خط تولید والو تیوب ، 30000 و ظرفیت تولید سالیانه را ، 40,000,000 عدد درنظر بگیریم ، خلاصه مالی طرح توجیهی تولید والف تیوب به قرار زیر خواهد بود :
- میزان سرمایه گذاری ثابت : 2.5 میلیارد تومان
- ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 1.5 میلیارد تومان
- نرخ بازده داخلی : 36%
فرآیند تولید والف تیوب
فرآیند تولید صنعتی والف تیوب شامل مراحل زیر می باشد :
- ابتدا ترکیبی از فولاد و چند فلز دیگر در اختیار می باشد . ترکیب روی دستگاه تراش سوار شده و طی یک فرآیند چرخش و برش ، مواد اضافی جدا می شود . این فرآیند شامل اتصال بدنه به یک پایه و چرخش توسط دستگاه چرخش می باشد . این دستگاه با سرعت بالا می چرخد ، در حین چرخش ، یک برش تک نقطه ای بدنه را به شکل دلخواه در می آورد .
- مرحله بعدی افزودن فلز آبکاری ، معمولاً مس به قسمت های مختلف بدنه می باشد . آبکاری با مس باعث آب بندی کامل و مناسب بدنه می شود .
- مرحله بعدی شامل پرداخت بدنه می باشد . پس از پرداخت بدنه ، سوپاپ والف با تفلون یا انواع دیگر الاستومر پوشانده می شود .
- مرحله چهارم ، شامل پخت می باشد . تفلون از طریق پخت با بدنه پیوند می خورد . بعد از پخت قطعه آماده تست می باشد .
- در این مرحله تست فشار صورت می گیرد ، به اینصورت که ابتدا قطعه روی تیوب نصب شده و در حین فرآیند باددهی ، هوا با فشار 8-6 بار وارد تیوب شده ، در صورت وجود هرنوع مشکل یا نقص در حین فرآیند ، قطعه وارد قسمت تعمیر سوپاپ می شود ، در غیر اینصورت برای ورود به مرحله بعدی آماده می شود .
- در مرحله آخر قطعه پس از عبور از قسمت بازرسی و کنترل کیفیت ، آماده ورود به بازار مصرف می باشد .
تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید والف تیوب
تجهیزات ، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید والف تیوب با ظرفیت سالیانه 40,000,000 عدد به قرار زیر می باشد :
- مساحت زمین مورد نیاز : 12000 مترمربع
- زیربنای کل : 3500 مترمربع
- تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 14 نفر
-تجهیزات مورد نیاز :
- دستگاه پرس والو
- دستگاه تراش
- دستگاه چرخش
والوها متناسب با کاربردشان در دو نوع زیر دسته بندی می شوند
1 - والف تیوبلس ( Snap-In Valve ) :
این نوع از والف ها قطعات مستقلی هستند که برای تایرهای بادی بدون تیوب ( تایرهای تیوبلس ) به کار می رود . در قسمت انتهای ساقه والف ، بخش لاستیکی ای وجود دارد که با قرارگیری در محل سوراخ تعبیه شده در رینگ تایر ، ثابت شده و آب بندی می شود .
2 - والف تیوب تایپ ( Rubber Base Valve ) :
این نوع از والف ها در زمان تولید تیوب و قبل از عملیات پخت ( ولکانیزاسیون ) روی تیوب تایرهای بادی نصب شده و جزئی از ساختار یکپارچه تیوب محسوب می شوند . به اینگونه والف ها در اصطلاح والف سرخود نیز می گویند .
والف های تیوبلس نیز دارای انواع مختلف زیر می باشند
1 - والف شرادر ( Shrader ) یا والف آمریکایی :
والف آمریکایی قطعه ایست که شامل یک سوپاپ و هسته ی فنری بوده و همچنان روی تیوب تعداد زیادی از دوچرخه های معمولی مشاهده می شود .
این نوع والف ها نسبتاً بزرگ می باشند به همین دلیل نوع ارتقا یافته این والف که نسبتاً باریکتر می باشد ، برروی دوچرخه های جدیدتر یا دوچرخه های مخصوص جاده با طوقه های باریک مشاهده می شود . فنر یا هسته بکاررفته می تواند جدا شود که امکان افزودن مایع ضدپنجری به درون سوپاپ و تیوب را فراهم می کند .
مزایای این نوع والوها شامل موارد زیر می باشد :
- این نوع والف ها در صورت ازبین رفتن یا هر مشکل دیگری به وفور یافت می شوند .
- در فرآیند باددهی به تیوب ، هیچ نیازی به مبدل نمی باشد .
- جداسازی مغزی والو و پرکردن آن با مایع ضد پنچری به سهولت انجام می پذیرد .
- ساختار والف های آمریکایی به گونه ایست که امکان آسیب دیدگی توسط کودکان و نوجوانانی که خودشان تایر را باد می کنند وجود ندارد .
2 - والف پرستا ( Presta ) یا والف فرانسوی :
والف فرانسوی مدتها بعد از والف آمریکایی وارد بازار شد . این نوع والف ها دارای طراحی جدیدتری می باشند . سوراخ تعبیه شده برای آن روی طوقه ، به نسبت باریکتر از والو شرادر می باشد . همین مسئله سبب شده است که حین رکاب زدن ، میزان برخورد طوقه کاهش پیدا کرده و مقاومت و استحکام آن بالا رود .
به سبب طراحی بی نظیر این نوع والف ها و برتری آن بر والف های شرادر ، بیشتر در اجزای دوچرخه های کوهستان مدل بالا ، اکثر دوچرخه های جاده باریک و دوچرخه های مسابقات که نیازمند ایجاد بالانس بهتری برای چرخ ها می باشند ، مشاهده می شود .
در برخی از والف های پرستا مشابه والف شرادر ، مغزی داخلی ، جهت پرکردن مایع ضدپنچری جدا می شود . به علت وجود دو نوع رزوه در والوهای پرستا ، احتمال گم شدن مهره های اتصالی به این والف ها در حین تعمیرات و باددهی تایرها توسط دوچرخه سواران وجود دارد .
برای حل معضل پیش رو ، تیوب های پرشده از مایع ضدپنچری و یا تیوب های معمولی به همراه نوار در لاستیک ( که احتمال پنچری را کاهش می دهد ) وارد بازار شده اند .
والف پرستا در حین فرآیند باددهی تیوب توسط پمپ های باد معمولی نیاز به مبدل دارد و همچنین به دلیل نداشتن مغزی فنری نسبت به والف شرادر ، فرآیند پنچرگیری راحتتری دارند . از طرفی این والف ها در مقابل والف شرادر از آسیب پذیری بالاتری برخوردارند .
3 - والف دانلوپ ( Dunlop یا Woods ) یا والف انگلیسی :
این نوع والف در مقایسه با والف پرستا از ضخامت بیشتری برخوردار بوده ، همچنین از لحاظ نوع تلمبه جهت بادشدن نیز مشابه هم می باشند . این نوع والف نسخه منسوج شده والف های موجود در بازار می باشد که روی دوچرخه های قدیمی مشاهده می شد .
در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید والف تیوپ ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
:: مطالب مرتبط :
:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید لاستیک رادیال خودرو 63 صفحه
:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید پودر لاستیک از ضایعات 73 صفحه