• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید والف تیوب ⭐️ سال 1401 (pdf+word+کامفار)

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید والف تیوب

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید والف تیوب با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام بانکی ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .


معرفی طرح توجیهی تولید والف تیوب


معرفی طرح توجیهی تولید والو تیوب

والو ( والف ) یا ولو ، قطعه فلزی کوچکی است که روی تیوب یا تایر دوچرخه تعیبه شده و با ورود یک طرفه هوا به داخل تیوب موافقت می کند . بعد از اتمام فرآیند باددهی توسط پمپ باد ، اتصال توسط فشار داخل تیوب یا فنر به طور خودکار قطع می گردد .

کاربرد والف در تایرهای بادی در چرخ انواع خودرو و وسایل نقلیه اعم از سواری ، بادی ، هواپیما ، موتور ، دوچرخه ، فرغون و... نمایان می باشد .

 

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید والف :

  • کد آیسیک انواع والف تیوب : 3430412624
  • کد تعرفه گمرکی انواع والف تیوب : نتیجه جست و جو در اطلاعات گمرک حاکی از آن است که به علت عدم وجود کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای این محصول ، میزان صادرات و واردات آن نامعلوم می باشد .

فواید والف :

مهمترین فایده والف در تیوب لاستیک های دوچرخه ، ممانعت از ورود گردوخاک و رطوبت به داخل لاستیک می باشد . همین عملکرد ایزوله سازی ، سبب شده تا باد داخل تیوب عاری از هرگونه عنصر اضافی و خالص شود .

 


درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید والف تیوب


در صورتی که نرخ برابری دلار به تومان را جهت راه اندازی خط تولید والو تیوب ، 30000 و ظرفیت تولید سالیانه را ، 40,000,000 عدد درنظر بگیریم ، خلاصه مالی طرح توجیهی تولید والف تیوب به قرار زیر خواهد بود :

  • میزان سرمایه گذاری ثابت : 2.5 میلیارد تومان
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 1.5 میلیارد تومان
  • نرخ بازده داخلی : 36%

 


فرآیند تولید والف تیوب


فرآیند تولید والو تیوب

فرآیند تولید صنعتی والف تیوب شامل مراحل زیر می باشد :

  • ابتدا ترکیبی از فولاد و چند فلز دیگر در اختیار می باشد . ترکیب روی دستگاه تراش سوار شده و طی یک فرآیند چرخش و برش ، مواد اضافی جدا می شود . این فرآیند شامل اتصال بدنه به یک پایه و چرخش توسط دستگاه چرخش می باشد . این دستگاه با سرعت بالا می چرخد ، در حین چرخش ، یک برش تک نقطه ای بدنه را به شکل دلخواه در می آورد .
  • مرحله بعدی افزودن فلز آبکاری ، معمولاً مس به قسمت های مختلف بدنه می باشد . آبکاری با مس باعث آب بندی کامل و مناسب بدنه می شود .
  • مرحله بعدی شامل پرداخت بدنه می باشد . پس از پرداخت بدنه ، سوپاپ والف با تفلون یا انواع دیگر الاستومر پوشانده می شود .
  • مرحله چهارم ، شامل پخت می باشد . تفلون از طریق پخت با بدنه پیوند می خورد . بعد از پخت قطعه آماده تست می باشد .
  • در این مرحله تست فشار صورت می گیرد ، به اینصورت که ابتدا قطعه روی تیوب نصب شده و در حین فرآیند باددهی ، هوا با فشار 8-6 بار وارد تیوب شده ، در صورت وجود هرنوع مشکل یا نقص در حین فرآیند ، قطعه وارد قسمت تعمیر سوپاپ می شود ، در غیر اینصورت برای ورود به مرحله بعدی آماده می شود .
  • در مرحله آخر قطعه پس از عبور از قسمت بازرسی و کنترل کیفیت ، آماده ورود به بازار مصرف می باشد .

 


تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید والف تیوب


والو تیوب

تجهیزات ، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید والف تیوب با ظرفیت سالیانه 40,000,000 عدد به قرار زیر می باشد :

- مساحت زمین مورد نیاز : 12000 مترمربع

- زیربنای کل : 3500 مترمربع

- تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 14 نفر

-تجهیزات مورد نیاز :

  • دستگاه پرس والو
  • دستگاه تراش
  • دستگاه چرخش

 


والوها متناسب با کاربردشان در دو نوع زیر دسته بندی می شوند


والوها

1 - والف تیوبلس ( Snap-In Valve ) :

این نوع از والف ها قطعات مستقلی هستند که برای تایرهای بادی بدون تیوب ( تایرهای تیوبلس ) به کار می رود . در قسمت انتهای ساقه والف ، بخش لاستیکی ای وجود دارد که با قرارگیری در محل سوراخ تعبیه شده در رینگ تایر ، ثابت شده و آب بندی می شود .

 

2 - والف تیوب تایپ ( Rubber Base Valve ) :

این نوع از والف ها در زمان تولید تیوب و قبل از عملیات پخت ( ولکانیزاسیون ) روی تیوب تایرهای بادی نصب شده و جزئی از ساختار یکپارچه تیوب محسوب می شوند . به اینگونه والف ها در اصطلاح والف سرخود نیز می گویند .

 


والف های تیوبلس نیز دارای انواع مختلف زیر می باشند

والوها متناسب با کاربردشان در دو نوع زیر دسته بندی می شوند

1 - والف شرادر ( Shrader ) یا والف آمریکایی :

والف آمریکایی قطعه ایست که شامل یک سوپاپ و هسته ی فنری بوده و همچنان روی تیوب تعداد زیادی از دوچرخه های معمولی مشاهده می شود .

این نوع والف ها نسبتاً بزرگ می باشند به همین دلیل نوع ارتقا یافته این والف که نسبتاً باریکتر می باشد ، برروی دوچرخه های جدیدتر یا دوچرخه های مخصوص جاده با طوقه های باریک مشاهده می شود . فنر یا هسته بکاررفته می تواند جدا شود که امکان افزودن مایع ضدپنجری به درون سوپاپ و تیوب را فراهم می کند .

مزایای این نوع والوها شامل موارد زیر می باشد :

  • این نوع والف ها در صورت ازبین رفتن یا هر مشکل دیگری به وفور یافت می شوند .
  • در فرآیند باددهی به تیوب ، هیچ نیازی به مبدل نمی باشد .
  • جداسازی مغزی والو و پرکردن آن با مایع ضد پنچری به سهولت انجام می پذیرد .
  • ساختار والف های آمریکایی به گونه ایست که امکان آسیب دیدگی توسط  کودکان و نوجوانانی که خودشان تایر را باد می کنند وجود ندارد .

 

2 - والف پرستا ( Presta ) یا والف فرانسوی :

والف فرانسوی مدتها بعد از والف آمریکایی وارد بازار شد . این نوع والف ها دارای طراحی جدیدتری می باشند . سوراخ تعبیه شده برای آن روی طوقه ، به نسبت باریکتر از والو شرادر می باشد . همین مسئله سبب شده است که حین رکاب زدن ، میزان برخورد طوقه کاهش پیدا کرده و مقاومت و استحکام آن بالا رود .

به سبب طراحی بی نظیر این نوع والف ها و برتری آن بر والف های شرادر ،  بیشتر در اجزای دوچرخه های کوهستان مدل بالا ، اکثر دوچرخه های جاده باریک و دوچرخه های مسابقات که نیازمند ایجاد بالانس بهتری برای چرخ ها می باشند ، مشاهده می شود .

در برخی از والف های پرستا مشابه والف شرادر ، مغزی داخلی ، جهت پرکردن مایع ضدپنچری جدا می شود . به علت وجود دو نوع رزوه در والوهای پرستا ، احتمال گم شدن مهره های اتصالی به این والف ها در حین تعمیرات و باددهی تایرها توسط دوچرخه سواران وجود دارد .

برای حل معضل پیش رو ، تیوب های پرشده از مایع ضدپنچری و یا تیوب های معمولی به همراه نوار در لاستیک ( که احتمال پنچری را کاهش می دهد ) وارد بازار شده اند .

والف پرستا در حین فرآیند باددهی تیوب توسط پمپ های باد معمولی نیاز به مبدل دارد و همچنین به دلیل نداشتن مغزی فنری نسبت به والف شرادر ، فرآیند پنچرگیری راحتتری دارند . از طرفی این والف ها در مقابل والف شرادر از آسیب پذیری بالاتری برخوردارند .

 

3 - والف دانلوپ ( Dunlop  یا Woods ) یا والف انگلیسی :

این نوع والف در مقایسه با والف پرستا از ضخامت بیشتری برخوردار بوده ، همچنین از لحاظ نوع تلمبه جهت بادشدن نیز مشابه هم می باشند . این نوع والف نسخه منسوج شده والف های موجود در بازار می باشد که روی دوچرخه های قدیمی مشاهده می شد .

 

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید والف تیوپ ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید لاستیک رادیال خودرو 63 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید پودر لاستیک از ضایعات 73 صفحه


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories