• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید کیتین و کیتوزان از پوست میگو و استخوان ماهی

(1 vote, average 5 out of 5)

Chitin

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید کیتین و کیتوزان از پوست میگو و استخوان ماهی ، این صفحه را مطالعه نمایید . کیتین و کیتوسان دو ماده پروتئینی می باشند که به مقدار زیاد در پوست میگو و استخوان ماهی وجود دارند ، از کار برد های کیتین و کیتوزان می توان به استفاده از آن در صنایع کاغذ سازی ، صنایع دارویی ، دندانسازی ، تولید حوله ، بسته بندی محصولات غذایی ، صنایع عکاسی و ... اشاره نمود .

معرفی طرح توجیهی تولید کیتین و کیتوسان از پوست میگو و استخوان ماهی :

کیتین ماده ای می باشد که مشتقی از گلوکز بوده و سازنده اصلی دیواره سلولی موجوداتی ازقبیل حشرات ، قارچ ها ، نرم تنان ، خرچنگان و ... می باشد . کیتین دارای خواص درمانی بسیار و همچنین کاربرد های صنعتی زیادی می باشد . در واقع بعد از سلولز کیتین فراوان ترین پلی ساکارید در طبیعت می باشد . کیتوزان نیز یکی از مشتقات کیتین می باشد ، که پس از داستیلاسیون کیتین به دست می آید . کیتین و کیتوزان دارای کاربرد عمده ای در پزشکی و صنعتی می باشند .
کیتوزان دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و می تواند یک روکش پلاستیکی مانند ایجاد نماید ، به علاوه سبب افزایش ماندگاری محصولات شده ، کیفیت مواد غذایی را حفظ نموده و دارای خاصیت بازی می باشد . کیتین و کیتوزان در صنایع نساجی ، داروسازی ، تصفیه فاضلاب ، جذب فلزات سنگین ، صنایع عکاسی ، کاغذ سازی ، تولید دارو های چربی سوز ، تولید مواد آرایشی ، تولید دارو های ضد بارداری ، دندانسازی ، تولید حوله ، تولید سمعک ، بسته بندی مواد غذایی و ... دارای کاربرد می باشند .
میگو از جمله آبزیانی می باشد که سرشار از پروتئین بوده و دلیل برخورداری از املاح و میکروالمان های مختلف دارای اهمیت بالایی می باشد . باتوجه به بررسی های انجام شده ، نیمی از ذخایر میگو در خلیج فارس در آب های کشور ایران قرار دارد ، از طرفی نیز قوانین محدود کننده در محیط زیست سبب افزایش تمایل تولید کننده به استفاده از ضایعات به وجود آمده ، جهت کاهش آلودگی های محیط زیست شده است ، به علاوه میگو در آب های آزاد رشد یافته و تولید کنندگان برای تولید کیتین فقط هزینه های فراوری پوست میگو را می پردازند ، که این امر سبب کاهش سرمایه مورد نیاز و سود بالا در تولید کیتین و کیتوزان شده است .
لازم به ذکر می باشد که کیتین دارای کد آیسیک 2413412491 می باشد .

فرایند تولید کیتین ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کیتین و کیتوسان از پوست میگو و استخوان ماهی ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول پوست میگو را به صورت کامل شستشو داده و بقایا و گوشت میگو را از پوست جدا می نمایند .
در مرحله دوم پوست میگو را در آون قرار داده و در دمای 40 درجه سانتی گراد خشک می نمایند .
در مرحله سوم پوست خشک شده میگو را با استفاده از آسیاب پودر می کنند .
در مرحله چهارم ، به مدت زمان 24 ساعت در دمای معمولی اتاق ، پوسته آسیاب شده را در محلول سود سوزآور 1 نرمال قرار می دهند .
در مرحله پنجم ، بقایای مانده از پوسته را بر روی کاغذ صافی می ریزند و سپس آن ها را با آب مقطر شستشو می دهند که PH آن ها خنثی شود .
در مرحله ششم ، به مدت زمان 24 ساعت پوسته های میگو را همراه با محلول اسید کلریدریک 1 نرمال و 2 نرمال و اسید لاکتیک 1 نرمال و 2 نرمال به همزن منتقل کرده و با یکدیگر مخلوط می کنند . در مرحله هفتم ، دوباره بقای پوسته را روی کاغذ صافی قرار داده و آن ها را تا رسیدن به PH خنثی ، با آب مقطر شستشو می دهند . در نهایت کیتین بدست می آید .

فرایند تولید کیتوزان ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کیتین و کیتوزان از پوست میگو و استخوان ماهی ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید کیتوزان ، کیتین را به مدت زمان 6 ساعت در دمای 100 درجه سانتی گراد ، در محلول سود غیظ 50 درصد قرار می دهند . در مرحله بعد مواد معلق سود را بر روی کاغذ صافی ریخته و تا زمانی که PH آن ها خنثی شود ، با استفاده از آب مقطر مواد را شستشو خواهند داد . در مرحله آخر نیز کیتوزان تولید شده را داخل آون قرار داده و در دمای 60 درجه سانتی گراد خشک می نمایند .

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پودر ماهی و روغن ماهی سال 98

:: دانلود طرح توجیهی تیپ فراوری و بسته بندی و صادرات ماهی و میگو و آبزیان سال 97

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید کیتین و کیتوزان از پوست میگو و استخوان ماهی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories