• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

سامانه کارا و روش اخذ وام روستایی

(24 votes, average 5 out of 5)

سامانه کارا و روش اخذ وام روستایی

سامانه کارا وزارت تعاون یا سایت کارا چیست و به چه منظور ایجاد شده ؟

در این مقاله قصد داریم شما را با این سامانه آشنا کنیم و نقش آنرا در اخذ وام روستایی و تسهیلات بانکی توضیح دهیم . پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید !

وبسایت کارا که نام متداولتر آن سامانه ی کارا میباشد به تازگی توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و هدف این این وبسایت آسان سازی فرایند ارائه ی تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه گذاران محترم کشور میباشد.

با مراجعه به این سامانه مشاهده خواهید کرد که دو بخش (( تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری )) و همینطور (( تسهیلات اشتغال فراگیر )) دو قسمت عمده ی سایت را تشکیل میدهند . با هم به بررسی این دو بخش میپردازیم .

وام روستایی و عشایری :

تسهیلات روستایی از محل تلفیق منابع بانکهای عامل و صندوق توسعه ملی به کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق روستایی و عشایری تخصیص میابد .

روش اخذ وام روستایی به این شکل است که متقاضی در مناطق روستایی و عشایری در ابتدا باید شاخه سرمایه گذاری و کارآفرینی مورد نظر خود را انتخاب نماید و سپس از طریق سامانه کارا اقدام به ثبت نام و پر کردن فرم های آن نماید . فرمهایی که توسط متقاضی باید پر شوند شامل اطلاعاتی میباشند که همگی آنها از طرح توجیهی که متقاضی تهیه نموده استخراج میشوند لذا به متقاضیان توصیه میکنیم حتما قبل از اقدام به پر کردن فرمها نسبت به تهیه ی یک طرح توجیهی و امکان سنجی استاندارد و کامل اقدام نمایند تا با دید باز و بار اطلاعاتی کامل کسب و کار مورد نظر را شروع نمایند .

توجه : در نهایت حتی در صورتی که متقاضی وام روستایی موفق به اخذ مجوزهای کسب و کار خود شود ، در مرحله ی بانک و قبل از تخصیص وام روستایی ، متقاضی حتما باید طرح توجیهی بانکیبل و موجهی را به بانک ارائه نماید و فقط پس از تایید توجیه اقتصادی طرح توسط بانک امکان تخصیص وام وجود دارد لذا توصیه ما به شما این است که حتما قبل از  شروع کار طرح توجیهی مورد نیاز خود را توسط متخصصین این کار تدوین نموده تا هم اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن فرمهای سامانه ی کارا را از آن استخراج نموده و هم بتوانید با هان طرح توجیهی به بانک رفته و در مراحل بعدی نسبت به اخذ وام روستایی خود اقدام نمایید . در این صورت احتمال وجود مغایرت در اطلاعات اعلامی شما در سایت کارا با اطلاعات مندرج در طرح شما به صفر میرسد در صورتی که اگر بعد از پر کردن فرمهای سایت کارا و ثبت نام در آن اقدام به تهیه ی طرح توجیهی و امکان سنجی نمایید این امکان وجود خواهد داشت که اطلاعات اعلامی شما به سامانه با اطلاعاتی که بعدا در طرح توجیهی به بانک ارائه میدهید مطابقت نداشته و موجب دوباره کاری و خسارت برای شما شود.

در صورتی که یک طرح توجیهی اختصاصی و بانکیبل با توجیه اقتصادی و پشتیبانی نیازمندید حتما اینجا کلیک نموده و طبق روش ذکر شده با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید .

اگر هنوز در پیچ و خم تصمیم گیری برای انتخاب کسب و کار جدید خود هستید به شما پیشنهاد میکنیم با عضویت در وبسایت گسترش کارآفرینی به بیش از 1200 عنوان طرح توجیهی و امکانسنجی دسترسی نامحدود داشته باشد تا با مطالعه ی آنها و دسترسی به اطلاعات بیش از 1200 کسب و کار ، که شاید کسب و کار مورد نظر شما هم جزو آنها باشد فرایند تصمیم گیری را برای خود ساده نمایید.برای دانلود بانک 1200 طرح توجیهی اینجا کلیک نمایید .

توضیحات تکمیلی تسهیلات روستایی :

1 - طرحهای توجیهی متقاضیان دریافت وام روستایی به ترتیب در دستگاههای اجرایی ذیربط و کمیته فنی کارگروه اشتغال استان و در نهایت در بانک عامل بررسی میگردد و باید به تایید این نهاد ها برسد . البته توجه داشته باشید که موضوع طرح حتما باید یکی از رسته های اولویت دار اشتغال روستایی باشد چرا که در غیر این صورت سود تسهیلات برای او 18% محاسبه میگردد . اولویت های اشتغال روستایی در خود سایت کارا ذکر شده است .

2 – موسساتی که برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده اند عبارتند از : بانک کشاورزی ، پست بانک ، بانک توسعه تعاون و همینطور صندوق کارآفرینی امید

3 – نرخ سود وام روستایی به شرح زیر میباشد :

برای مناطق عشایری و روستایی مرزی نرخ سود 4% میباشد .
برای مناطق عشایری و روستایی غیر مرزی نرخ سود 6% میباشد .
برای تامین سرمایه در گردش تولیدی های مستقر در شهر های با جمعیت کمتر از ده هزار نفر و همینطور نواحی صنعتی نرخ سود 10% میباشد .

4 – در صورتی که متقاضی منابع وام را از پروژه منحرف نماید یا کلا پروژه اش جزو اولویت ها نباشد نرخ سود تسهیلات روستایی برای او 18% محاسبه میشود .

تسهیلات اشتغال فراگیر :

خب در کنار گزینه ی تسهیلات روستایی در سایت کارا ، گزینه ی دیگری وجود دارد که گزینه ی (( تسهیلات اشتغال فراگیر )) میباشد . با هم به بررسی این گزینه نیز میپردازیم .

این گزینه نیز در واقع یک گزینه ی دیگر برای سرمایه گذاران است تا در صورتی که شرایط پروژه و یا موقعیت جغرافیایی متقاضی به او امکان استفاده از تسهیلات روستایی را ندهد باز هم بتواند از یارانه ی تسهیلات در راستای اشتغالزایی استفاده نماید .

تفاوت وام روستایی با تسهیلات اشتغال فراگیر :

1 – بانکهای عامل در این نوع تسهیلات با کمی تغییر نسبت به تسهیلات روستایی به شرح زیر میباشد :
بانک ملی ، بانک سپه ، بانک رفاه کارگران ، بانک ملت ، بانک صادرات ، بانک تجارت ، بانک توسه تعاون و همینطور بانک کشاورزی . البته توجه داشته باشید که این تسهیلات نیز فقط مشمول رسته ی مشخصی از مشاغل میشود که لیست آن در سایت کارا موجود میباشد .

2 – در این نوع تسهیلات پایه ی محاسباتی سود وام همان پایه ی سود بانکی همان سال است با این تفاوت که به آن سود مقداری یارانه بین 2% تا 8% تعلق میگیرد . اینکه این یارانه 8% باشد یا کمتر به فاکتورهایی مانند موقعیت جغرافیایی پروژه و یا موارد دیگر نظیر دانش بنیان بودن آن بستگی دارد که تو ضیحات کامل آن در قسمت (( شیوه نامه ی یارانه ی تسهیلات )) در سایت کارا ذکر گردیده .
برای مثال در سال 1396 نرخ سود بانکی 18% بود حالا برای این شاخه های سرمایه گذاری یارانه ای بین 2% تا 8%  تعلق میگیرد و در واقع سود وام اشتغال فراگیر میتواند بین 10% تا 16% باشد.

در پایان باز هم توصیه مینماییم که قبل از اقدام به استفاده از هر کدام از تسهیلات مذکور حتما طرح توجیهی جامع و استانداردی را برای آن تهیه نمایید تا نقشه ی راه شما باشد !

:: مطالب مرتبط

:: نحوه ثبت نام سامانه سیتا

:: نحوه تکمیل فرم سامانه بهین یاب

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories