• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید مونو کلسیم فسفات

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید مونو کلسیم فسفات

 جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید مونوکلسیم فسفات ، این صفحه را مطالعه کنید . مونو کلسیم فسفات یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaH4P2O8 می باشد ، که شکل فیزیکی آن ، به صورت پودر جامد و سفید رنگ می باشد . این ماده در غذای طیور و دام ها و بعضی اوقات در غذای انسان به عنوان مکمل استفاده می شود .

 معرفی طرح توجیهی تولید مونو کلسیم فسفات :

 مونو کلسیم فسفات چیست؟

مونو کلسیم فسفات یا MCP یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaH4P2O8 میباشد که مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن را اسید فسفریک و کربنات کلسیم تشکیل می دهند . این ماده به صورت پودر سفید رنگی است ، که pH آن اسیدی یا خنثی می باشد . مونو کلسیم فسفات به عنوان مکمل غذایی به غذای دام و طیور اضافه می شود . این ماده در مکمل غذای مرغ تخم گذار اهمیت زیادی دارد و گاهی به غذای انسان نیز افزوده می شود . همچنین در زمینه دارویی هم کاربرد دارد .

نرخ هر کیلوگرم مونو کلسیم فسفات وارداتی در سال ۹۷ برای مصرف کنندگان حدود ۴۶۰۰ تومان بوده است ، اما قیمت تمام شده ی این ماده ۸۵۰۰ بوده و نزدیک به ۱۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد . از طرفی عمده ی واردات این ماده از کشور چین میباشد که کیفیت مناسبی ندارد . قیمت مونو کلسیم فسفات در اروپای غربی بین ۴۹۰ تا ۴۴۰ یورو و در اروپای شرقی بین ۴۸۰ تا ۴۲۵ یورو است .

مونو کلسیم فسفات باید دارای فاکتورهای متناسب با مکانیزم بدن حیوان هدف باشد . کد ISIC این محصول ۲۴۱۱۵۱۲۴۱۸ و کد تعرفه گمرکی آن ۲۸۳۵۲۶۱۰ است .

 فرایند تولید مونو کلسیم فسفات :

 مواد اولیه اصلی برای تولید این ماده اسید فسفریک و کربنات کلسیم است ، که هر دو داخل کشور تولید می شوند . تولید کنندگان مونو کلسیم فسفات ، این مواد اولیه را ، از منابع زیر تامین می کنند :

1 . سنگ فسفات : در این روش که روش مستقیم هم نام دارد ، طی یک فرایند نسبتا طولانی و پیچیده شیمیایی-فیزیکی با استفاده از کمی سنگ فسفات در کنار شیر آهک فرآورده مورد نظر تولید می شود .

2 . استخوان و ضایعات دامی : تکنولوژی استفاده این منبع بیشتر در کشور های آمریکا و اروپای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد .

3 . اسید فسفریک : در اکثر کشورهای دنیا منجمله ایران ، از این منبع در کنار ترکیبات معدنی دیگر ، بخصوص کربنات کلسیم ، استفاده می شود . که این امر به جهت سادگی نسبی تکنولوژی های مورد استفاده می باشد .

مونو کلسیم فسفات محصول واکنش دو ماده ی آهک ( با خلوص بالا یا پودر میکرویونیزه ی آهک ) و اسید فسفریک می باشد ، که پس از فرایند های تصفیه و حذف مواد مضر به صورت خالص قابل استفاده می شود .

 تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید مونو کلسیم فسفات :

 تولید مونو کلسیم فسفات به طور متوسط به ۲۴ نفر نیروی انسانی نیاز دارد و قیمت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تولید آن ، در سال ۹۵ ، در حدود ۱۲۷۰۵ میلیون تومان بوده است .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید مونو کلسیم فسفات ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دی کلسیم فسفات

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید تری کلسیم فسفات

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories