• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید ورقه میکا ریخته گری

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید ورقه میکا ریخته گری

جهت مطالعه طرح توجیهی ورق میکا ریخته گری این صفحه را مطالعه نمایید. میکا یک ماده معدنی با ارزش است که از کانی‌های سنگ‌های آذرین ، رسوبی و دگرگون به دست می‌آید . میکا به عنوان یکی از مهمترین مواد بکار گرفته شده در پیشرفت تکنولوژی ، مخصوصا صنایع الکترونیک شناخته شده است. از آنجا که میکا عایق بسیار مناسبی برای الکتریسیته و گرما می باشد ،  بنابراین جهت ساخت وسایل الکتریکی و مواد نسوز بسیار پرکاربرد می باشد . برای اینکه میکا جهت استفاده تجاری آماده شود ، میکا را به صورت ورق در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف برش می‌دهند که آن را ورق میکا (Mica Sheet) گویند . ورق نسوز میکا در دو جنس مسکویت (Muscovite ) و منیزیمی (Phlogopite ) تولید می گردد ، از ورق میکا برای ساخت واشرهای عایق الکتریکی نیز استفاده می‌شود .

معرفی طرح توجیهی تولید ورقه میکا ریخته گری :

میکا یک عنصر معدنی طبیعی است که دارای سطح شیشه ای ، شفاف و دارای خاصیت کشسانی می باشد ،  میکا دارای بیشترین سطح از سیلیس در بین مواد معدنی است از این رو بیشترین استفاده را ، از صنایع مختلف گرفته تا کاربردهای شخصی دارد و عمده ترکیبات آن سیلیکات ، آلومینیوم ، پتاسیم ، منگنز ، آب و آهن است . از میان هفت‌ گونه ی میکا ، تنها مسکوویت است  که نام های رایج آن ، میکا سفید یا میکا هندی میباشد و به دلیل داشتن پتاسیم زیاد و استقامت ولتاژ بهتر نسبت به فلوگوپیت در موتورهای برق و ژنراتورها کاربرد دارد . همچنین فلوگوپیت به دلیل داشتن منیزیم زیاد ، در صنایع تهیه لوازم عایق الکتریکی ، تهیه طلق ، کاغذ و سنگ‌های نسوز ، لاستیک سازی ، سرامیک ‌سازی و … استفاده می‌شود . میکا دارای قدرت دی الکتریک بسیار بالا ، اتلاف الکتریکی کم ، مقاومت ویژه بالای سطح و حجم ، پایداری حرارتی عالی و قدرت قوی برشی و کششی می باشد .  مصارفی که در آن از میکا استفاده میشود به شرح زیر می‌باشد :

  • مصارف  ساختمانی میکا : پوشش های سلولزی با نام های مختلف و پوشش های مختلف خارجی و استفاده به عنوان عایق
  • مصارف تزئینی میکا : شمع سازی ، گل سازی ، مجسمه سازی
  • مصارف آرایشی میکا : لوازم آرایشی مانند : ماتیک ، انواع سایه ها ، پودرهای آرایشی و ....
  • مصارف صنعتی میکا : پودر جوش ، گِل حفاری رنگ و عایق دما ، عایق الکتریسیته ، لاستیک ، کامپیوتر ، صنایع هوا – فضا ، کاغذ سازی و ....
  • مصارف بهداشتی میکا : استفاده در خمیردندان ، انواع پودر بهداشتی و ...

ورق میکا :

ورق میکا از مواد مقاوم در برابر حرارت بالا تشکیل شده که این مواد ، نازک و سبک و به شدت قابل سازگاری هستند ، ورق میکای نازک اجازه می‌دهد گرما سریع انتقال پیدا کند و المنت گرمایی سریع خنک شود . ورق میکا دارای هدایت حرارتی کم و خاصیت‌های مکانیکی بسیار خوبی است ، استفاده از این ورق‌ها برای پوشش سیم پیچ‌ها و مبدل حرارتی حلزونی یا همان مبدل حرارتی اسپیرال واجب و اساسی است . ورق میکا همچنین دارای خواص دی الکتریک عالی و مقاوم در برابر آتش است و همچنین انتشار و گسترش دود آن بسیار کم است .

از ورق میکای سخت می‌توان به شکل‌های مختلفی نظیر استامپ شده ، برش داده شده و پانچ شده استفاده کرد. ورق میکا ماشینکاری شده نیز به صورت فلنج و دیسک است . با استفاده از دستگاه cnc می توان ورق میکا را به شکل‌های بسیار تخصصی ماشینکاری کرد .

نوار میکا :

نوار میکا (Mica Tape) گزینه خوبی برای عایق سیم ها و کابل های برق است زیرا به طور استاندارد می تواند از  ۷۵۰  تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد حرارت و گرما را تحمل کند و خاصیت خود را از دست ندهد . برخی خواص مکانیکی نوار میکا به شرح زیر می باشد :

کاهش حجم گازهای سمی و دودهای ناشی از حریق

مقاوم بودن در برابر انتشار شعله و عملکرد در شرایط سخت آتش ( حتی تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد )

ضد آب و مقاوم بودن در برابر شوک و لرزش

غیر سمی بودن و عاری بودن از مواد شیمیایی و هالوژن

مقاوم بودن در شرایط اسیدی و قلیایی

مقاوم بودن در برابر تابش

میکا رولی :

ورقه های میکا در مواردی می توانند به صورت رول مورد استفاده قرار بگیرند . رول میکا  دارای ویژگی های گرمایی ، الکتریکی و لغزشی بسیار مناسبی است که باعث شده برای استفاده در کوره مناسب باشد ، میکا رولی به طور گسترده در کوره های القایی در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که از میکا رولی در دیواره کوره های القایی استفاده می شود، میکای خالص یک لایه محافظ و جدا کننده برای جدا کردن مواد نسوز باقی مانده از دیوار بتنی کوره فراهم می کند.  بدون این لایه جدا کننده، مواد باقی مانده به وجود آمده به سختی حذف میشوند و این امر موجب افزایش هزینه حفظ و نگهداری دیواره بتی کوره ها خواهد شد. از ویژگی های مهم این محصول علاوه بر مقاومت حرارتی خوب میتوان مقرون به صرفه بودن، مقاوم و با دوام بودن ، راحتی و سهولت در استفاده، و عملکرد بالا اشاره کرد. ورقه میکا رولی به سه شکل مختلف میکا خالص ، میکا شیشه ایی و ورقه میکا کامبی قابل استفاده است .

میکای فیبر شیشه نیز عملکردی عالی در پوشش کوره از خود نشان میدهد. حمل و نقل رول میکا خالص ، بسیار آسان است و ذخیره سازی آن به شرایط خاصی نیاز ندارد.

کاربرد میکا در کامپوزیت های پلیمری :

کامپوزیت های ذره ای ، به گونه ای طراحی شده اند که خواص مکانیکی یا فیزیکی را بهبود بخشند یا حداقل هزینه های تولید را کاهش دهند . میکا یک آلومینوسیلیکات کریستالی است که به عنوان تقویت کننده در کامپوزیت های پلیمری مورد استفاده گسترده قرار گرفته است . از لحاظ تجاری ، میکا به دلیل داشتن خواص مکانیکی ، الکتریکی و حرارتی بسیار عالی ، در کامپوزیت های پلیمری پلی الفین ها ( polyolefins ) ، پلی استرها ( polyesters ) ، پلی آمید یا نایلون ها ( polyamides ) ، اپوکسی ها ( epoxies) و پلی اورتان ها ( polyurethanes ) مورد استفاده قرار می گیرد . فلس و کانی های ورقه ای ، طبقه خاصی از پرکننده های تقویت کننده ترموپلاستیک را تشکیل می دهند . کامپوزیت های پلیمری پرشده از میکا به دلیل کاربردهای گسترده آنها جذاب شده اند . میکا خواص فیزیکی مختلف ماتریس پلیمر ، مانند مقاومت مکانیکی ، مدول و دمای خمش گرمایی را بهبود می بخشد . خواص مکانیکی به طور معمول به اندازه ، شکل و توزیع ذرات میکا در ماتریس پلیمر و همچنین چسبندگی سطحی وابسته است . میکا را می توان به راحتی به صورت تکه های نازک جدا کرد یا به صورت ورقه های بسیار نازک فلس مانند تهیه کرد ، این ورقه های بسیار ریز ، از نسبت ابعادی بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر به خوبی در یک ماتریس تراز شوند ، ممکن است درجه بالایی از مقاومت را به وجود آورند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید ورقه میکا ریخته گری ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کامپوزیتی آلومینیوم

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارگاه ریخته گری قطعات ضد سایش 

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories