• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی جار شیشه ای آمورف ⭐️ سال 1401 (PDF+Word)

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی جار شیشه ای آمورف | به روز + Doc + PDF

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید بطری شیشه ای آمورف یا جار ، با آپدیت سال 1401 ، با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز و یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .


بطری شیشه ای آمورف ( جار ) چیست ؟


بطری شیشه ای یا جار، یک جامد آمورف می باشد . شیشه ی آمورف ماده معدنی می باشد  که حالت مذاب آن ، طوری سرد شده تا بدون تبلور به حالت آمورف درآید .

برای انجام این فرایند به صورت یاد شده ، باید سرعت سرمایش بالا باشد ، تا ملکول ها برای تبدیل از فاز مایع به جامد، فرصت حرکت و قرار گرفتن در کنار یکدیگر به ‌صورت بلوری و منظم را نداشته باشند . شیشه ها برخلاف مواد بلورین که نظم بلند دامنه دارند، فقط  دارای نظم کوتاه ‌برد می باشند.

کد ایسیک این محصول 26101511  ، کد گمرکی آن 70109030 و کد استاندارد تولید آن 1409 می باشد.

 


مزایا و کاربرد بطری شیشه ای جار :


مزایا و کاربرد بطری شیشه ای جار

همانطور که می دانیم بسته بندی مواد غذایی اهمیت بسزایی دارد. چرا که میزان نگهداری محصول، ماندگاری و جلوگیری از فاسد شدن آن ، اولویت عرضه کنندگان هر محصول برای بازار فروش می باشد. یکی از موارد مورد نیاز عرضه کنندگان بسیاری از محصولات،  بسته های غیر قابل نفوذ جهت نگهداری از مواد غذایی می باشد.

شیشه های آمورف (جار) به دلیل اینکه ایزوله هستند، این خواسته ی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان را برآورده می سازند. این شیشه ها فاقد بو می باشند، و این خود یکی از مزایای مهم آن ها به شمار می آید.

یکی دیگر از عوامل ترغیب مصرف کننده به استفاده از محصول مورد نظر، تولید شیشه های جار در کاتالوگ ها و شکل و سایز های مختلف می باشد.

استحکام فوق العاده شیشه های جار، کاربرد این محصول را برای عرضه کنندگان اینترنتی، به شکل وسیعی افزایش داده است همینطور شفاف بودن شیشه ، از مزیت دیگر شیشه های جار برای مصرف کنندگان به هنگام خرید می باشد چراکه به دلیل شفاف بودن شیشه ، خریدار کاملا محتویات داخل آن را می بیند، و کاملا آگاهانه محصول انتخاب شده را خریداری میکند.

مزیت دیگر ظروف شیشه ای آمورف این است که ، این ظروف از نظر مواد شیمیایی، خنثی هستند و با مواد غذایی موجود نگهداری شده داخل آن ، هیچ واکنشی را انجام نمی دهند. به همین دلیل در کیفیت و خاصیت مواد غذایی درون آن تغییری به وجود نمی آورند. در صورتی که این موضوع در ظروف دیگر قابل تعمیم نبوده ، و ظروف دیگر تا حدودی فرایند انحلال در آنها صورت می گیرد.

 به همین خاطر شرکت های تولید کننده برای بسته بندی محصولات خود، از شیشه جار استفاده می کنند. باز و بسته شدن آسان این محصول با دست و بدون نیاز به دستگاه نیز حسن دیگر ظروف شیشه ای جار می باشد.

عدم تولید سم در برابر محصولات اسیدی، و همچنین عدم تغییر رنگ توسط مواد غذایی مانند زعفران و زردچوبه نیز، از برتری های ظروف جار در برابر دیگر محصولات مورد استفاده برای بسته بندی به شمار می آید.

همچنین شیشه ها و ظروف جار، این مزیت را نسبت به ظروف یک بار مصرف دارند که پس از اتمام محصول درون آن ، میتوان پس از شست شو، ظرف محصول (شیشه جار) را جهت مصارف و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار داد.

نکته مهم دیگر این است که برخلاف ظروف یک بار مصرف که آلودگی های زیست محیطی را به دنبال دارند، ظروف شیشه ای (به دلیل امکان استفاده مجدد) خطر و آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

این ظروف دارای اشکال مختلف هندسی مانند گرد، مربع، شش گوش، بیضی و … می باشد. شیشه جار علاوه بر نگهداری مواد غذایی، (روغن ؛ عرقیجات ؛ سس ؛ انواع رب و ...) نوشیدنیها ، دارو و محصولات آزمایشگاهی (با حفظ سلامت و بهداشت) ، به عنوان محصولات تزئینی نیز کاربرد دارند. بطور مثال بسته بندی و نگهداری عطر و ادکلن و وسایل آرایشی بهداشتی، نمونه ی خوبی برای بیان کاربرد تزئینی این ظروف می باشند.

نمونه دیگری از بسته بندی شیشه ای ، بطری های شیشه ای جار مخصوص نگهداری مواد غذایی، نوشیدنی ها ی بدون گاز و یا گاز دار می باشند . این بطری ها معمولا طراحی های ساده تری دارند و به خوبی از مواد غذایی و نوشیدنی ها، نگهداری کرده و از فاسد شدن و خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کنند .

نمونه ای دیگر از کاربرد ظروف جار، استفاده از این ظروف به عنوان ظروف شیشه ای مخصوص نگهداری و عرضه ی عسل می باشد که ظرفیت آنها معمولا 250 گرم بوده، و 80 سانتیمتر ارتفاع دارند.

این ظروف معمولا به دو صورت زیر تولید و عرضه می شوند.

  • ظروف جار پلاستیکی
  • ظروف جار شیشه ای (معمولا از سرامیک ساخته می شوند)

 


توصیه هایی جهت تولید ظروف شیشه ای جار با هدف صادرات :


توصیه هایی جهت تولید ظروف شیشه ای جار با هدف صادرات

با توجه به  قیمت درب بطری و ظروف شیشه های جار، مواد اولیه مورد استفاده در تولید این محصول، اندازه ، شکل و میزان تولید آن ،  قیمت این محصول دچار نوسان می باشد. هر چند این نکته دور از ذهن نیست که کاهش و افزایش قیمت ارز نیز بر میزان تولید و فروش آن اثرگذار می باشد. همچنین کیفیت بالاتر این محصول در قیمت گذاری بالاتر آن اثر دارد.

درصورتی که یکی از اهداف تولید این ظروف، صادرات آن به سایر کشورها باشد، محصول تولید شده از نظر کیفیت باید مطابق با استانداردهای جهانی، و دارای بالاترین سطح کیفی باشد. اما در صورتی که اهداف تولید شیشه جار مواردی به غیر از صادرات باشد، می توان در تولید آن از استانداردهای داخلی استفاده نمود.

مصداق این امر، درمورد شیشه هایی است که جهت نگهداری عطر و ادکلن تولید می شوند، دز مورد شیشه های عطر و ادکلن می توان گفت که هر چه قطر این ظروف ظریف تر و استحکام آنها بالاتر باشد، بازار فروش بهتری خواهد داشت. چرا که در بعضی موارد، مهم ترین عامل انتخاب ظرف عطر توسط مصرف کننده، شکل و ظرافت آن می باشد .

 


قیمت شیشه های عطر و ادکلن و سایر ظروف جار :


شیشه های عطر در حجم های بسیار متنوع تولید می شوند . حجم 50 و 100 میل عمومی ترین انداره برای شیشه عطر می باشد. قیمت شیشه ی عطر پمپی در 11 آذر 98 ، 2000 تومان بوده است.

در اسفند ماه 99 قیمت هر عدد از  شیشه های عسل ( با ظرفیت معمولا 250 گرم و ارتفاع 80 سانتیمتر )، 2400 تومان بوده است. 

نوع دیگر این محصول ، بطری آب شیشه ای طرح لامپ می باشد که به قیمت 18.500 تومان در اسفند ماه سال 99 ، به خریدار عرضه شده است.

همچنین بطری شیشه ای دکوری طرح استوانه ای ، در بسته های 4 عددی در اوایل اسفند ماه سال 99 ، به قیمت 15.150 تومان عرضه شد.

 


تجهیزات مورد نیاز جهت تولید بطری و جار شیشه ای ، شامل موارد زیر می باشد:

تجهیزات مورد نیاز جهت تولید بطری و جار شیشه ای ، شامل موارد زیر می باشد

  • تجهیزات حمل ونقل
  • مایع دولومیت
  • تجهیزات انتقال وبارگذاری مواد اولیه
  • تجهیزات انتقال مواد اولیه بسته بندی شده
  • تجهیزات آماده سازی خرده شیشه
  • تجهیزات آماده سازی بچ شیشه
  • ساکش وغبارگیر
  • سیستم کنترل سیماتیک
  • سیستم توزیع رسانه ای
  • تاسیسات برقی واندازه گیری و...

حال با در نظر گرفتن میزان تولید این محصول برای یک سال باظرفیت سالانه 7000 تن، به  زمینی با مساحت 25000 متر مربع  نیاز داریم. اجرای این طرح، ظرفیت اشتغالزایی برای 42 نفر خواهد داشت.

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید جار شیشه ای آمورف ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید شیشه دو جداره 125 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه بازیافت شیشه 105 صفحه

 

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید ظروف شیشه ای و جار در زمینی به مساحت 50,000 متر مربع با ظرفیت سالانه 64800 تن ، 41 صفحه - آپدیت سال 1400 (pdf+word)( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخدوشنبه, 27 تیر 1401 20:51
حجم فايل 1.75 MB
دانلود 2

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories