• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

شرایط ثبت نام سامانه سیتا و دریافت وام تبصره 18 جهاد کشاورزی

(62 votes, average 4 out of 5)

شرایط ثبت نام سامانه سیتا و دریافت وام برای طرح های تبصره 18 جهاد کشاورزی

در صورتی که میخواهید یک کسب و کار در حوزه کشاورزی و دامپروری راه اندازی کنید و قصد اخذ تسهیلات برای یکی از طرح های بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی ( بند الف ماده 52 قانون الحاق ) را دارید ، نقطه ی شروع حرکت شما ، ثبت نام در سامانه سیتا ( سامانه ی یکپارچه تسهیلات اعتباری ) میباشد .

لازم به ذکر میباشد که در گذشته سود تسهیلات برای وام های بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی برای طرحهای منتخب در رسته ی فعالیت های باغبانی ، 7 درصد در مناطق محروم و 9 درصد در مناطق برخوردار بوده است و همینطور در رسته ی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیز ، سود تسهیلات در مناطق برخوردار 14 درصد و در مناطق محروم 12 درصد بوده است که امروزه دیگر بدین صورت نیست .

امروز در دی ماه سال 1399 که این مقاله را برای شما عزیزان تدوین میکنیم ، مدتیست که وام (( بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی )) دیگر ارائه نمیشود و به جای آن وام دیگری تحت عنوان (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) تعریف شده است .

در بند الف ماده 52 قانون الحاق مقرر گردیده است که سالانه 10% از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانکهای دولتی و خصوصی باید جهت پرداخت وام به بنگاههای اقتصادیِ بخش خصوصی و تعاونی ، جهت اجرای طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی و محیط زیستی در بخشهای آب ، کشاورزی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی تعلق گیرد . پرداخت و بازپرداخت این وام به صورت ریالی میباشد و همچنین تبدیل ارز به ریال در بند الف ماده 52 قانون الحاق ، زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی صورت میگیرد.

لازم به ذکر است که امکان اینکه در برهه های زمانی در آینده مجددا بخش وام های (( بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی )) در سامانه سیتا باز شود و یا بخش مربوط به وامهای (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) غیر فعال گردد وجود دارد و پیشنهاد ما این است که در زمان ثبت نام در این سامانه حتما هر دوی این گزینه ها را چک نمایید و متناسب با نیاز خود در هر کدام از این بخش ها که در آن برهه فعال بودند ، ثبت نام نمایید .

اما آنچه محرز میباشد این است که هم (( بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی )) و هم (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) ، قوانینی هستند که جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و دامپروری و صنایع تکمیلی و تبدیلی این بخشها و ... تدوین شده اند .

سود وام های (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) :

نرخ بهره یا سود وامهای (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) ، برای مناطق محروم 12.5 درصد و برای مناطق برخوردار 14.5 درصد میباشد.

دوره تنفس ، سازندگی و بازپرداخت وام های (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) :

دوره ی تنفس و سازندگی برای وام های سرمایه ثابت برای این قانون عموما بین 1 تا 1.5 سال بوده که عموما 1 سال برای دوره سازندگی و 6 ماه برای دوره تنفس درنظر گرفته میشود و دوره ی بازپرداخت آن نیز عموما به صورت 5 ساله میباشد . 

وام های سرمایه در گردش بند الف ماده 52 قانون الحاق نیز عموما دارای دوره ی بازپرداخت 1 ساله میباشند.

شرایط دریافت وام جهاد کشاورزی ( بند الف ماده 52 قانون الحاق ) :

کسانی که پروژه ی کشاورزی و دامپروری و یا صنایع تبدیلی مرتبطی را در دست اجرا دارند و متقاضی دریافت وام جهاد کشاورزی هستند باید مراحل زیر را طی نمایند :

ابتدا باید از طریق جهاد کشاورزی مجوز های مربوطه را برای کسب و کار خود دریافت نمایند .

سپس برای دریافت تسهیلات مذکور ، میبایست در سامانه ی سیتا با آدرس ( cita.maj.ir ) ثبت نام نمایید .

برای ثبت نام در سامانه ی سیتا باید ابتدا فرم خام ثبت نام را از این سامانه دریافت نموده و به صورت دستی پر نمایید و سپس فرم تکمیل شده را اسکن نموده و در سامانه بارگذاری نمایید .بعد از سامانه ی سیتا پرونده متقاضی ، در جلسه کمیسیونی که در جهاد کشاورزی تشکیل میشود مطرح میگردد و پس از تایید در این مرحله ، به بانک ارسال میشود . در ادامه ی این مطلب مراحل ثبت نام در سامانه سیتا و ثبت درخواست برام وام های سامانه سیتا را به صورت مرحله به مرحله و به همراه عکس توضیح داده ایم.

نکته مهم : اخیرا خدمت جدیدی به نام (( کشاورز کارت )) ، توسط جهاد کشاورزی و از طریق سامانه ی سیتا به کشاورزان اعطا میشود که ما در انتهای این مقاله به معرفی کامل آن پرداخته ایم . پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لازم به ذکر میباشد که وبسایت گسترش کارآفرینی ایران با در اختیار داشتن کارشناسانی متخصص و مجرب در عرصه تدوین طرحهای کشاورزی و دامپروری ، آمادگی خود را جهت تدوین طرح توجیهی شما و تکمیل فرم ثبت نام سامانه سیتا اعلام میدارد .


آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا به همراه عکس :


مرحله 1 :

وارد وبسایت سیتا به آدرس (( http://cita.maj.ir )) شده و روی گزینه ی (( ثبت نام در پنل کاربری )) کلیک نمایید تا وارد مراحل ثبت نام شوید .

مرحله 2 :

در این مرحله یک فرم ابتدایی مطابق تصویر شماره 2 ، در صفحه ظاهر شده که باید آن را تکمیل نمایید .

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله دوم تصویر شماره 2

برای پرکردن این فرم ، اشخاص حقیقی میبایست (( کد ملی )) ، (( تاریخ تولد )) ، (( تلفن همراه )) و (( کلمه ی عبور )) مد نظر خود را وارد نمایند . اشخاص حقوقی نیز برای تکمیل این فرم میبایست (( شناسه ی ملی )) شرکت خود و همینطور (( تلفن همراه )) و (( رمز عبور )) مد نظر خود را وارد نمایند .

تذکر : در انتخاب رمز عبور حتما دقت شود تا رمز عبور شامل کراکترهای مختلف مانند عدد و حروف کوچک و بزرگ و همینطور یکی از کاراکتر های ! یا # یا $ باشد تا سیستم رمز عبور شما را بپذیرد .

سپس روی گزینه ی ثبت نام کلیک نموده تا حساب کاربری شما در سامانه ی سیتا ایجاد شود .

مرحله 3 :

پس از آن ، وارد صفحه (( ورود به حساب کاربری )) خواهید شد ( مطابق تصویر شماره 3 ) که در این صفحه اشخاص حقیقی با وارد نمودن (( کد ملی )) و (( رمز عبوری که در مرحله ی قبل تعیین نمودند )) میتوانند به پنل خود وارد شوند . اشخاص حقوقی نیز میتوانند با وارد کردن (( شناسه ی ملی شرکت خود )) و (( رمز عبور تعیین شده )) وارد پنل کاربری خود در سامانه ی سیتا شوند.

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله سوم تصویر شماره 3

تذکر : در صورتی که بعد از تکمیل مرحله 2 ، مستقیما به صفحه ی ورود ، راهنمایی نشدید میتوانید مجددا وارد وبسایت سیتا به آدرس (( http://cita.maj.ir )) شوید و اینبار روی گزینه ی (( ورود به پنل کاربری )) کلیک نموده و با استفاده از اطلاعاتی که در قسمت بالا عنوان شد ، وارد پنل کاربری خود در سامانه سیتا شوید .

مرحله 4 :

زمانی که به پنل کاربری خود در سامانه ی سیتا وارد شدید با صفحه ای مطابق ( تصویر شماره 4 ) مواجه خواهید شد که توضیحات آن به شرح زیر میباشد .

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله چهارم تصویر شماره 4

در ابتدای صفحه سه دکمه ی سبز رنگ برای ثبت درخواست وام ، از سه محل متفاوت وجود دارد . دکمه اول برای ثبت درخواست وام های بند الف ماده 52 قانون الحاق میباشد که در صورتی که قصد گرفتن وام برای پروژه های کشاورزی را دارید بهتر است از این طریق اقدام نمایید . دکمه دوم برای ثبت درخواست وام های بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی بوده که در حال حاضر منتفی شده است و دکمه سوم جهت ثبت درخواست وام از محل منابع داخلی بانکها جهت کمک های فنی و اعتباری و ... میباشد . زمانی که وارد این صفحه شدید در ابتدا روی هیچکدام از این گزینه ها کلیک ننمایید چراکه ابتدا لازم است فرمهای مرتبط با درخواست خود را دانلود ، تکمیل و اسکن نموده و همینطور مدارک مورد نیاز برای درخواست وام مورد نظر خود را نیز اسکن نموده و سپس نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید .

جهت دانلود فرمها ابتدا در همین صفحه روی گزینه ی (( دانلود فرمهای خام )) کلیک نموده تا لینک فرمهای موجود در این صفحه برای شما نشان داده شود . ( مطابق تصویر شماره 5 )

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله چهارم تصویر شماره 5

در صورتی که طرح شما یک طرح ایجادی یا توسعه ای و یا سرمایه درگردش و ... در حوزه ی کشاورزی و دامپروری و یا صنایع تبدیلی مرتبط میباشد و میخواهید برای دریافت وام (( بند الف ماده 52 قانون الحاق )) درخواست دهید از ستون سمت راست (( در تصویر شماره 5 )) باید فرمهای مربوطه را دانلود نمایید و سپس به صورت دستی آنها را تکمیل نموده و فرم تکمیل شده را مجددا اسکن نموده تا آماده ی بارگذاری شود .

در صورتی که به صورت شخص حقیقی نسبت به دریافت وام اقدام میکنید فرمهایی را که باید جهت تکمیل دانلود نمایید شامل (( فرم خام اشخاص حقیقی )) و (( فرم خام خلاصه طرح توجیهی )) میباشد. و در صورتی که به صورت شخصیت حقوقی نسبت به دریافت وام اقدام نموده اید باید (( فرم خام اشخاص حقوقی )) و (( فرم خام خلاصه طرح توجیهی )) را دانلود و تکمیل نمایید و سپس فرم تکمیل شده را اسکن نموده تا آماده ی بارگذاری شود .

لازم به ذکر میباشد که فرم ها حتما باید به صورت دستی پرشوند و نه به صورت تایپی .

در صورتی که در حال اجرای طرح نوینی برای سیستم آبیاری خود هستید و قصد گرفتن (( وام سیستم های نوین آبیاری )) را دارید میبایست فرمهای مورد نظر را از ردیف سمت چپ (( در تصویر شماره 5 )) دانلود نمایید . که این فرمها نیز شامل (( فرم خام اشخاص حقیقی یا حقوقی )) بسته به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی هستید و همینطور (( فرم خام خلاصه طرح توجیهی )) میباشد .

بعد از تکمیل دستی فرمها و اسکن آنها نوبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست وام سامانه سیتا میباشد . مدارک مورد نیاز برای درخواست وام برای هر کدام از گزینه هایی که ذکر شد به شرح زیر میباشد . ( البته این مقاله در دی ماه سال 99 تدوین میگردد و ممکن است که این مدارک در آینده کمتر یا بیشتر شوند بنابراین زمانی که قصد ثبت نام دریافت این وامها را داشتید حتما لیست مدارک را از همین صفحه (( که در عکس شماره 5 مشاهده میشود )) دانلود نمایید و بر اساس آن مدارک خود را تکمیل کنید ولی در اینجا ما نیز برای سهولت کار ، لیست مدارکی را که سامانه سیتا برای هر کدام از این موارد در دی ماه سال 1399 اعلام کرده است ذکر مینماییم .)

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ وام بند الف ماده 52 قانون الحاق (( جایگزین وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی )) برای اشخاص حقیقی :

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر برگ اول شناسنامه
  • تصویر مدرک تحت حمایت
  • تصویر قبض تلفن محل سکونت
  • تصویر کارت پایان خدمت
  • سایر مدارک
  • درخواست کتبی
  • برگ مجوز فعالیت
  • پروانه بهره برداری آب
  • تصویر محیط زیست
  • تصویر مجوز تاسیس
  • تصویر توسعه
  • تصویر مجوز بهسازی و نوسازی

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ وام بند الف ماده 52 قانون الحاق (( جایگزین وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی )) برای اشخاص حقوقی :

  • تصویر کارت ملی مدیرعامل
  • تصویر برگ اول شناسنامه مدیرعامل
  • تصویر کارت پایان خدمت مدیرعامل
  • تصویر قبض تلفن شرکت
  • تصویر روزنامه رسمی
  • تصویر آگهی تاسیس
  • سایر مدارک
  • درخواست کتبی

لیست مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری طرحهای کمک های فنی و اعتباری :

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر برگ اول شناسنامه
  • تصویر برگ مجوز فعالیت
  • تصویر پروانه بهره برداری آب
  • سایر مدارک
  • درخواست کتبی

پس از اینکه همه ی مدارک بالا را اسکن نمودید ، آنها را به همراه اسکن فرمهای تکمیل شده ای که در بالا ذکر شد (( فرم خام اشخاص حقیقی یا حقوقی + فرم خام خلاصه طرح توجیهی )) آماده ی بارگذاری مینماییم .

حال در این مرحله ، باید بر اساس نوع وامی که قصد درخواست آن را داریم ، روی یکی از سه دکمه ابتدای صفحه ( تصویر شماره 5 ) کلیک نموده و وارد مرحله ی بعد شویم .

لازم به ذکر میباشد شما برای تکمیل (( فرم خام خلاصه طرح توجیهی )) و همینطور در بانک ، نیاز به یک طرح توجیهی خواهید داشت که ما میتوانیم این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهیم . ما قادریم طرح توجیهی شما را به طور جامع و اختصاصی و همینطور منطبق با خواست بانک کشاورزی که عموما بانک عامل شما خواهد بود ، تدوین نماییم . جهت دریافت مشاوره و رزومه ما و اطلاع از شرایط کار ، با کارشناسان ما تماس بگیرید .

مرحله 5 :

در این مرحله وارد صفحه بعد مطابق با تصویر شماره 6 خواهید شد .

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله پنجم تصویر شماره 6

در بالای این صفحه سه زبانه وجود دارد : (( مشخصات عمومی متقاضی )) ، (( مشخصات فنی طرح متقاضی )) و (( بارگذاری مدارک ))

روی هر کدام از این موارد که کلیک نمایید فرمهای مخصوص آن نمایش داده میشود که باید توسط متقاضی به صورت آنلاین تکمیل گردد . در این فرمها برخی از موارد ستاره هستند که حتما باید توسط متقاضی تکمیل شود . در این قسمت ما تمام موارد ستاره دار هر زبانه را جهت اطلاع شما عزیزان ذکر میکنیم تا درصورتی که قصد ثبت نام در سامانه ی سیتا را داشتید ، قبل از اقدام روی سامانه سیتا بتوانید این اطلاعات را آماده نمایید .

اطلاعاتی که باید جهت تکمیل فرم های موجود در زبانه ی (( مشخصات عمومی متقاضی )) داشته باشید ( مطابق تصویر شماره 6 ) شامل موارد زیر میباشد:

الف ) اطلاعات مربوط به محل جغرافیایی اجرای طرح مانند :نام استان ، نام شهرستان ، نام بخش ، نام دهستان ، نام شهر یا روستای محل اجرای طرخ

ب ) اطلاعات شخصی یا شرکتی ، که در صورتی که به صورت شخص حقیقی ثبت نام نموده باشید شامل موارد زیر میباشد :

نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد ، جنسیت ، استان و شهر محل صدور شناسنامه ، وضعیت متقاضی ( که شامل عادی ، فارق التحصیل ، جانباز ، آزاده و یا ... میباشد ) ، وضعیت جسمانی ( معلول یا سالم ) ، وضعیت خدمت ( که شامل مشمول ، معافیت و یا کارت پایان خدمت میباشد ) ، وضعیت سرپرستی ( شامل تحت تکفل و یا سرپرست خانواده ) ، تلفن همراه ، استان و آدرس محل سکونت و میزان درآمد سالیانه .

در صورتی که به صورت شخصیت حقوقی ثبت نام نموده باشید ، اطلاعات این فرمها در رابطه با شرکت و مشخصات آن میباشد .
زمانی که فرمهای این زبانه را تکمیل نمودید باید روی دکمه ی (( ثبت )) در انتهای صفحه کلیک نمایید .

اطلاعاتی که باید جهت تکمیل فرمهای موجود در زبانه ی (( مشخصات فنی طرح متقاضی )) داشته باشید ( مطابق تصویر شماره 7 ) شامل موارد زیر میباشد :

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله پنجم تصویر شماره 7

رسته ی فعالیت ، واحد اجرایی ، نوع فعالیت ( که شامل ایجادی ، توسعه و نوسازی ، تکمیل و سرمایه در گردش میباشد ) ، عنوان فعالیت ، آدرس محل اجرای طرح ، تسهیلات مورد تقاضا از بانک ، سرمایه گذاری انجام شده ، سهم آورده ی متقاضی

پس از تکمیل فرمهای موجود در این زبانه ، روی گزینه ی (( ثبت )) در انتهای صفحه کلیک مینماییم .

زبانه ی (( بارگذاری مدارک ))  ( تصویر شماره 8 ) :

در این زبانه میتوانید کلیه ی مدارکی را که قبلا تهیه و اسکن نمودید بارگذاری و یا آپلود نمایید . به این مدارک در مرحله ی قبل اشاره نموده ایم .

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه ی سیتا مرحله پنجم تصویر شماره 8

لازم به ذکر میباشد که اندازه هر کدام از تصاویر اسکن شده برای آپلود ، باید 512 کیلوبایت یا کمتر باشد . همچنین برای بارگذاری سایر مدارک میتوانید یک فایل چند صفحه ای با فرمت pdf بارگذاری کنید. حداکثر سایز فایل "سایر مدارک" 2 مگابایت می باشد.

ابتدا مدارک را جداگانه بارگذاری کرده و درانتها بر روی دکمه ی (( ثبت و دریافت کد رهگیری )) کلیک کنید تا کد رهگیری خود را دریافت نمایید. با این کد میتوانید وضعیت پرونده ی خود را در جهاد کشاورزی رهگیری نمایید.

در اینجا ثبت نام در سامانه سیتا به پایان رسیده و پرونده ی شما ایجاد میشود و جهت بررسی به کمیسیون جهاد کشاورزی ارجاع داده خواهد شد و در صورت تایید در آنجا ، به بانک عامل ارجاع داده خواهد شد.

سپاسگذاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید . در صورتی که این مقاله برای شما مفید بوده میتوانید از طریق ستاره های ابتدای صفحه ، به مقاله امتیاز بدهید.

ما قادریم طرح توجیهی شما را به طور جامع و اختصاصی و همینطور منطبق با خواست بانک کشاورزی که عموما بانک عامل شما خواهد بود ، تدوین نماییم . جهت دریافت مشاوره و رزومه ما و اطلاع از شرایط کار ، با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کشاورز کارت خدمت جدیدی که از طریق سامانه سیتا به کشاورزان اعطا میگردد !

کشاورز کارت خدمت جدیدی که از طریق سامانه سیتا به کشاورزان اعطا میگردد !

کشاورز کارت چیست ؟

اخیرا با توافقی که بین (( بانک کشاورزی )) و (( وزارت جهاد کشاورزی )) صورت گرفته است ، مقرر شده  که یک کارت اعتباری تا سقف 20 میلیون تومان تحت عنوان (( کشاورز کارت )) ، و صرفا به منظور خرید کود و سموم شیمیایی ، در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

کشاورزان با استفاده از کشاورز کارت میتوانند از 3500 پایانه ی فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، سم و کود شیمیایی مورد نیاز خود را تا سقف 20 میلیون تومان خرید نمایند  . لازم به ذکر میباشد که کارمزد تسهیلاتی که در قالب (( کشاورز کارت )) به کشاورزان اعطا میشود 12 درصد در سال میباشد.

کشاورزانی که متقاضی دریافت " کشاورز کارت " میباشند میتوانند از طریق (( سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی )) یا سامانه سیتا به آدرس  www.cita.maj.ir  نسبت به دریافت کشاورز کارت خود اقدام نمایند . لازم به ذکر است که چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای " کشاورز کارت " نخواهد شد.

:: مطالب مرتبط

:: نحوه ثبت نام سامانه کارا

:: نحوه تکمیل فرم سامانه بهین یاب


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories