• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید ماشین آلات راه سازی

(2 votes, average 3 out of 5)

طرح توجیهی تولید ماشین آلات راه سازی

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید ماشین آلات راهسازی ، این صفحه را مطالعه نمایید . ماشین آلات راهسازی در واقع مهم ترین زیربنا برای عملیات های عمرانی در کشور می باشد ، که شامل لودر ، بکهولودر و بیل مکانیکی می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید ماشین آلات راه سازی  :

 ماشین آلات سنگین راه سازی تجهیزاتی هستند ، که به هیچ وجه نمی توان به عنوان کالاهای مصرفی به آنها نگاه کرد . چرا که این تجهیزات و ماشین آلات زیربنای توسعه در عمران کشور مورد استفاده قرار می گیرند . اهمیت این تجهیزات به گونه ای است ، که بدون آنها اجرای پروژه های عمرانی از جمله راهسازی ، ساختن سد یا راه اندازی خط راه آهن به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود . تعدادی ماشین آلات راهسازی در زیر معرفی شده اند :

  • بیل مکانیکی : این ماشین در عملیات های خاکی کاربرد دارد و جزء اولین ماشین آلات ساختمانی مدرن است . مواردی که در آن از این ماشین استفاده می شود ، شامل گود برداری در خاک و بار کردن آن با کامیون یا تسمه نقاله می باشد . نوع پر قدرت این ماشین توان گود برداری در تمام خاک ها بجز صخره سنگ بدون تخریب اولیه را نیز دارد .
  • لودر : اعمالی از جمله حمل و نقل توده های مواد مثل خاک و سنگ ، خاک برداری ، بارگیری سایر ماشین ها ، حفاری ، و تسطیح به وسیله لودر انجام می شود . باید توجه داشت که این ماشین حتما باید در کنار ماشین های انتقال دهنده مثل تریلی استفاده بشوند .
  • بکهولودر : بکهو لودر نوعی لودر کوچک است در قسمت پشت یک بیل مکانیکی مکانیکی قرار دارد . این ماشین بیشتر برای کارهای سبک تر استفاده می شود . همانطور که گفته شد این ماشین دوکاره می باشد و به همین دلیل در بسیاری از پروژه های نسبتا کوچک تر استفاده زیادی از آن می شود .

برای راه اندازی این طرح نیاز به مجوز هایی از جمله مجوز سرمایه گذاری خارجی ( از سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران ) ، جواز تاسیس ( از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) ، پروانه بهره برداری ( از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) و پایان ساختمان ( از شرکت شهرک های صنعتی مربوط به شهر مورد نظر ) می باشد .

کد آیسیک این ماشین آلات و تجهیزات 29241315 ( ساخت بیل مکانیکی ) و 29241316 ( ساخت لودر و بکهولودر ) می باشد .

 درامد ، هزینه و سود آوری تولید ماشین آلات راهسازی :

 همزمان با توسعه عملیات های عمرانی و حفاری معادن ، نیاز داخلی به این دستگاه نیز افزایش یافته است . بخصوص که دستگاه هایی که در حال حاضر استفاده می شوند ، فرسوده و بسیار قدیمی و همچنین وارداتی هستند . بنابراین سرمایه گذاری بر روی این خط تولید ، به دلیل تقاضای بالا ، می تواند سوددهی بالایی داشته باشد . برای اجرای این طرح میزان 514 . 419 ریال برای ظرفیت اسمی تولید سالانه 137 دستگاه بیل مکانیکی ، 825 دستگاه لودر و 137 دستگاه بکهولودر مورد نیاز است . لازم به ذکر است که برای این ظرفیت ، مبلغ 4 میلیون یورو برای خرید ماشین آلات تولید هزینه می شود . دوره بازگشت سرمایه در این طرح 2 .7 سال پس از آغاز دوره بهره برداری می باشد .

 فرایند تولید ماشین آلات راه سازی :

 بخش بزرگی از قطعات فولادی ( شامل شاسی ، مجموعه اهرم و باکت ، کاور موتور و . . . ) به استفاده از روش هایی مانند مهندسی معکوس ، نقشه های برشی و قطعات مونتاژی تولید می شوند . این قطعات سپس برای ساخت به قسمت ماشین کاری و ساخت منتقل می شوند . نقشه های برشی در قالب فایل های CNC به قسمت برش تحویل داده شده و به از طریق برش هوا یا برش پلاسما به فرایند برشکاری اعمال می شوند . بعد از برشکاری و و تمیزکاری ، همه قطعه ها مورد کنترل و بازرسی قرار می گیرند . درصورتی که این قطعات تاییدیه نهایی را اخذ کنند ، به انبار منتقل می شوند . عملیات ماشین کاری توسط تجهیزات ماشین کاری (دستگاه تراش ، قرز ، بورینگ ، دریل رادیال ، نورد 1 .5 و 3 متری ، پرس برک و  . . . ) انجام می شود . در بخش ساخت ، در قسمت های جوشکاری و مونتاژ قطعات در فیکسچرهای مربوطه قرار داده می شوند . سپس با استفاده از نقشه های مونتاژ ، آنها را مونتاژ کرده و با فیکسچرهای مخصوص جوش ، توسط دستگاه های جوش Mig  و Mag جوشکاری می شوند . در مرحله بعد ، تمیزکاری ، سند بلاست و تحویل قطعات به انبار صورت می گیرد .

در خصوص بیل مکانیکی و لودر ، مونثاژ مطابق با ایستگاه های کاری پیوست انجام می شود . این قطعات در غالب CKD رنگ شدنی و رنگ نشدنی و قطعات ساختنی براساس B .O .M پس از خروج از کارخانه در بخش مونتاژ و طبق دستورالعمل های مونتاژی ، مونتاژ شده و به صورت دستگاه کامل شده از خط مونتاژ خارج می شوند .

 تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید ماشین آلات راه سازی :

 نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح با ظرفیت اسمی تولید سالانه 137 دستگاه بیل مکانیکی ، 825 دستگاه لودر و 137 دستگاه بکهولودر به طور دقیق 39 نفر برای قسمت اداری و 114 نفر برای قسمت تولیدی براورد شده است . همچنین تجهیزات مورد نیاز برای تولید این ماشین آلات به شرح زیر می باشد :

1 .  دستگاه CNC

2 .  دستگاه شات بلاست

3 .  دستگاه جوش

4 .  دستگاه پرس

5 .  دستگاه مونتاژ

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید ماشین آلات راه سازی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید مینی لودر 

:: دانلود طرح توجیهی تیپ مرکز خدمات مکانیزاسیون

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories