• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید هورمون های دامی

(1 vote, average 5 out of 5)

Animal Hormone

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید هورمون های دامی ، این صفحه را مطالعه نمایید . هورمون های دائمی از جمله داروهایی هستند که اغلب به صورت ایمپلنت یا قرص تولید می شوند و سبب افزایش رشد سریع دام ها و حیوانات خواهند شد . دی کلوپروسنتول ، دینوپروست ترومتامین و گنادورلین از جمله هورمون های دامی بسیار پرکاربرد می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید هورمون های دامی :

هورمون ها ترکیباتی می باشند ، که تولید آن ها به صورت طبیعی در بدن حیوانات و انسان ها صورت می گیرد . به بیانی دیگر هورمون نوعی پیام شیمیایی می باشد ، که غدد مترشحه داخل بدن آن را تولید نموده و سپس هورمون تولید شده به بخش هدف خود منتقل می شود . با این که میزان تولید هورمون در بدن کم می باشد ، اما وجود آن ها برای رشد و تولید مثل در بدن ضروری می باشد .
هرمون ها دارای ساختار شیمیایی متفاوتی بوده ، برخی از آن ها دارای ساختمان پروتئینی و برخی دیگر از آن ها دارای ساختمان استروئیدی می باشند . هورمون های استروئیدی قابلیت جذب در بدن به صورت مصرف خوراکی را دارند ، اما هورمون های پروتئینی اغلب اوقات پس از وارد شدن به معده ، فعالیت زیستی خود را از دست خواهند داد .
گوشت ازجمله مواد غذایی بسیار پراهمیت و مهم برای انسان ها می باشد . حال به منظور افزایش میزان تولید گوشت جهت تامین نیاز متقاضیان ، از روش های جدید و علمی و اصلاح نژاد در پرورش دام ها استفاده می شود . استفاده از هورمون ها از نیز جمله روش هایی می باشد ، که از آن برای افزایش میزان بهره وری دام استفاده می شود .
در بین هورمون های موجود هورمون رشد ( سوماتوتروپین ) دارای اهمیت بیشتری می باشد . این هورمون با استفاده از قسمت قدامی هیپوفیز تولید می شود ، که سبب تسریع در رشد بدن و همچنین تحریک نمودن ساخت پروتئین ها می گردد .

نحوه تولید و استفاده از محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید هورمون های دامی ، به شرح زیر می باشد :

بیشتر عوامل هورمونی آنابولیک به صورت ایمپلنت تولید و عرضه می شوند . ایمپلنت های هورمون دامی به صورت استریل می باشند ، که ابتدا ماده دارویی مورد نظر را در یک نقطه از بافت های بدن ذخیره می نمایند ، سپس به صورت تدریجی ماده دارویی را در بدن آزاد می نمایند .
اغلب هورمون های دامی به شکل پلت به همراه ماده حامل ( یا قرص های کوچک ، بدون ماده حامل ) که به صورت استریل تولید شده اند ، در سطح پشت گوش حیوانات کاشته خواهند شد . در حال حاضر برای این که در تجویز مشکلی به وجود نیاید ، تنها دارو های بسیار قوی و موثر به صورت پلت تولید می شوند ، که تنها هورمون ها هم خیلی قوی و هم خیلی موثر می باشند . ایمپلنت ها هم به صورت داروی کامل و هم به همراه مواد کمکی تولید می شوند ، که میزان جذب هر نوع با دیگری متفاوت می باشد .

انواع محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید هورمون های دامی ، عبارتند از :
برخی از هورمون های دامی عبارتند از : دینوپروست ترومتامین ، دی کلوپروسنتول و گنادورلین

هورمون دی کلوپروسنتول :

هر یک میلی لیتر از این هورمون دارای 263 میکروگرم کلوپروسنتول سدیم است . این هورمون برای گاو ها به منظور پایان دادن به آبستنی ناخواسته طبیعی ، پایان دادن به آبستنی غیر طبیعی ، همزمان سازی سیکل فحلی ، القاء زایمان ، اندومتریت و ........ استفاده می شود .
در مادیان نیز در مواقع آبستنی کاذب ، دی استروس طولانی ، ایجاد سقط جنین قبل از روز 45 آبستنی و .... مورد استفاده قرار می گیرد .

هورمون رینوگوناد :

هر یک میلی لیتر هورمون رینوگوناد دارای 50 میکروگرم گنادولین استات است . این هورمون در گاو های ماده در هنگام ، نارسایی باروری با منشاء تخمدان ، تاخیر در تخمک گذاری ، افزایش میزان باروری تحلیل فولیکولی تخمدان و ... مورد استفاده قرار می گیرد .
همچنین از هورمون رینوگوناد در مادیان در هنگام افزایش میزان باروری در فحلی های طولانی و نامنظم ، عدم بروز فحلی در مادیان غیر سیکلیک ، تحریک تخم گذاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

دانلود فایل طرح توجیهی تیپ تولید هورمونهای دام و طیور

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه پرورش گوسفند افشاری

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه پرورش بز شیری و چند قلو زا مورسیا با قابلیت تولید 3 لیتر شیر در روز

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید هورمون های دامی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories