• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید دیوار های I‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌C‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌F

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید دیوار های I‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌C‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌F

 جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید دیوارهای I‌‌‌‌‌‌‌‌‌C‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌F ، این صفحه را مطالعه نمایید. سیستم ICF مخفف عبارت Insulating  Concrete  Formwork می‌باشد . دیوار I‌‌‌‌CF یک نوع سیستم ساخت و ساز مرکب است که از دولایه فوم عایق که معمولا از جنس E.P.S است ساخته می شود و از آن در ساختمان‌های مخابراتی ، آموزشی ، اسکان موقت ، خوابگا‌‌‌‌‌هی ، ورزشی و ... استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید دیوارهای ICF

در کشور ایران از سال 1340 در برخی کارخانه‌ها که تحت لیسانس کارخانه‌های خارجی بودند ، نوعی از ساخت و ساز مرکب از بتن مسلح و پنل های پلی استایرن ( E.P.S )  تولید میشده  است. امروزه اما سیستم I. C. F در برخی کشورها به عنوان ساختار پایه ایی ، پیشرفت چشمگیری کرده است و این نوع سیستم با روش‌های متفاوت و مختلفی طراحی و تولید می شود. دیوار ICF شامل دو لایه فوم عایق است که معمولاً از جنس ( E.P.S ) می باشند و با فاصله های متفاوت به موازات هم قرار میگیرند و پس از بتن ریزی به قسمتی از دیوار تبدیل می گردند .  این دو لایه ، بوسیلهٔ عناصر مسلح کننده ای ، که در بین این دو لایه نصب می شوند ، به یکدیگر متصل میگردند که این قطعات اتصال دهنده ، اغلب از جنس پلاستیک یا تسمه‌هایی از ورق گالوانیزه هستند .  قالبها اما عمدتا از جنس پلی استایرن منبسط شده می‌باشد ولی از مصالح دیگری از جمله کامپوزیت پلی استایرن ، سیمان یا فوم پلی یورتان نیز جهت تولید قالبها ، استفاده می شود . این قالبها از نظر ابعاد ، شکل هندسی سوراخها و نوع اجزای تشکیل دهنده ، با هم متفاوت هستند .

از سیستم های I.C.F  می توان در ایجاد سقفهای شیبدار ، ساختمانهای مخابراتی ، آموزشی ، اسکان موقت ، خوابگاهی ، ورزشی و همینطور کلیهٔ ساختمانهای یک تا دو طبقه استفاده نمود . همچنین با بکارگیری از این سیستم ها ، امکان افزودن طبقات روی بنای موجود ، امکان طراحی و اجرای انواع فرمهای مختلف نیز میسر میشود .  از این دیوارها ، همینطور برای طراحی طرحهای مدولاسیون نیز میتوان استفاده کرد .

از مزایای استفاده از دیوارهای I.C.F میتوان به عایق بودن در برابر حرارت ، برودت و صوت اشاره کرد که می‌تواند در گرمایش و سرمایش ساختمان حداقل ۷۵ درصد انرژی را حفظ نماید .

کد آیسیک پلی استایرن قابل انبساط ( E.P.S ) 2413512333 و کد تعرفه گمرکی آن ، 390311 می باشد .

هزینه ، درآمد و سود حاصل از تولید دیوارهای ICF

برای احداث یک واحد تولید I.C.F در داخل کشور با ظرفیت 1300000 متر مربع در سال ، به زمینی به مساحت 3450 مترمربع نیاز است  و بر اساس برآوردی که در سال 1386 برای تولید دیوار I.C.F انجام شده است میزان سرمایه لازم برای شروع تولید دیوار ( I.C.F ) با ظرفیت مذکور ، بین 4 تا 5 میلیارد تومان می باشد .

در همان سال میزان تولید سالانه دیوارهای آی سی اف در کشور   10میلیون متر مربع و میزان نیاز کشور 15 میلیون متر مربع در سال  بوده که بیان کننده ی میزان کمبود این محصول در کشور بوده است. امروزه نیز با افزایش ساخت و ساز ها و رشد شهرها و ایجاد شهرهای جدید ، نیاز به دیوارهای آی سی اف به طور چشمگیری افزوده شده است . در سال 1386 قیمت هر متر مربع از این محصول 600 هزار ریال بوده که این قیمت تا امسال ، چندین برابر رشد داشته است .

میزان سرمایه ثابت و دیگر اطلاعات مالی به شرح زیر براورد شده است :

نرخ برابری دلار : 38000 ریال

تعداد سال ساخت : 1 سال

سرمایه ثابت : 44800 میلیون ریال

سرمایه در گردش : 42000 میلیون ریال

سرمایه کل :86800 میلیون ریال

فروش سالیانه : 564200 میلیون ریال

فرآیند تولید دیوارهای ICF

مراحل اجرای سازه ICF با بلو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک ديوار‌‌‌‌‌‌‌‌ی  به شرح ز‌‌‌‌‌‌ير میباشد:

1- حمل و انبار كر‌‌‌‌‌‍‌دن بلو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌ك های ديوار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی:

بلوك های ديواری  پلی استايرن دارای سختی كمتر‌ی نسبت به بلوك های  بتنی و سفالی هستند ، از اين رو ، در هنگام بستن بلوك ها با طناب يا تسمه ، بايد محافظ مناسبی  در زير طناب يا تسمه قرار بگيرد تا از ايجاد فرو رفتگی در بلوك جلوگيری شود . همچنین در محیط انبار ، از قرار دادن بلوك های ديواری I.C.F در نزديكی مواد اشتعال زا بايد خودداری نمود . 

 2- حمل و انبار نمودن ميلگردها و مصالح بتن : حمل و انبار نمودن ميلگردها و مصالح بتن بايد مطابق با مقررات ملی ساختمان باشد.

3- آماده سازی و برش زدن ميلگردها و بلوك ها طبق نقشه : برای  سرعت بخشيدن به كار و اجرای منظم پروژه ، بايد بلوكهای ديواری را برش زده ، سپس شماره گذاری کرده و به ترتيب در محل مناسبی انبار نمود . ميلگردهای افقی و قائم باید بر اساس نقشه ، اندازه گیری شده و در صورت نياز خم كاری شوند و به ترتيب در محل مناسبی انبار شوند .

4- آماده سازی چارچوبهای در و پنجره و تكيه گاه های موقت : در این مرحله اطراف پنجره باید درز گیری شود تا مانع از ریختن بتن به بیرون شود .

5- تسطيح ، آرماتوربندی و بتن ريزی پی : در این مرحله پی آماده بتن ریزی است و پس از گیرش بتن ، باید از صاف و تراز بودن بتن مطمئن شد .

6- جاگذاری بلوكهای ديواری : در این مرحله ابتدا با استفاده از دستگاه تراز لیزری ، خطوط  را مشخص کرده و ريسمان كشی انجام می شود و سپس ، بر اساس خطوط مشخص شده ناودانی ها يا تكه های چوب جاگذاری شده و با ميخ ، به پی محكم می شوند .

7- بتن ريزی : بتن ریزی با پمپ انجام می شود و نیز لازم است پس از بتن ریزی از صاف و تراز بودن بتن مطمئن شد تا از ایجاد ناشاقولی در دیوار جلوگیری کرد .

8- اتصالات :  در این مرحله اتصال دیوار ، با آرماتورهای تقویتی ، عمودی  و افقی انجام می شود .

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید دیوارهای ICF

برای اجرای این طرح به 20 نفر نیروی انسانی نیاز می باشد .  همچنین جهت تولید 1300000 متر مربع دیوار I.C.F به 2000 تن  E.P.S و 1300 تن میلگرد استیل نیاز است .

تجهیزات مورد نیاز برای تولید دیوار های ICF نیز شامل موارد زیر می باشد :

  • خط کامل تولید فوم پلی استایرن انبساطی
  • دیگ بخار
  • قالب

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید دیوار های I‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌C‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌F ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید یونولیت و ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کفپوش و دیوار پوش چوبی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories