• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید انواع خودرو و موتورسیکلت برقی

(2 votes, average 5 out of 5)

electric car

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید انواع خودرو و موتورسیکلت برقی ، این صفحه را مطالعه نمایید . خودرو های برقی و موتور سیکلت های برقی دو نوع از وسایل نقلیه عمومی می باشند ، که به دلیل جلوگیری از آسیب به محیط زیست و همچنین عدم تولید آلوگی صوتی ، امروزه مورد توجه اکثر دوستداران محیط زیست قرار گرفته اند .

معرفی طرح توجیهی تولید انواع خودرو و موتورسیکلت برقی :

موتورسیکلت برقی :

موتور سیکلت برقی محصولی می باشد ، که برق مورد نیاز خود را با استفاده از باتری های قابل شارژ تامین می نمایند ، این باتری ها می توانند یک یا چند موتور را حرکت دهند . اکثر موتور سیکلت های برقی در سال های اخیر از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ اسنفاده می نمایند . تقریبا اکثر موتور سیکلت های برقی را می توان برای شارژ به پریز معمولی برق وصل نمود ، که هر موتور حدودا به 8 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد .
در حال حاضر بیشترین میزان آلودگی هوا در شهر های بزرگ مربوط به وسایل نقلیه می باشد ، مطابق بررسی های انجام شده یک موتور سیکلت نو ، 4 برابر یک خودرو و یک موتورسیکلت فرسوده ، 8 برابر یک خودرو آلاینده تولید می نماید . بنابراین موتور های بنزینی آسیب بسیار زیادی به محیط زیست می رسانند .
یکی از راهکار های ساده که برای جلوگیری از آلودگی هوا توسط موتورسیکلت های بنزینی ارائه شده است ، تولید موتور سیکلت های برقی می باشد . این موتور ها علاوه بر عدم ایجاد آلاینده ها ، آلودگی صوتی هم ایجاد نمی کنند . حداقل سرعت موتور سیکلت های برقی 50 کیلومتر بر ساعت می باشد .

خودروی برقی :

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی با استفاده از باتری قابل شارژ ، شارژ می شود و همچنین نیروی محرکه خود را توسط موتور الکتریکی تامین می نماید . در حال حاضر آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی در داخل کشور می باشد و مسئولان در حال ایجاد راهکار هایی برای برطرف شدن این مشکل هستند . یکی از راهکار های کاهش آلودگی هوا ، تولید خودرو های برقی می باشد ، زیرا خودرو های بنزینی یکی از عوامل اصلی در تولید آلاینده ها می باشند . حال برای تولید خودرو های برقی باید زیرساخت های مورد نیاز نیز فراهم شود ، به عنوان مثال پارکینگ ها باید امکانات شارژ خودرو ها را داشته باشند ، که افراد بتوانند در طول شب خودروی خود را شارژ نمایند و در طول روز از آن استفاده نمایند . همچنین باید جایگاه هایی برای شارژ خودرو های برقی در سطح شهر ها احداث گردد .
در حال حاضر کشور های چین ، آیالات متحده آمریکا ، نروژ ، سوئد ، فنلاند و دانمارک استقبال بیشتری از خودرو های برقی نموده اند .

شرایط واردات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع خودرو و موتورسیکلت برقی ، به شرح زیر می باشد :

در حال حاضر برای واردات موتور سیکلت برقی از چین بین 10 تا 15 درصد هزینه گمرک ، 5درصد هزینه حمل و نقل و همچنین 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شود .
در حال حاضر در داخل کشور ایران تولید کننده موتور سیکلت برقی وجود ندارد ، البته ممکن است شرکت هایی به مونتاژ قطعات موتور سیکلت برقی بپردازند . قیمت نهایی موتور سیکلت های برقی وارداتی به این صورت محاسبه می شود ، که هزینه خرید موتور با هزینه های حمل و نقل و هزینه های گمرکی و 20 درصد هزینه وارد کننده جمع می شود و قیمت نهایی موتور تعیین می شود .
لازم به ذکر می باشد که قیمت جهانی یک موتور سیکلت برقی 400 واتی 400 دلار ، 1500 واتی 600 دلار و 2000 تا 2500 واتی 80 دلار می باشد .

همچنین تعرفه واردات خودرو های برقی فعلا صفر می باشد ، اما جالب است بدانید که فعلا واردات هر نوع خودرو به کشور ایران ممنوع شده ست .

مزایای محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع خودرو و موتورسیکلت برقی :

موتور سیکلت های برقی دارای یک باتری ، یک موتور و یک جعبه سیاه می باشد ، به همین جهت در مقایسه با سایر موتور های معمولی نیازی به تعمیر و نگهداری جدی نداشته و میزان فرسودگی کمتری هم دارند .
این موتور ها پس از هربار شارژ شدن ، به صورت متوسط می توانند 210 کیلومتر راه را بپیمایند .
موتور سیکلت های برقی با محیط زیست سازگار بوده و سبب جلوگیری از الودگی محیط زیست می شوند ، آلودگی صوتی ایجاد نمی نمایند و در مصرف سوخت صرفه جویی می نمایند .
کاهش 30 درصد مرگ و میر ناشی از تصادف با موتور ، کمک به اقتصاد کشور ، کمک به روح و روان جامعه ، آسان تر شدن تردد با موتور و ... از مزایای این موتور ها می باشند .

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید خودرو سواری 25 صفحه سال 98
تاريخسه شنبه, 07 دی 1400 15:15
حجم فايل 964.6 KB
دانلود 13

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

rarطرح توجیهی تولید خودرو هیبریدی 25 صفحه سال 98
تاريخسه شنبه, 07 دی 1400 15:17
حجم فايل 906.12 KB
دانلود 19

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

rarطرح توجیهی تولید موتور سیکلت برقی 26 صفحه سال 98
تاريخسه شنبه, 07 دی 1400 15:22
حجم فايل 887.28 KB
دانلود 20

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید موتور سیکلت برقی 21 صفحه سال 93 داغ
تاريخدوشنبه, 16 دی 1398 18:50
حجم فايل 2.87 MB
دانلود 122

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories