• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید کاغذ های سرامیکی نسوز

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید کاغذ های سرامیکی نسوز

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید کاغذ های سرامیکی نسوز این صفحه را مطالعه بفرمایید . کاغذهای سرامیکی ، مخلوطی از الیاف سرامیکی با چسب های آلی می باشند که جایگزین بسیار مناسبی برای ورق های آزبستی هستند و عموما دارای ضخامت های ۱ تا ۵ میلیمتری می باشند . کاغذهای سرامیکی همچنین برای عایق بندی حرارت تا ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد نیز مناسب می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید کاغذهای سرامیکی نسوز

کاغذهای سرامیکی جز مواد سرامیکی نسوز محسوب می شوند و قابلیت تحمل دمای بسیار بالا را دارند و علاوه بر مقاومت در درجه حرارت بالا دربرابر ترکیبات شیمیایی ، خوردگی و همچنین فشارهایی که بر آن وارد می شوند مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند .

استحکام بالا ، ذخیره سازی کم گرما و ... از ویژگیهای بارز کاغذهای نسوز است همچنین این کاغذها دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند که می توان چند بار از آنها استفاده کرد .

کاغذ سرامیکی را بر اساس ابعاد آن می توان دسته بندی کرد بطوری که براساس ضخامت آن ، طول کاغذ متغیر بوده و همگی تقریبا دماهای یکسانی را تحمل میکنند .

از کاغذهای سرامیکی نسوز بیشتر در صنعت خودرو سازی استفاده می شود و همچنین به عنوان پوشش عایق قالب شمش ، عایق حرارتی دستگاه های صنعتی و خانگی و همینطور در صنایع پتروشیمی نیز کاربرد دارند .

کد آیسیک کاغذ نسوز 2692512329 و کد تعرفه گمرکی سایر اجرام سرامیکی نسوز 69032090 می باشد .

فرآیند تولید کاغذ سرامیکی نسوز جهت نگارش طرح توجیهی تولید محصولات سرامیکی نسوز

مراحل تولید کاغذ سرامیکی به شرح زیر می باشد :

 مواد اولیه تولید کاغذهای سرامیکی یا نسوز شامل الیاف فیبر آلومینا سیلیکات و همینطور مقدار کمی بایندر ارگانیک یا اتصال دهنده میباشد . فرایند تولید کاغذهای نسوز سرامیکی نیز به شرح زیر می باشد :

مرحله اول : طی فرآیند مرطوب سازی ، الیاف آلومینا کاملا شسته شده سپس به صورت کاغذ قالب گیری می‌شوند و به آنها گرما می‌دهند .

مرحله دوم :  برای مرحله‌ی سوزن کاری آماده می‌شود تا هرگونه مواد غیر فیبری در آن از بین برود و سطح بسیار یکنواختی ایجاد شود .

مرحله آخر : به طول‌های مورد نیاز برش داده و رول می‌شود .

یک نکته قابل توجه در مورد کاغذهای سرامیکی نسوز این است که ، اگر این کاغذها با آب یا بخار مرطوب شود ، خواص حرارتی و فیزیکی آن بعد از خشک شدن به طور کامل برمی‌گردد و قابل استفاده می‌باشند .

در طرح توجیهی تولید محصولات سرامیکی نسوز می خوانیم که ویژگی ها و شباهت های ظاهری کاغذ سرامیکی با پتو سرامیکی چیست؟

کاغذ نسوز سرامیکی در برخی ویژگی‌ها مشابه به پتو نسوز سرامیکی است و از نظر شکل ظاهری نیز بسیار شبیه هم هستند بدین خاطر به بیان توضیحات مختصری درباره پتوی نسوز نیز می پردازیم .

یکی دیگر از بهترین و پرکاربردترین عایق‌های کوره ، پتوی نسوز است که برای استحکام و حرارت دادن آن ، از مواد خام آلومینا ، سیلیکات فله و سپس سوزنکاری استفاده می‌شود .

پتوی نسوز سرامیکی فاقد هرگونه مواد آلی است و در دو طرف آن سوزن‌ کاری انجام میشود و گزینه ی بسیار مناسبی جهت استفاده به عنوان عایق کوره یا عایق صنعتی می‌باشند .

همچنین از ویژگیهای پتوهای نسوز می توان به موارد زیر اشاره کرد : سبک وزن بودن و داشتن انعطاف‌ پذیری بسیار بالا ، قدرت عالی و نصب آسان ، جذب عالی صدا و ...

درجه حرارتی که پتوی سرامیکی قادر به تحمل آن است ، عموما ۱۲۶۰ تا ۱۴۲۰ درجه سانتی‌گراد می باشد ، این محصول دارای استحکام کششی ۴۰ تا ۱۲۰ kpa می باشد و در ضخامت های ۵ تا ۶۰ میلی متر تولید می شود .

پتو نسوز در عایق کوره های دندان سازی ، عایق کوره ای طلا سازی و استفاده به عنوان فیلتر در سیستم فیلتراسیون حرارت بالا و ... کاربرد دارد .

هزینه ، درآمد و سود حاصل در طرح توجیهی تولید محصولات سرامیکی نسوز

برای احداث یک واحد تولید فراورده سرامیکی با ظرفیت 40 هزار تن در سال به زمینی به مساحت 13000 هزار متر مربع نیاز است و براساس برآوردی که در سال 1396 انجام شده میزان سرمایه لازم برای شروع تولید فراورده های نسوز 7.3 میلیون یورو بوده است .

تجهیرات و نیروی انسانی جهت تولید فراوردهای نسوز

برای اجرای این طرح به 60 نفر نیروی انسانی نیاز می باشد .

ارزش ماشین آلات و تجهیزات اروپایی برای تولید فراورده های نسوز حدودا ۵ میلیون یورو میباشد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید کاغذهای سرامیکی نسوز ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید جرم نسوز

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید لعاب با پخت بالا و فریت سفال 

دانلود فایل طرح توجیهی تولید محصولات سرامیکی نسوز

فايل‌ها:
rar طرح توجیهی تولید محصولات سرامیکی نسوز با ظرفیت تولید 20،000 تن در سال - مساحت زمین 6500 متر مربع- 42 صفحه (سال 1399، فرمت PDF+WORD)(اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر)
تاريخسه شنبه, 21 شهریور 1402 10:49
حجم فايل 1.17 MB
دانلود 0

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories