• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید خرپای تیرچه

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید خرپای تیرچه

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید خرپای تیرچه این صفحه را مطالعه نمایید . خرپای تیرچه به شبکه های مثلث شکل متشکل از چند عضو و چند گره می باشد  ، که در ساختمان سازی و همچنین در ماشین سازی کاربرد بسیار زیادی دارد . خرپاها عمدتا فلزی و به ندرت چوبی هستند .

معرفی طرح توجیهی خرپای تیرچه :

 خرپا به شبکه ای مثلث شکل از میله های مستقیم گفته می شود  ، که به صورت مفصلی به هم متصل شده اند ، گفته می شود . نیروهای وارده ، در محل اتصالات مفصل ها به خرپا وارد می شود . تنها شکل پایدار خرپاها مثلثی می باشد . شبکه هایی که اشکال دیگر و یا بیشتر از 3 عضو داشته باشند ، پایدار نیستند .

خرپا در دو شکل صفحه ای و فضایی مورد استفاده قرار می گیرد . خرپای صفحه ای به حالتی گفته می شود ، که شبکه خرپاهای مثلثی در یک صفحه قرار گرفته باشند . اما به حالتی که در آن شبکه خرپاها به صورت چند بعدی و فضایی باشد ، به آن خرپای فضایی گفته می شود . خرپاها به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

1 .  خرپای ساده : از اتصال سه عضو به یکدیگر به صورت مفصلی ایجاد می شود . شکل آن مثلثی می باشد . توسعه خرپا از طریق افزودن دو عضو و یک گره انجام می شود .

2 .  خرپای مرکب : از اتصال مناسب دو یا چند خرپای ساده تشکیل می شود . این اتصال می تواند به صورت یک گره ، یک عضو و یا سه عضو موازی غیرمتقارب ایجاد شود .

3 .  خرپای مبهم : خرپای مبهم یا خرپای نامعین ایستایی به خرپایی گفته می شود ، که یک یا چند عضو ، بدون گره های جدید به آن افزوده شود .

از خرپای تیرچه در ساختمان سازی و همچنین ماشین سازی استفاده می شود . موارد متعدد استفاده از خرپای تیرچه و حتی خرپای فولادی به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل نیروهای وارده می باشد . خرپای تیرچه عموما فلزی است اما در موارد خاصی از جنس چوبی نیز ساخته می شود . در خرپای تیرچه فلزی اتصالات با کمک میخ و پیچ انجام می شود . اگرچه مقامت خرپای تیرچه در برار فشار و نیرو فابل توجه بوده اما از نظر وزنی سبک می باشد .

 هزینه ، درآمد و سود حاصل از تولید خرپای تیرچه :

 بر اساس بررسی که در سال 93 انجام شده است ، برای تولید سالانه 2160000 متر مکعب خرپای تیرچه به یک سرمایه ثابت 12379 میلیون ریالی نیاز است . خرپای تیرچه در طول های متفاوتی تولید شده و تحت عنوان تحتانی یا غیر تحتانی به فروش می رسد . اما این خرپاها به صورت کیلویی به فروش می رسند . قیمت هر کیلو خرپای تیرچه در سال 98 در حدود 35500 براورد شده است ، که با توجه به فروش بالا و کاربرد ضروری آن در ساختمان و ماشین سازی ، از نظر اقتصادی موجه بوده و سودآور می باشد .

کد آیسیک خرپا 2022512327 و خرپای فولادی 2811512319 می باشد . همچنین کد تعرفه گمرکی خرپای فولادی 73089090 می باشد .

 فرایند تولید خرپای تیرچه :

 تولید خرپای تیرچه نیازمند نقشه های از پیش آماده شده می باشد . برای ترسیم شکل کلی  قالب خرپا به صورت دیاگرام ، محاسبات سازه ای انجام شده و نامگذاری اعضا و محل دتایل روی آن مشخص می شود . پس از آن مشخصات فنی دیگر از جمله پلان های سازه ای و دتایل های مربوطه ، نوع و تعداد مهاربندی ها ، اتصالات و . . . در دفترچه های محاسباتی مشخص و ثبت می شود ، تا کلیه ترسیمات در نقشه به درستی رسم شود .

 تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید خرپای تیرچه :

 برای راه اندازی خط تولید خرپای تیرچه با ظرفیت تولید 1260000 متر مکعب در سال ، به 15 نفر نیروی انسانی نیاز است . همچنین دستگاه های تولید خرپا بر اساس میزان تولید ، مشخصات فنی و شرکت تولید کننده هر دستگاه ، متفاوت می باشد . تعدادی از این دستگاه ها در زیر آورده شده است :

-  دستگاه تولید خرپای تیرچه مدل TRUSS150

-  دستگاه تولید خرپای تیرچه مدل TRUSS100

-  دستگاه تولید خرپای تیرچه مدل  TRUSS200

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید خرپای تیرچه ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید تیرچه کرومیت

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید رابیتس

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories