• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید لامپ SMD ⭐️ گرید کانون + پشتیبانی 6 ماهه

(3 votes, average 5 out of 5)

 طرح توجیهی تولید لامپ SMD

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید لامپ اس ام دی ( لامپ SMD ) ، با اطلاعات کاملا به روز برای سال 1401 با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا در صورت تمایل میتوانید طرح توجیهی تیپ قدیمی کسب و کار تولید لامپ اس ام دی ( لامپ SMD ) را با فرمت  pdf ، صرفا جهت مطالعه ، از انتهای همین صفحه دانلود نمایید .


✔️ لامپ های SMD ، انقلابی نوین در صنعت تولید لامپ‌های روشنایی قرن 21


لامپ های LED یا دیودهای نور افشان در ده سال اخیر بسیار پرطرفدار و پرمصرف بوده است. در واقع لامپ های LED نوعی لامپ کم مصرف یا به عبارتی کم مصرف ترین لامپ در صنایع روشنایی در ده سال اخیر بوده اند.

دیود نورافشان در مدار الکتریکی نقش مبدل جریان الکتریکی به نور را دارد که در ابتدای ورود به بازار فقط قادر به تولید نور سفید بود اما با پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری فناوری‌های نوین تولید لامپ‌های LED آبی رنگ هم میسر شد.

اما در سال‌های اخیر شاهد هستیم که قطعات الکترونیکی مورد استفاده در انواع دستگاه‌ها روز به روز به سمت کوچک شدن و نازک شدن یا در اسصطلاح کامپکت ( compact ) شدن پیش می‌روند.

استفاده از دیودهای نورافشان در این قطعات کامپکت بدلیل حجیم بودن و محدودیت رنگ، دردسر ساز است و مقدور نیست.

بنابراین احساس نیاز به وجود تکنولوژی روشنایی نوین برای بکارگیری در قطعات کامپکت، عامل به وجود آمدن لامپ‌های SMD شد.

فناوری نوین SMD (SURFASE MOUNTED DEVICE) به معنای قطعاتی است که روی یک سطح نصب گردیده است.

در واقع تولید لامپ‌های SMD به زبان ساده شبیه کار مونتاژ است، بدیت صورت که قطعات از پیش ساخته شده روی یک صفحه مدار با استفاده از لحیم کاری نصب می‌شوند.

فناوری نوین SMD یک رقیب بی همتا برای فناوری THT یا سوراخ کردن برد است که از لحاظ کارایی بدلیل امکان بکارگیری در قطعات نازک و شکننده و همچنین کم هزینه بودن از سایر فناوری‌های پیشین بهتر است.

لامپ SMD از سه قسمت شامل بدنه، LED Board و Driver تشکیل شده است.

بدنه لامپ‌های SMD برپایه آلومینیوم ساخته می‌شود که آلیاژ پذیری، شکل پذیری ، تبادل حرارتی خوب  و همینطور قیمت مقرون به صرفه ، از خصوصیات بارز این فلز میباشد.خاصیت تبادل حرارتی آلومینیوم نقش موثری در تولید لامپ‌های SMD دارد چراکه قطعات داخلی مدار را از گرم شدن و حرارت بالا مصون می‌دارد.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لامپ‌های SMD :

  • کد آیسیک لامپ SMD ( لامپ کم مصرف ) : 3150412319
  • کد تعرفه گمرکی لامپ SMD ( لامپ کم مصرف) : 85393120

✳️ تولید لامپ SMD می‌تواند یک کسب و کار خانگی باشد!

پیش‌تر ذکر کردیم که تولید لامپ‌های SMD یک فرآیند مونتاژی است.

شما می‌توانید برای رهایی از دردسرهای اجاره کارگاه یا تاسیس کارخانه، یک فضای حدوداً 40 تا 100 مترمربعی در منزل خود را به کارگاه تولید لامپ SMD تبدیل کنید و با روش نیمه خودکار فرآیند مونتاژ قطعه‌ها را انجام دهید.

البته نا گفته نماند برای فعالیت در زمینه راه اندازی خط تولید لامپ‌های SMD چه به صورت محدود و خانگی و چه به صورت کلان و کارخانه‌ای، می‌بایست مجوزات و تاییدیه‌های لازم را از ارگان‌های مرتبط که مهمترین آنها وزارت صمت یا سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اخذ نمایید.


✔️ مزایای استفاده از لامپ‌های SMD و راه اندازی خط تولید لامپ‌های SMD


مزایای استفاده از لامپ‌های SMD

اگر قصد راه اندازی خط تولید لامپ‌های SMD را دارید خوب است بدانید که قرار است وارد یک صنعت نوین در زمینه روشنایی شوید که محصول تولیدی شما ( لامپ SMD) ، در سایر صنایع نوین و پررونق امروزی نیز کاربرد دارد.

از جمله کاربرد لامپ‌های SMD در صنایع دیگر می‌توان به صنعت خودروسازی و نورپردازی چراغ‌های خودرو، صنایع ساختمانی از جمله نورپردازی نمای ساختمان و نورپردازی دکوراسیون داخلی و سقف کاذب، نورپردازی تالارباغ‌ها و باغچه‌های بزرگ و نور پردازی استسیج‌های اجرای نمایش و سالن‌های آمفی تئاتر و سالن‌های همایش اشاره نمود.

لامپ‌های SMD به نسبت لامپ‌های LED گرمای بسیار کمتری از خود انتشار می‌دهند و محیط را گرم نمی‌کنند.

لامپ‌های SMD برخلاف شدت نوربسیار بالایی که به نسبت لامپ‌های LED دارند، مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری را دارا می‌باشند.

تنوع رنگی و قابلیت کنترل زاویه تابشی نور در لامپ‌های SMD یکی دیگر از دلایل استفاده روز افزون این نوع لامپ در تمام صنایع می‌باشد.

لامپ‌های SMD تأثیرات زیست محیطی مخرب ندارند و باریکه‌های نوری  UV و IR ساطع نمی‌کند.

میانگین زمانی رسیدن لامپ‌های SMD به ماکزیمم روشنایی 20 می‌باشد. شدت نور لامپ‌های SMD با گذشت زمان افت ندارد و عمر لامپ با خاموش و روشن شدن زیاد کم نمی‌شود.

به عبارتی دیگر لامپ‌های SMD برخلاف لامپ‌های LED معمولی در اثر روشن و خاموش شدن متعدد تغییر شدت نور ندارند و به اصطلاح نمی‌سوزند.


✔️ خلاصه ای از اطلاعات مالی بیزنس پلن تولید لامپ SMD در کشور ایران سال 1401


اگر به دنبال یه سرمایه گذاری مدرن در صنعت روشنایی کشور با ریسک متوسط و آینده ای روشن هستید، تولید لامپ SMD می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

لامپ SMD جایگزین نوین و پیشرفته لامپ‌های LED با مزایایی بیشتر و بهتر نسبت به آن است و با توحه به کاربرد گسترده‎‌ای که در مصارف خانگی و صنایع مختلف دارد، یک گزینه ایده آل برای سرمایه گذاری برنامه ریزی شده و میان مدت است.

یکی از نکات جالب توجه، میزان سرمایه معقول مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید لامپ‌های SMD در کشور ایران است.

شما می‌توانید با دارا بودن بودجه حداقلی حدود 3 میلیارد تومان در سال 1401 یک خط تولید با پتانسیل تولیدی سالانه حدود 4 میلیون لامپ، در یک شهر غیرکلان کشور ایران یک خط تولید لامپ SMD راه اندازی کنید و با دارا بودن طرح توجیهی تخصصی و هدفمند و مدیریت راهبردی این کسب و کار نرخ سود سالانه میانگین 40 درصد را تجربه کنید.

این برآورد مالی حدودی با نرخ ارز هر 1 دلار معادل 31701 تومان صورت گرفته است.

جالب است بدانید که در حال حاضر در کشور ایران شاهد تعدد واحدهای تولیدی لامپ SMD هستیم اما پتانسیل تولیدی آنها به نسبت تعددشان پایین است و با توجه به افزایش تقاضا برای جایگزینی لامپ‌های SMD با LEDهای قدیمی، گاهی ناچار هستیم به واردات این محصول از کشورهایی مثل چین رو بیاوریم .

این درحالیست که می‌توان با افزایش پتانسیل تولید واحدهای فعال و ایجاد واحدهای تولیدی بیشتر با پتانسیل تولید استاندارد، نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین نمود و نیاز به واردات را به صفر رساند، بلکه یک کانال بازرگانی خارجی برای صادرات لامپ SMD ایجاد کرد تا بجای خروج ارز، شاهد رونق تولید داخلی و ارز آوری بیشتر برای اقتصاد کشور باشیم.


✔️ معرفی انواع تولید لامپ های اس ام دی ( لامپ های SMD )


معرفی انواع تولید لامپ های اس ام دی ( لامپ های SMD )

✳️ 1) لامپ DownLight یا لامپ سقفی :

این نوع لامپ SMD به لامپ سقفی نیز معروف است و داخل سقف کار گذاشته می‌شود.

لامپ SMD DowmLight دارای خاصیت پراکندگی پرقدرت نور در باریکه‌های نوری به جهت پایین است و شدت نوری بسیار بالایی دارد که به مرور زمان دچار افت شدت یا کاهش نوردهی نخواهد شد به همین جهت برای استفاده در مراکز درمانی، هتل‌ها و محوطه ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونس بسیار مناسب است.

✳️ 2) لامپ حبابی SMD

این لامپ نسل پیشرفته‌تری از لامپ‌های حبابی رشته‌ای قدیمی است با این تفاوت که عامل بوجود آمدن نور در این نوع لامپ LED SMD ها هستند و در این نسل جدید از لامپ‌های حبابی خبری از داغ شدن بیش از حد لامپ و تولید گرما در محیط نیست چراکه در ساخت بدنه آن از آلیاژهای آلومینیومی استفاده گردیده است.

لامپ‌های حبابی SMD قدرت انتشار نور فوق العاده بیشتری به نسبت لامپ‌های حبابی رشته‌ای قدیمی دارند و ضد ضربه بودن آنها از جمله دیگر مزایای آنهاست.

✳️ 3)  لامپ پروژکتور SMD

پر مصرف ترین و مشهورترین نوع لامپ‌های SMD، لامپ‌های پرژکتوری هستند.

لامپ‌های پروژکتوری SMD قدرت و شدت نور فوق العاده بالاتری را به نسبت لامپ‌های پروژکتوری قدیمی استوانه شکل فراهم می‌کند. علاوه بر نوردهی بالا، مصرف انرژی برق فوق  العاده کم و کم هزینه بودن ، از جمله دیگر مزایای استفاده از لامپ پروژکتوری SMD در قیاس با لامپ‌های پروژکتوری قدیمی می‌باشد.

هدف استفاده از لامپ پروژکتور، پراکندگی بیشتر نور است که لامپ‌های پروژکتوری SMD این هدف را به خوبی برآورده می‌کنند.

✳️ 4) پروژکتور وال واشر SMD

این نوع لامپ مخصوص نصب در معابر شهری، تابلوهای تبلیغاتی، پارکینگ‌های بزرگ و معابری است که نیاز دارند روشنایی آنها در مسافت طولانی به طور یکنواخت تامین شود.

مهمترین خصوصیت لامپ‌های SMD وال واشر کارایی و توان نوردهی بلند مدت آنهاست که در طولانی مدت نمی سوزند و خراب نمی‌شوند. این لامپ‌ها ضد آب هستند و با دارا بودن استاندارد IP67 قابلیت نصب در فضای باز و قرارگیری در معرض بارش برف و باران را دارا می‌باشد.

✳️ 5) ریسه‌های SMD

این ریسه‌ها در دو نوع نواری و  شلنگی در رنگ‌های مختلف به وسیله لامپ‌های SMD ساخته می‌شوند و به عنوان نور محفی نیز شناخته می‌شوند.

این نور مخفی‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در نقاطی مانند زیر کابینت و قفسه‌ها، سقف کاذب و نمای بیرونی ساختمان نصب می‌گردند.

همچنین جالب است بدانید که بر خلاف ریسه‌های LED، ریسه‌های SMD به دلیل عمر بیشتر و انتشار طولانی مدت نور بدون افت کیفیت و بدلیل خاصیت  ضدآب، در اماکن فضای باز مانند زیر پل‌ها و نورپردازی باغ و باغچه نیز مورد استفاده هستند.

✳️ 6) لامپ‌های پنلی SMD

پنل‌های SMD چراغ‌های سقفی یا بعضاً دیواری هستند که به صورت نصب توکار یا روکار قابل اجرا هستند.

این پنل‌های SMD به نسبت سایر چراغ‌های پنلی مزیت‌هایی دارند که از جمله آن‌ها پراکندگی نور یکنواخت و عدم تمرکز نقطه‌ای نور می‌باشد.

مصرف برق پایین نیز از سایر مزایای استفاده از پنل‌های SMD است.

در مجموع لامپ‌های SMD به دلیل ساپورت سه دیود در یک چیپست توانایی خروجی هر رنگی از گستره RGB را دارا هستند که این یک پیشرفت بزرگ در صنعت تولید لامپ‌های LED است.


✔️ فرآیند مونتاژ لامپ اس ام دی ( لامپ SMD )


فرآیند مونتاژ لامپ اس ام دی

✳️ مونتاژ نیمه خودکار لامپ های SMD به شرح زیر میباشد :

این نوع مونتاژ لامپ‌های SMD با کمک دستگاه SMT صورت می‌گیرد و بیشتر در خط تولیدهای کوچک با پتانسیل تولیدی محدود مورد استفاده است.

در این روش  بردهای مدار چاپی به حوزچه لحیم و آون منتقل می‌گردند.

فرآیند مونتاژ قطعه‌های SMD در دستگاه Neoden4 series انجام می‌پذیرد و نیروی انسانی به عنوان تکنسین وظیفه دارد در هر مرحله از پروسه مونتاژ ، قطعه‌ها را به دستگاه مورد نیاز برساند.

✳️ مونتاژ خودکار لامپ های SMD به شرح زیر میباشد :

در فرآیند مونتاژ خودکار صفحه SMD، تمامی پروسه از ورود بردهای مدار چاپی به نوار نقاله تا مونتاژ و لحیم کاری به شکل کاملاً مکانیزه توسط دستگاه انجام می‌گیرد و دخالت نیروی انسانی در این روند تقریباً نزدیک به صفر است.

تفاوت اصلی روش مونتاژ خودکار و نیمه خودکار در پتانسیل تولیدی است. روش خودکار برای خط تولید انبوه و حجم بالا مورد استفاده است در حالی که مونتاژ نیمه خودکار مناسب واحد تولیدی کوچک با ظرفیت محدود است.

از جمله دیگر تفاوت‌های این دو روش کم هزینه‌تر بودن رورش مونتاژ خودکار چه برای واحد تولیدی چه برای مصرف کننده می‌باشد.

✳️ مقایسه لامپ‌های SMD و COB
  • تعداد دیود های بکار رفته در چبپست COB به نسبت SMD بیشتر است
  • SMD قابلیت کنترل رنگ دارد اما COB فاقد این قابلیت است و به شکل تک رنگ می‌باشد
  • میزان نوردهی COB از SMD بیشتر است با این تفاوت که SMD نور را به شکل یکنواخت انتشار می‌دهد اما COB نور را به شکل نقطه ای و متمرکز نشر می‌دهد.
  • در لحیم SMD از سیم‌های آلیاژ طلا استفاده گردیده در حالی که در COB اینطور نیست.
  • اگر گرمای محیط برای شما آزار دهنده است حتماً لامپ SMD را بجای COB انتخاب کنید چراکه میزان انتشار گرمای آن در محیط به نسبت COB بسیار کمتر است.
  • اگر به فکر مقرون به صرفه بودن لامپ هستید، SMD از COB مناسب تر است چرا که هم مدت بیشتری عمر می‌کند و هم انرژی کمتری مصرف می‌کند بنابراین صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

✳️ در صورتی که قصد سرمایه گذاری در صنعت الکتریکی و روشنایی دارید مطالب زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشد :

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید لامپ اس ام دی ( لامپ SMD ) ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود طرح توجیهی تیپ تولید لامپ اس ام دی ( لامپ SMD )

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی با طول عمر بالا 61 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخیکشنبه, 14 آبان 1396 09:59
حجم فايل 601.52 KB
دانلود 286

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی فوق کم مصرف 114 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخیکشنبه, 14 آبان 1396 10:01
حجم فايل 1.85 MB
دانلود 369

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید لامپ کم مصرف 30 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخیکشنبه, 14 آبان 1396 10:03
حجم فايل 325.2 KB
دانلود 201

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories