• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید خمیر فلاف ⭐️ سال 1401 (PDF+Word+مشاوره)

(3 votes, average 4 out of 5)

طرح توجیهی تولید خمیر فلاف سال 1400 (Word و Pdf)

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید خمیر فلاف با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .


خمیر فلاف چیست و چه کاربردی دارد ؟


خمیر فلاف چیست و چه کاربردی دارد ؟

خمیر فلاف نوعی خمیر کاغذ است ، که زمینه مصرف آن مواردی غیر از صنعت کاغذ سازی می باشد . ماده اصلی تشکیل دهنده خمیر فلاف ، الیاف طبیعی پنبه بوده و از آن در ترکیبات بخش جاذب پوشک بچه ، نوار بهداشتی و بالشتک زخم بندی استفاده می شود .

از جمله دیگر مواد به کاررفته در ترکیبات خمیر فلاف ، الیاف بلند کرافت یا سولفیت بوده که خاصیت نرمی و جاذب بودن را به ویژگی های محصول نهایی عرضه می کند . امروزه الیاف های ارزانتری نظیر الیاف های شیمیایی-مکانیکی به بازار ورود پیدا کرده اند ، که در عین حفظ کیفیت ، قیمت نهایی پایینتری را برای تولیدکنندگان به همراه دارند .

خمیر فلاف به صورت رول های کاغذی در اختیار مشتری قرار می گیرد . از طرفی خمیر در حین فرآیند تولید باید از هر لحاظ مانند سطح رطوبت و ضخامت ورقه نمدی کنترل شود .

رطوبت خمیر فلاف باید درصدی بین 4 تا 6 درصد باشد که در مقایسه با خمیر کاغذ تجاری کمتر می باشد . البته عمده رطوبت خمیر ، باید در مرحله خشک کردن ورقه تبخیر شود تا نیاز چندانی به آب گیری با پرس نباشد و ورقه بیش از حد متراکم نگردد .

همین مسئله سبب شده ، تولید حلقه های بزرگ خمیر فلاف نیازمند تجهیزات ویژه ای باشد وبطبع سرعت تولید کاهش پیدا کرده و کارخانجات کمتری اقدام به تولید این محصول نمایند . از طرفی امروزه بازار مصرف خمیر فلاف با تقاضای زیادی مواجه است ، این تقاضا حاکی از آن است که امکان رونق بازار تولید این فرآورده در سال های آینده وجود دارد .

 کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر فلاف :

  • کد آیسیک انواع فلاف پالپ بهداشتی به شکل رول و یا قالب گیری شده : 2109512381
  • کد تعرفه گمرکی تولید خمیر فلاف : نتیجه جست و جو در اطلاعات گمرک حاکی از آن است که به علت عدم وجود کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای این محصول ، میزان صادرات و واردات آن نامعلوم می باشد .

 


درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید خمیر فلاف


درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید خمیر فلاف

در صورتی که نرخ برابری دلار به تومان را جهت راه اندازی خط تولید خمیر فلاف ، 23000 و ظرفیت تولید سالیانه را ، 6000 تن درنظر بگیریم ، خلاصه طرح توجیهی تولید خمیر فلاف به قرار زیر خواهد بود ( اعداد و ارقام مربوط به سال 1385 می باشد ) :

  • سرمایه گذاری کل : 8331.7 میلیون ریال
  • سرمایه گذاری ثابت ( با احتساب هزینه های قبل از بهره برداری ) : 7494 میلیون ریال
  • سرمایه در گردش : 837.8 میلیون ریال
  • درآمد سالیانه : 2909 میلیون ریال
  • سود ویژه : 2313.2 میلیون ریال
  • دوره بازگشت سرمایه : 3.3 سال
  • نرخ بازدهی سرمایه : 30.2%

 


بخشی از مطالعات بازار خمیر فلاف در ایران :


بخشی از مطالعات بازار خمیر فلاف در ایران

ترکیبات اصلی خمیر فلاف شامل ماده ای از جنس سلولز چوب ( لیگنو سلولز ) می باشد ، که به روش شیمیایی یا مکانیکی از الیاف سلولز چوب یا محصولات فیبری تهیه می شود . به همین دلیل بازار تولید این محصول در کشورهایی که دارای جنگل هایی با درختان سوزنی می باشند ، بسیار پررونق می باشد .

در ایران به علت عدم وجود این گونه درختان ، از الیاف پنبه جهت تولید این محصول استفاده می شود . لینتر پنبه که الیاف آن 100% از نوع الیاف سلولزی است ، برای تهیه خمیر فلاف مناسب تر می باشد . کاغذ حاصل از این خمیر 80% وزن پوشک و نوار بهداشتی را تشکیل می دهد .

میزان نیاز داخلی به این محصول در حال حاضر حدود 6000 تن در سال می باشد . شایان ذکر است که بخش عمده ای از این نیاز از طریق واردات محصول تامین می گردد .

علاوه بر این ، میزان نیاز ارزی برای واردات هر تن حدود 2000 دلار بوده و در حال حاضر شرکت حریر قائمشهر ، واحد تولید کننده خمیر فلاف در ایران می باشد ، که با ظرفیت تولید سالیانه 400 تن پیشرو در صنعت تولید خمیر فلاف در کشور می باشد .

 


فرآیند تولید خمیر فلاف :

فرآیند تولید خمیر فلاف

فرآیند تولید خمیر فلاف شامل مراحل زیر می باشد :

  • ابتدا لینتر پنبه ی تصفیه شده و پالپر خمیر برگشتی در مخازن مخصوصی مخلوط شده و پس از افزودن مواد شیمیایی مورد نیاز به ترکیب ، وارد مرحله بعدی می شود .
  • در این مرحله ، ترکیب وارد سیستم رسوب گیر و تمیزکننده می شود . سیستم رسوب گیر و تصفیه ، از نوع گریز از مرکز بوده و سبب جدا شدن قسمت اعظمی از ناخالصی ها می گردد . در حین عملیات مذکور ، مواد شیمیایی مورد نیاز به منظور حصول کیفیت مطلوب به آن افزوده می گردد .
  • سپس ترکیب در دست ، وارد دستگاه ریفاینر و مجدداً تصفیه کننده شده و پس از پالایش نهایی به سمت مخزن نگه داری هدایت می گردد .
  • خمیر تولیدی در ادامه به ترتیب به دستگاه های لول باکس ، پی یر ماشین و پرس آبگیری ورود پیدا کرده و پس از آبگیری ، وارد دستگاه خشک کن می شود .
  • در عملیات خشک کردن همانگونه که گفتیم فرآیند خشک سازی تا جایی صورت می گیرد که رطوبت رول چیزی بین 6 – 4% شود .
  • در این مرحله خمیر پس از عبور از سیستم وایندر و دی وایندر ، آماده بسته بندی و انتقال به انبار می باشد .

 


تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید خمیر فلاف :

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید خمیر فلاف

تجهیزات ، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید خمیر فلاف با ظرفیت سالیانه 6000 تن به قرار زیر می باشد :

- مساحت زمین مورد نیاز : 5000 مترمربع

- زیربنای کل : 1800 مترمربع

- تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 40 نفر

- تجهیزات مورد نیاز :

  • مخازن ذخیره خمیر
  • مخلوط کن بزرگ
  • دستگاه پرس
  • دستگاه خشک کن
  • دستگاه ریفاینر

 


خصوصیات خمیر فلاف :


همانگونه که گفته شد ، عمده مصرف خمیر فلاف مربوط به کارخانجات تولید پوشک و نوار بهداشتی می باشد . خصوصیاتی که سبب شده است این خمیر مورد توجه قرار بگیرد شامل ، یکنواختی گراماژ ، تناسب میزان خاکستر موجود در ترکیبات آن ، خاصیت اسیدی و بدون uv بودن آن می باشد .

 


ماده اولیه مورد استفاده جهت تولید خمیر فلاف :


ساقه پنبه مورد استفاده جهت تولید ، نوع گیزای مصری 75 می باشد . این ساقه ها در اندازه های 4 – 2.5 سانتی متری برش خورده و پوست آنها جدا می گردد . این ساقه ها توسط آسیاب Willey آسیاب و با استفاده از الک 0.4 میلی متر غربال می شوند . ساقه ی آسیاب شده برای عملیات ساختاری با توجه به استاندارهای TAPPI مورد استفاده قرار می گیرد .

 


مشکلات اصلی استفاده از پنبه جهت تولید خمیر فلاف عبارتند از :


  • اولین مشکل ، حمل و نقل ماده خام می باشد که بطور طبیعی از حجم بالایی برخوردار است . این مشکل با تکنیک های کاهش حجم ، تا حد زیادی قابل حل می باشد .
  • دومین مشکل ، فرآیند پوست کنی ساقه می باشد که با توجه به نازک بودن ساقه ها امری مشکل به نظر می آید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید خمیر فلاف ( به روز + کامفار + مشاوره ) ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه کاغذ سنگی

:: دانلود طرح توجیهی آماده احداث کارخانه تولید مقوا از ضایعات کاغذو مقوا

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories