• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاغذ دیواری ⭐️ 6 ماه پشتیبانی جهت اخذ مجوز و وام

(1 vote, average 5 out of 5)

Wallpaper for homes

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری را که در سال های قبل نگارش شده است را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ کاغذ دیواری، پوششی مدرن در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی


صنعت طراحی دکوراسیون داخلی یکی از پولسازترن صنایع قرن 21 است. کاغذ دیواری، یکی از المان‌های مدرن و پرمتقاضی در دکوراسیون داخلی منازل، ادارات و دفاترکار امروزی است که در کشور ایران توانسته در 2  دهه اخیر جایگزین مناسب و پرطرفداری برای رنگ یا انواع دیوارپوش باشد.

اما آیا وضعیت تولید داخلی کاغذ دیواری، در ایران مناسب است؟

در حال حاضر در چند شهر بزرگ کشور از جمله تهران، واحدهای تولید کاغذ دیواری وجود دارد اما به دلیل کمبود مواد اولیه و عدم توانایی مالی و گاهاً بدلیل محدودیت‌های تحریمی قادر به تولید به اندازه ظرفیت نیستند و عموماً میزان تولیدشان حدود 1/3 ظرفیت اصلی برآورد شده برای این واحدهای تولیدی می‌باشد.

از طرف دیگر ، تنوع زیاد رنگ، طرح و جنس کاغذ دیواری‌های وارداتی از یک سو و به صرفه بودن قیمت تمام شده آن برای فروشنده و مصرف کننده از سوی دیگر ، فروشنده و مصرف کننده را به استفاده از کاغذ دیواری خارجی ترغیب می‌کند.

نهایت قدرت تولید کنندگان داخلیِ کاغذ دیواری در ایران در حال حاضر، حدود 15 تا 20 درصد است و قسمت اعظمی از بازار تقاضا تحت اختیار محصولات وارداتی است.

حدود 80 تا 85 درصد بازارِ کاغذ دیواری کشور ایران تحت سلطه چین، ترکیه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی است که از این میزان بیش از سه چهارم واردات کاغذ دیواری در انحصار کشور چین می‌باشد.

اما به نظر ما کسب و کار تولید کاغذ دیواری ، پتانسیل و ظرفیت ورود سرمایه های بالا را دارد تا بتوان با وارد کردن تکنولوژی ها و متریال قوی ، کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیتی را در ایران تولید کرد که هم بازار داخلی را تصاحب کند و هم نگاهی به صادرات داشته باشد.

کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان می‌توانند مقصد مناسبی برای فعالیت در عرصه صادرات کاغذ دیواری تولید کشور ایران باشند.

این کشورها علاوه بر تقاضای بالا و بازار مناسب، روابط اقتصادی و دیپلماتیک مناسبی هم با کشور ایران دارند که همین امر، فرآیند صادرات کاغذ دیواری به این کشورها را آسان تر و پرسود تر می‌سازد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کاغذ دیواری :

محصولات تولید شده در هر یک از صنایع از جمله صنعت تولید کاغذ دیواری، یک کد شناسایی منحصر به فرد دارند که به آن کد آیسیک گفته می‌شود.

  • کد آیسیک کاغذ دیواری کربنات کلسیم: 2109412391
  • کد آیسیک کاغذ دیواری سلولزی : 2109312379
  • کد آیسیک کاغذ دیواری PVC: 2520512399

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کاغذ دیواری :

کد تعرفه گمرکی یک شناسه واحد برای هر محصول است که کاربرد آن در زمان ترخیص گمرکی کالا می‌باشد.

این کد در کشور ایران برای هر محصول بر اساس محاسبه نرخ تولید داخلی آن تعیین می‌گردد.

  • کد تعرفه گمرکی کاغذ دیواری سلولزی : 48142000

✳️ تفاوت‌های کاغذ دیواری و پوستر دیواری

الگوی اصلی تولید کاغذ دیواری تکرار یک نقش مشخص به صورت پی در پی است اما پوستر دیواری یک تصویر واحد را به معرض نمایش می‌گذارد.

کاغذ دیواری به شکل رول شده در ابعاد و عرض‌های متفاوتی تولید می‌شود و برای پوشاندن دیوار و حتی سقف یک واحد مسکونی به طور کامل مورد استفاده است اما پوستر دیواری فقط مختص نصب بر روی یک دیوار است و به شکل مستطیل یا مربع با ابعاد معین تولید می‌شود.

تصویر روی پوستر دیواری قابلیت شخصی سازی دارد و متناسب با سلیقه فرد یا بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی فضا قایل تعیین است اما طرح کاغذ دیواری قابل تغییر نیست.

از پوستر دیواری معمولاً برای پوشاندن یک دیوار خاص مثلاً پشت تلویزیون، پشت مبل نشیمن یا پشت تخت خواب استفاده می‌شود و باقی دیوارها با کاغذ دیواری های هماهنگ با رنگ پوستر دیواری پوشانده می‌شوند.

پوسترهای دیواری غالباً قابلیت شستشو ندارند در حالی که بیشتر کاغذ دیواری‌ها دارای قابلیت شستشو و خاصیت ضد آب هستند.

البته درصد جذب گرد و خاک و چربی پوستر دیواری به نسبت کاغذ دیواری کمتر است.

پوستر دیواری، یک المان پوششی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن است که انواع متعددی دارد و نوع سه بعدی آن در حال حاضر برای استفاده در محیط‌های متراژ کم به دلیل افزایش عمق فضا بسیار پرطرفدار شده است.


✔️ انواع کاغذ دیواری !


انواع کاغذ دیواری !

کاغذ دیواری از حیث جنس و کاربرد دارای انواع زیر میباشد :

✳️ کاغذ دیواری پی وی سی روکش وینیل :

این نوع کاغذ دیواری به سبب بکارگیری روکش وینیل در آن، خواصیت قابل شستشو یا به اصطلاح عامه خاصیت ضد آب دارد و کیفیت و دوام آن در اثر شستشو یا برخورد آب کاهش نمی یابد.

خاصیت دیگر این نوع کاغذ دیواری مقاومت بالا و خاصیت ضد خش آن است و برای استفاده در اتاق کودکان یا آشپزخانه گزینه مطلوبی به شمار می‌رود.

✳️ کاغذ دیواری مخملی :

این نوع کاغذ دیواری در طراحی خود عموماً دارای بافت‌های برجسته از جنس مخمل است که به آن ظاهری کلاسیک و اشرافی بخشیده است.

این مدل کاغذ دیواری بیشتر مناسب استفاده در قسمت پذیرایی منازل یا دفاتر مدیریت و اتاق‌های کنفرانس است.

بخش مخملی بافت این نوع کاغذ دیواری غیر قابل شستشو است و در صورت برخورد آب یا مواد شوینده آسیب می‌بیند.

✳️ کاغذ دیواری 3D :

این مدل کاغذ دیواری هم برای ایجاد ظاهری گرم و مجلل در فضا استفاده می‌شود.

طرح بکارگیری شده روی کاغذ دیواری 3D در واقع مسطح است اما بدلیل وجود زوایای خاص و ایجاد سایه، جلوه سه بعدی به طرح می‌دهد که در کنار یک نورپردازی جذاب می‌تواند ظاهر زیبا و فریبنده‌ای در فضا ایجاد کند.

کاغذ دیواری 3D علاوه بر زیبایی خاص و ویژگی‌های بصری جذابی که دارد، دارای قابلیت شستشو نیز می‌باشد که همین موضوع یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن است.

✳️ کاغذ دیواری الیاف طبیعی :

این نوع کاغذ دیواری از نوعی چوب فنلاندی تهیه می‌شود که بدلیل عدم استفاده از افزودنی‌های مصنوعی و شیمیایی در فرآیند تولید آن، دارای خاصیت ضد حساسیت می‌باشد.

طرح‌های کارشده روی این نوع کاغذ دیواری نیز براساس ویژگی‌های طبیعت است بنابراین باعث ایجاد فضایی با المان‌های طبیعت می‌شود.

این نوع کاغذ دیواری خاصیت ضد خط و خش، ضد آب و مقاومت بسیار بالا دارد که همین خواص در کنار طبیعی بودن الیاف آن، سبب تبدیل شدن این نوع کاغذ دیواری به کالایی لوکس و گران قیمت شده است.

✳️ کاغذ دیواری نانو، نسل جدید کاغذ دیواری در دنیا :

فناوری نانو این روزها در تمام صنایع و حتی در کوچکترین ابزار زندگی بشر نفوذ کرده است.

این فناوری نوین با خواص متعددی که دارد باعث بهبود کیفیت و کارایی انواع محصولات و ابزار می‌شود.

استفاده از فناوری نانو این روزها در صنعت تولید کاغذ دیواری به ویژه در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود و تاکنون با استقبال نسبتاً خوبی هم مواجه شده است.

وجود یک لایه از مواد نانو روی کاغذ دیواری، علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری و حفظ کیفیت طولانی مدت، خاصیت آب گریزی روی سطح ایجاد می‌نماید.

این خاصیت باعث می‌شود که کاغذ دیواری نانو حتی برای استفاده بر روی دیوار بالکن‌ها و فضاهای مشابه که امکان بارش برف و باران در آنها وجود دارد هم مناسب باشد.

کیفیت کاغذ دیواری نانو در اثر شستشوی مکرر کاهش پیدا نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود تا کشورهای اروپایی کاغذ دیواری نانو را بعضاً با عنوان کاغذ دیواری مادام العمر نیز به فروش برسانند.

طبعاً کاغذ دیواری نانو به سبب خاصیت نانویی که دارد به نسبت انواع دیگر کاغذ دیواری قیمت بالاتری دارد اما با این وجود مشتریان و متقاضیان خاص خود را دارد که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.


✔️ مراحل تولید کاغذ دیواری


مراحل تولید کاغذ دیواری

در مرحله نخست طرح مورد نظر برای کاغذ دیواری توسط طراحان و گرافیست های متخصص طراحی می‌شود و پس از تایید طرح توسط کارفرما یا همان تولید کننده، تعداد مشخصی نمونه از طرح مورد نظر در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود تا از نظر تکنیکال مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورت وجود ایراد، در نسخه تولیدی اصلی اصلاح گردد.

مرحله دوم، تولید کاغذ مخصوص کاغذ دیواری است که فرآیند تولید اولیه آن بسیار مشابه کاغذهای معمولی است و از چوب تهیه می‌شود.

خمیر کاغذ بدست آمده با رنگ‌های متنوع رنگ دار می‌شوند و برای مراحل بعدی آماده هستند.

جالب است بدانید که کاغذ یا paper  عموماً در ایران تولید نمی‌شود و خمیر کاغذ یا کاغذهای رنگ شده خام به شکل وارداتی در اختیار صنایع تولید کاغذ دیواری قرار می‌گیرند.

چاپ طرح روی کاغذ دیواری، مرحله‌ای حساس و مهم است اما پیش از آن می‌بایست مرحله عایق کاری لایه پشتی کاغذ دیواری انجام شود.

رنگ طوسی همراه با مواد PVC، موادی هستند که به وسیله‌ آنها پشت کاغذ دیواری را عایق می‌زنند و قطر و ضخامت عایق بکارگیری شده در قسمت پشتی کاغذ دیواری با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد.

البته ناگفته نماند که کیفیت Paper  مورد استفاده نیز در میزان عایق بکارگیری شده مؤثر است چراکه کاغذ اولیه باید تحمل لایه عایق را داشته باشد.

چاپ طرح ، مرحله بعدی و یکی از مهمترین مراحل تولید کاغذ دیواری است که می‌بایست در نهایت دقت و ظرافت انجام گیرد.

چاپ روی کاغذ دیواری معمولاً با انواع روش‌های چاپ دیجیتال و غیر دیجیتال مرسوم انجام می‌شود.

پس از اتمام مراحل چاپ روی کاغذ دیواری یک لایه محافظ از نشاسته گندم یا نشاسته ذرت و یا مواد شیمیایی روی کاغذ قرار می‌گیرد تا به ماندگاری بیشتر طرح کمک کند.

آخرین مرحله هم برش کاغذ دیواری در ابعاد مشخص و بسته بندی آنها به شکل رول شده می‌باشد.

توجه داشته باشید که یکی از راه های موفقیت در فضای کسب و کار مدرن، آشنایی با اصول پکیجینگ و خلاقیت و نوآوری در این زمینه است.


✔️ بخشی از براوردهای بیزنس پلن تولید کاغذ دیواری در سال 1401


پیش‌تر گفتیم که یکی از راه‌های کاهش ریسک سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری در کشور ایران، برآورد سرمایه اولیه مکفی و متناسب با پتانسیل تولیدی است.

فرض میکنیم شما قصد راه اندازی یک واحد تولید کاغذ دیواری با پتانسیل تولید سالانه حداقل 5 میلیون مترمربع را دارید.

در صورتی که از هزینه‌های مربوط به خرید یا ساخت زمین و ملک مناسب برای راه اندازی خط تولید صرف نظر کنیم، شما برای خرید تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه، مواد اولیه و هزینه‌های جاری مربوط به نگهداری و استهلاک خط تولید، حدود 40 میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارید.

پیشنهاد می‌شود به جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری و در نظر گرفتن احتمال نوسانات قیمت، برای حضور امن و موفق در صنعت تولید کاغذ دیواری حدود 1.3 برابر این میزان سرمایه را به عنوان سرمایه ذخیره یا سرمایه امن مازاد بر سرمایه اولیه در نظر داشته باشید.

خط تولید کاغذ دیواری در صورت رعایت اصول مدیریت راهبردی به شرط استفاده از طرح توجیهی دقیق و تخصصی می‌تواند نرخ سود سالانه حدود 33 درصد را برای تولید کننده به همراه داشته باشد.

✳️ شرایط ثبت برند کاغذ دیواری 

شرایط ثبت برند کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جزو محصولاتی است که شما برای راه اندازی خط تولید آن نیاز به ثبت یک برند یا نام تجاری یونیک دارید.

ثبت برند برای راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری در کشور ایران هم توسط اشخاص حقیقی و هم توسط اشخاص حقوقی مقدور است.

برند یا نام تجاری چه خصوصیاتی دارد؟

  • قابل ثبت و پیگیری حقوقی باشد
  • نام و لوگوی برند کپی برداری شده نباشد و سابقاً توسط اشخاص دیگری ثبت نشده باشد
  • فاقد هرگونه ابهام و علائم یا واژگان گمراه کننده باشد
  • قابل تکثیر انبوه باشد

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند توسط شخص حقیقی:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی
  • کارت بازرگانی بنام متقاضی در صورت وجود علائم غیر فارسی در نام یا لوگوی برند
  • کپی پروانه فعالیت
  • 12 قطعه عکس از لوگوی تجاری طراحی شده در ابعاد 6*6 cm

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند توسط اشخاص حقوقی :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت رئیسه و دارندگان حق امضاء
  • کارت بازرگانی در صورت وجود علائم غیر فارسی در طراحی لوگوی نهایی
  • 12 قطعه عکس 6*6 cm از لوگوی نهایی طراحی شده
  • کپی روزنامه رسمی و به روز شده
  • وکالت نامه معتبر امضا شده در صورتی که امور ثبتی به کارشناس حقوقی سپرده شده است

شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری برای اخذ جواز فعالیت می‌بایست اصل و کپی مدارک هویتی، اسناد ثبت شرکت (شخص حقوقی) ، روزنامه رسمی (شخص حقوقی) ، اسناد مالکیت یا اجاره نامه مربوط به محل راه اندازی پروژه و سایر مدارک که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه از آنها خواسته می‌شود، به این سازمان تحویل دهند.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید کاغذ دیواری

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید کاغذ از سنگ و سنگ نورانی و کاغذ دیواری در زمینی به مساحت 50,000 متر مربع با ظرفیت سالانه 20,286 تن 56 صفحه - آپدیت سال 1400 (pdf+word)( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخدوشنبه, 27 تیر 1401 21:45
حجم فايل 3.74 MB
دانلود 11

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories