• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید نایلون عریض و گروبگ کشاورزی

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید نایلون عریض و گروبگ کشاورزی

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید نایلون عریض و گروبگ کشاورزی ، این صفحه را مطالعه نمایید . نایلون عریض قطعه ی پلاستیکی عریضی است ، که برای مسقف کردن گلخانه ها و سالن های کشت محصولات کشاورزی خاص ، مانند سالن کشت قارچ استفاده می شود . گروبگ یا کیسه کشت ، کیسه پلاستیکی است که به عنوان محیط کشت برای گیاهان استفاده می شود و در کشاورزی و باغبانی کاربرد دارد .

 معرفی طرح توجیهی تولید نایلون عریض :

 نایلون عریض چیست ؟

نایلون عریض ، یک لایه پلاستیکی با ضخامت های مختلف است ، که در گلخانه ها و سالن های کشت گلخانه ای ، برای مسقف کردن تونل های کم ارتفاع و پاکسازی خاک از آن استفاده می شود . ضخامت آن بنابر سفارش ، از ۵۰ سانت تا ۵ متر متغیر است . این نایلون پلاستیکی عریض ، نور خورشید را از خود عبور می دهد . نایلون عریض کشاورزی بر اساس مواد سازنده به ۳ دسته تقسیم می شود :

1 . نایلون عریض دارای مواد Anti UV یا ضد ماوراء بنفش : که وجود این مواد Anti UV در نایلون های عریض ، مقاومت و طول عمر نایلون در برابر نور خوشید را افزایش می دهد .

2 . نایلون عریض دارای مواد IR absorber یا جاذب اشعه مادون قرمز : که وجود همین مواد IR absorber در نایلون های عریض ، از کاهش دمای گلخانه شب جلوگیری می کند .

3 .نایلون عریض دارای مواد Anti static : که وجود مواد Anti static در این نایلون ها ، باعث کاهش جذب گرد و غبار روی نایلون می شود .

از این نوع نایلون در دامپروری و ساختمان سازی نیز استفاده می شود و برای نصب آن به پایه های فلزی نیاز است . کد ISIC ساخت انواع محصولات پلاستیکی ۲۵۲۰ است .

 گروبگ کشاورزی چیست ؟

 گروبگ یا کیسه کشت ، یک کیسه پلاستیکی بزرگ است که در دو نوع پر و خالی در بازار عرضه می شود . در این کیسه ها معمولا صیفی جات و گیاهان سالادی مثل گوجه فرنگی کاشته می شود . از آنجا که آبیاری گیاهان در گروبگ به صورت قطره ای انجام می شود ، گروبگ باعث کاهش مصرف آب و کود می شود . از گروبگ در کشت نشائی ، هیدروپونیک و نیمه هیدروپونیک استفاده می شود .

 استاندارد های تولید محصول طرح توجیهی نایلون عریض و گروبگ کشاورزی :

 در تولید یا خرید نایلون عریض باید استاندارد هایی را در نظر بگیرید  :

1- مواد دست دوم و بازیافتی نباید در تولید آن بکار رفته باشد .

2- در تولید آن باید از دستگاه ها و مواد استاندارد استفاده شده باشد .

3- در پیچیدن پلاستیک نباید از رول های سنگین استفاده شده باشد ، زیرا باعث کاهش وزن خالص نایلون گلخانه ای می شود .

 فرایند تولید نایلون عریض و گروبگ :

 ماده اولیه برای تولید این محصولات پلی اتیلن می باشد . تکنولوژی مورد نیاز برای تولید اکثر محصولات پلاستیکی و پلی اتیلنی نیز مشابه است . در کارخانه ، مواد اولیه به نسبت مورد نیاز ، وارد دستگاه مخلوط کن شده و سپس به دستگاه اکسترودر منتقل می شوند . با استفاده از تسمه نقاله ، مواد به درون کلندر هدایت می شوند تا به آنها ضخامت داده شود و بعد از عبور از خشک کن و کاهش دمای نایلون ، به صورت رول پیچیده می شوند . کناره های رول به منظور یک دست کردن بریده می شود و ضایعات حاصل از آن به آسیاب اولیه برمی گردد .

 دستگاه های تولید محصول طرح توجیهی نایلون عریض و گروبگ کشاورزی :

 این دستگاه ها دو نوع هستند که نوع اول عرض ۱۲۰ و نوع دیگر عرض ۱۵۰ سانت را تولید می کند .

دستگاه های مورد نیاز تولید فیلم های پلی اتیلنی شامل موارد زیر میباشد  :

1 . اکسترودر ( شامل سیلندر ماردون ، موتور و گیربکس )

2 . برج

3 . قلطک

 واردات نایلون عریض و گروبگ کشاورزی :

 در کتاب قوانین واردات و صادرات محدودیت خاصی در واردات و صادرات این محصول آورده نشده است .

ریسک تولید محصول در طرح توجیهی نایلون عریض و گروبگ کشاورزی :

 علی رغم فراوانی مواد پلیمری ، قیمت مواد اولیه تولید این محصول بالا می باشد و عدم توجه و در نظر گرفتن این موضوع ، می تواند برای کارخانه های تولید کننده ی نایلون مشکل ساز شود .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید الیاف پلی اتیلن 42 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پلی اتیلن سنگین و سبک خطی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید نایلون عریض و گروبگ کشاورزی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید نایلون عریض کشاورزی با ظرفیت 5000 تن در سال - مساحت زمین 6500 متر مربع- 95 صفحه (پاییز 1401، فرمت PDF+WORD)(اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر)
تاريخدوشنبه, 20 شهریور 1402 14:02
حجم فايل 5.9 MB
دانلود 14

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories