• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

ثبت نام سامانه سماک جهت صدور الکترونیکی مجوزهای جهاد کشاورزی

(34 votes, average 4 out of 5)

ثبت نام سامانه سماک جهت صدور مجوزهای جهاد کشاورزی

سامانه سماک که مخفف (( سامانه مجوزهای الکترونیک کشاورزی )) بوده و با آدرس (( semak.maj.ir )) در دسترس میباشد به منظور تسهیل فرایند صدور مجوزهای جهاد کشاورزی راه اندازی شده است .

بدین معنی که از این به بعد کلیه کسانی که قصد انجام یک فعالیت کشاورزی و دامپروری ویا فعالیتهای جانبی آنها را دارند و قصد گرفتن مجوز از جهاد کشاورزی را دارند میتوانند با مراجعه به سامانه سماک ، مراحل صدور مجوز خود را به صورت کاملا الکترونیکی طی نموده و مجوز خود را دریافت نمایند.

در این سامانه مجوز های الکترونیک کشاورزی از جمله انواع پروانه و مجوز کسب و کار در حوزه های کشاورزی، خدمات حمایتی و تشویقی صادر می‌شود.

از مهمترین مزایا و نقاط قوت سماک را میتوان ، صرفه جویی در تردد و جابه جایی ها، تسریع امور اداری، کاهش هزینه ها، حذف اسناد کاغذی، افزایش قدرت نظارت، تبادل سریع تر اطلاعات بین دستگاه‌ها، افزایش شفافیت، یکپارچه سازی، ایجاد عدالت در بهره مندی از منابع و امکانات و افزایش رضایت عمومی برشمرد.


چه مجوز هایی در سامانه سماک قابل اخذ هستند و پروسه اخذ این مجوز ها چقدر طول میکشد ؟


صدور مجوز در سامانه سماک ، در زمینه های تولیدات دامی، طیور و شیلات، تولیدات گلخانه ای، حفظ کاربری اراضی، صنایع غذایی، پروانه مرتعداری و حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی میسر میباشد.

حنیفه زاده ( مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی ) در رابطه با سامانه سماک گفت : سامانه سماک باعث ازبین رفتن پدیده ی امضاهای طلایی است و داوطلبان اخذ مجوز کسب و کارهای حوزه کشاورزی و دامپروری ، به جای گرفتن بیش از ۱۸۰ مجوز می‌توانند به صورت مستقیم با ورود به سایت سماک  درخواست خود را ارائه دهند، ضمن این که در این سامانه می‌توانند روند کامل رسیدگی به درخواست خود را رصد کنند.

همچنین در صورتی که روند رسیدگی به اخذ مجوز های کشاورزی و دامپروری طولانی شد ، داوطلبان میتوانند شکایت خود را از طریق همین سامانه ارائه دهند تا رسیدگی شود . مجوز های قابل صدرور در سامانه سماک به طور معمول ، طی ۳۴ روز قابل دریافت میباشند.

سامانه سماک سریع‌ترین راه ارتباطی تولیدکنندگان بخش کشاورزی با مسئولان این حوزه است همچنین مجوزهای این سامانه دارای شماره و بارکد است که اعتبار پروانه فعالیت کشاورزان را مشخص می کند.

سامانه سماک دارای یک هزارو ۲۰۰ کاربر سازمانی، ۴۴۰ هزار عضو، ۱۸۰ فرایند بوده که تا تاریخ 23 خرداد سال 1400 ، ۵۲۷ هزار متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده اند که مجوز ۱۰۵ هزار متقاضی در حال انجام است و ۴۲۲ هزار متقاضی تعیین تکلیف شده اند .


قابلیت های سامانه سماک


سامانه (( سماک )) با قابلیت های جدیدی رونمایی شده است  که از آن جمله میتوان به امکان لینک شدن با سرویس ثبت احوال ، برای دریافت تصویر کارت ملی ذینفعان، همینطور لینک شدن به نظام وظیفه و سامانه شاهکار ، برای دریافت اطلاعات مالک شماره تلفن همراه متقاضی مجوز اشاره نمود .

همچنین در این سامانه گزارش گیری های پیشرفته از درخواست ها ، ایجاد شده و کارتابل ویژه برای متقاضیان صدور مجوز های جهاد کشاورزی فراهم گردیده است که این امر باعث تسهیل و کاهش زمانبری در اخذ مجوز های فعالیت های کشاورزی و دامپروری خواهد شد.

طبق اعلام یکی از مسئولین ، تمامی کاربران اعم از کارشناسان سازمانی و متقاضیان سراسر کشور و در تمامی سطوح، با همان حساب کاربری قبلی خود در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک جهاد کشاورزی ، می توانند به سامانه سِماک وارد شوند، درصورت وجود مشکل در این خصوص، کاربران می توانند از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنند.


صدور کارت هوشمند تردد دام عشایر از طریق سامانه سماک


 صدور کارت هوشمند تردد دام عشایر از طریق سامانه سماک

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت : عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد دام ، در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی سماک ثبت نام کنند.

وی همچنین افزود : ثبت درخواست صدور کارت هوشمند برای تردد دام عشایر استان از جمله اهداف این سامانه است.


سوالات متداول راجع به سامانه سماک

سامانه سماک مخفف چیست ؟

سامانه سماک یا وبسایت سماک مخفف (( سامانه مجوزهای الکترونیک کشاورزی )) بوده و به منظور تسهیل فرایند صدور مجوزهای جهاد کشاورزی راه اندازی شده است که در مقاله به آن پرداخته شد .

برای اخذ کارت تردد دام عشایر از طریق کدام سامانه باید اقدام کرد ؟

برای اخذ کارت تردد دام عشایر ، باید از طریق ثبت نام در سامانه سماک اقدام نمایید . توضیحات بیشتر در محتوای مقاله ارائه شده است .

آیا سامانه سماک جهت اعطای وام های جهاد کشاورزی تاسیس شده است ؟

خیر . سامانه سماک جهت صدور مجوز برای کسب و کارهای کشاورزی و دامپروری طراحی شده . جهت درخواست وام تبصره 18 جهاد کشاورزی باید از طریق سامانه سیتا اقدام نمایید . لینک دسترسی به آموزش ثبت نام در سامانه سیتا نیز در همین صفحه در دسترس میباشد .

قابلیت های سامانه سماک چه هستند ؟

از جمله قابلیت های سامانه سماک که در محتوای مقاله نیز به آنها اشاره شد ، میتوان به امکان لینک شدن با سرویس ثبت احوال ، برای دریافت تصویر کارت ملی ذینفعان، همینطور لینک شدن به نظام وظیفه و سامانه شاهکار ، برای دریافت اطلاعات مالک شماره تلفن همراه متقاضی اشاره کرد .

مزایای ایجاد سامانه سماک چیست ؟

از مهمترین مزایا و نقاط قوت سامانه سماک که در محتوای مقاله نیز به آنها اشاره شد ، میتوان به صرفه جویی در تردد و جابه جایی ها، تسریع امور اداری، کاهش هزینه ها، حذف اسناد کاغذی، افزایش قدرت نظارت، تبادل سریع تر اطلاعات بین دستگاه‌ها، افزایش شفافیت، یکپارچه سازی، ایجاد عدالت در بهره مندی از منابع و امکانات و افزایش رضایت عمومی برشمرد.

:: مطالب مرتبط

:: راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه سیتا جهت اخذ وام تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: راهنمای ثبت نام سامانه کارا


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories