• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید لاک ناخن

(3 votes, average 5 out of 5)

 طرح توجیهی تولید لاک ناخن

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید لاک ناخن این صفحه را مطالعه نمایید. لاک ناخن یک کالای آرایشی است که از ترکیب سه گروه عمده مواد شیمیایی شامل مواد رنگی ، پایه تعلیق کننده و پلیمر چسبنده ساخته می شود و از آن برای زیبایی ناخن دست ، پا و همچنین در بعضی موارد برای محافظت از ناخن ها استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی لاک ناخن

لاک ناخن یکی از پرمصرف تر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین کالای  آرایشی  است ، که در رنگها و طرحهای مختلف تولید می شود و برای زیبایی ناخن ها و بعضا جهت محافظت ناخن ها استفاده می شود . در برخی موارد نیز پزشکان توصیه میکنند که روی ناخن برخی از کودکان از لاک تلخ استفاده شود تا بدین وسیله از جو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ییدن ناخن ها توسط آنها ، جلوگیری کنند . در برخی کشورها مانند مصر و چین ، سه هزار سال پیش از میلاد ، انسانها از مواد طبیعی مانند گیاه حنا ، ترکیب صمغ عربی ، سفیده تخم‌مرغ ، ژلاتین و موم زنبورعسل  برای رنگی کردن ناخن ها استفاده می‌کردند . اما امروزه با استفاده از مواد شیمیایی مانند نیتروسلولز‏ ، استون ( حلال )‏‏ ، آمیل استات ( حلال )‏‏ ، بوتیل استیارات ( پلاستی‌سایزر )‏‏ ، صمغ استری ( زرین )‏ ،  همچنین عطر و رنگ ، لاک ناخن تولید می کنند .

کد آیسیگ  انواع لاک ناخن 2424512453  و کد تعرفه گمرک این کالا 32050000  می‌باشد .

هزینه ، درآمد و سود حاصل از تولید لاک ناخن

تولید لاک ناخن هم می تواند یک کسب و کار خانگی باشد و هم یک کسب و کار صنعتی و کارخانه ای ! براساس برآوردی که درسال های قبل از 1396 برای شروع تولید لاک ناخن بصورت خانگی انجام شده است ، میزان سرمایه لازم برای شروع تولید لاک ناخن بین 2 تا 5 میلیون تومان می باشد که سود هر عدد لاک ناخن حدود 8 هزار تومان بوده و در صورتی که بتوان روزانه تا 200 عدد لاک با رنگ و طرح مختلف تولید  نمود ، حداقل درآمد روزانه 20میلیون ریال و درآمد ماهانه حدود 500 میلیون  ریال خواهد بود .

در صورتی که تولید لاک ناخن بصورت یک کسب و کار کارخانه ای و در ابعاد بزرگ با ماکسیمم ظرفیت ، درنظر گرفته شود ، بر اساس مطالعاتی که در سال 1397 برای احداث کارخانه تولید لاک ناخن انجام شده است میزان سرمایه گذاری ثابت آن ، 730میلیارد ریال و میزان سرمایه در گردش آن ، 550 میلیارد ریال و نرخ بازدهی داخلی معادل 47 ‌٪ می باشد .

فرآیند تولید لاک ناخن

مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید لاک ناخن  شامل موارد زیر می باشد :  

  • حلال ( 70 تا 80 درصد )
  • رزین ( 12 درصد )
  • نرم کننده ( 1 درصد )
  • عامل سوسپانسیون کننده ( 7 درصد )
  • پرکننده ( 2 درصد )

فرآیند تولید لاک ناخن به صورت زیر می باشد :

مرحله اول :  مخزن اصلی به وسیله ماده حلال ، شارژ شده و میکسر هموژنایزر ، استارت می شود و سپس رزین نیتروسلولز به صورت چیپس اضافه می گردد . سرعت بالای چرخش روتور ، حلال و تکه های رزین را از کف مخزن به داخل هد میکسر هموژنایزر می کشد .

سپس نیروی گریز از مرکز مواد را به کناره های استاتور می راند .

مرحله دوم : تکه های رزین در  فاصله ناچیز بین تیغه روتور و دیواره داخلی استاتور تحت فرایندی  قرار می گیرد که مشابه آسیاب کردن است و باعث می شود اندازه ذرات ، به سرعت ریز شود . محصول این فرایند از طریق منافذ استاتور با سرعت بالا به بیرون رانده شده و در همان حال مواد جدید به داخل روتور استاتور کشیده می شود .

مرحله آخر : ورود و خروج مداوم مواد به داخل هد میکسر هموژنایزر باعث می شود اندازه ذرات به طرز چشمگیری کاهش یابد . کاهش اندازه ذرات باعث افزایش سطح تماس ذرات با حلال شده و فرایند حل شدن را تسریع می نماید . پیگمنت های میکرونیزه و سایر مواد اولیه پودری و مایع نیز ، به دلیل اعمال نیروی برشی زیاد میکسر هموژنایزر ، کاملا همگن و یکنواخت می شوند . پس از این مرحله لاک حرارت داده می‌شود و به پیستون پاششی منتقل شده و با دمای 70 تا 90 درجه سانتیگراد از افشانه بیرون می‌زند و در  شیشه های لاک ریخته می شود که در نهایت بسته بندی شده و روانه بازار فروش می شود .

تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی تولید لاک ناخن :

برای اجرای این طرح  به 79 نفر نیروی انسانی  نیاز  می باشد . همچنین دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای تولید لاک ناخن شامل موارد زیر می باشد :

  • میکسر روتور استاتور
  • دستگاه پر کن لاک
  • میکسر همو‌‌‌ژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نایزر
  • پمپ همو‌‌ژنایزر
  • همزن و دیواره تراش
  • سلیند‌‌ر پیستونی
  • در بگذار اتوماتیک
  • قلمو بگذار اتوماتیک
  • دربند پیچی اتوماتیک

لازم به ذکر میباشد ، دستگاه لاک پرکن و‌‌ د‌‌ر‌‌‌‌بند لاک ناخن از جنس استنلس استیل می باشند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید لاک ناخن ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پلی وینیل الکل

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید استون یا دو پروپانول 40 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories