• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله

(1 vote, average 5 out of 5)

Newspaper

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله ، این صفحه را مطالعه نمایید . یکی راه هایی که در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تاثیر به سزایی دارد ، بازیافت کاغذ های باطله و استفاده مجدد از آن ها در تولید محصولاتی نظیر روزنامه ، مقوا دوبلکس و ..... می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله :

در دنیای امروزی با توجه به نوع الگوی مصرف خانواده ها ، مقدار زباله های زیادی به صورت روزانه تولید می شوند ، که اگر تمام این زباله ها دفن شوند و یا آن ها را بسوزانند ، آسیب های بسیار زیادی به محیط زیست وارد خواهد شد . بنابراین مناسب ترین راه جهت جلوگیری از ایجاد آسیب ضایعات به محیط زیست و همچنین محافظت از منابع اولیه ، بازیافت زباله ها می باشد . مقدار زیادی از زباله های تولید شده در جوامع ، کاغذ ها هستند ، حال می توان با بازیافت این کاغذ های باطله و تبدیل آن ها به کاغذ روزنامه ، مقوا دوبلکس و ... ، از قطع درختان جهت تولید کاغذ های جدید جلوگیری نمود .
با توجه به این که روزنامه یکی از رسانه های اطلاع رسانی می باشد که از دیرباز تاکنون مورد استقبال مردم قرار گرفته و دارای طرفداران زیادی می باشد ، همچنین میزان استفاده زیاد از مقوا های دوبلکس یا مقواهای پشت طوسی در تولید انواع جعبه های پیتزا ، بسته بندی لوازم آرایشی ، بسته بندی پودر های شوینده ، بسته بندی مواد غذایی فوری و .... ، روزانه مقدار زیادی خمیر کاغذ برای تولید این محصولات مورد نیاز می باشد . بنابراین بازیافت ضایعات و کاغذ باطله و تولید مقوای دوبلکس و روزنامه ، توجیه پذیر می باشد .
در فرایند بازیافت کاغذ باطله با جمع آوری کاغذ های باطله و جداسازی آن ها از یکدیگر ، آن ها را خرد کرده و با استفاده از آب و مواد شیمیایی خمیر کاغذ را تولید می نمایند ، سپس در طی مراحلی آلودگی ها ، مواد اضافی و رنگ و مرکب را از خمیر کاغذ جداسازی می نمایند ، سپس خمیر نهایی بازیافت شده و از آن برای تولید کاغذ ، مقوا و .... استفاده می شود .

در حال حاضر کشور چین یکی از کشور های بزرگ تولید کننده خط تولید بازیافت کاغذ باطله و تبدیل آن به روزنامه می باشد .

فرایند تولید روزنامه از کاغذ باطله ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول کاغذ باطله را به قطعات کوچکتر تبدیل می نمایند ، سپس قطعات کاغذ را با استفاده از آب به خمیر خشن تبدیل می نمایند .
در مرحله دوم با استفاده از دستگاه pulp pump خمیر مایع استخراج می شود و سپس خمیر بدست آمده را به دستگاه خمیر ساز بعدی منتقل می کنند .
در مرحله سوم با استفاده از دستگاه screen vibrating ناخالصی ها و آلودگی های موجود در خمیر مایع را جدا نموده و سپس خمیر فیلتر شده را به جعبه خمیر منتقل می کنند .
در مرحله چهارم خمیر در دستگاه Thruster قرار داده می شود ، در این مرحله دستگاه خمیر را می چرخاند و بدین طریق علاوه بر جلوگیری از فرورفتگی خمیر ، غلظت خمیر را یکنواخت می نماید .
در مرحله پنجم دوباره خمیر به دستگاه pulp pump منتقل شده و سپس با استفاده از Deinking machine floatation جوهر و رنگ موجود در خمیر مایع ازبین رفته و رنگ خمیر سفید تر می شود .
در مرحله ششم با استفاده از دستگاه Inclined screen کاغذ باطله فیلتر شده و خمیر و آب از یکدیگر جدا می شوند . بدین طریق غلظت خمیر کاغذ افزایش یافته و سپس به جعبه خمیر منتقل می شود .
در مرحله هفتم دوباره از دستگاه Thruster و Pulp pump استفاده شده و سپس خمیر مایع را به دستگاه machine pulp washer high speed منتقل می نمایند و بدین طریق خمیر مایع شستشو داده شده و رنگ آن سفید تر و تمیز تر خواهد شد .
در مرحله هشتم ، دوباره از دستگاه Thruster و Pulp pump استفاده شده و پس از جداسازی ناخالصی های سنگین تر خمیر کاغذ و یکنواخت شدن خمیر کاغذ ، خمیر تولید شده به دستگاه Screen vibrating منتقل می شود .

ماشین آلات خط تولید مقوای دوبلکس ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله ، عبارتند از :

• واحد تولید پالپ یا خمیر کاغذ
• واحد تولید لایه محافظ ورق پشت طوسی
• واحد تولید لایه زیری ورق پشت طوسی
• واحد تولید بخش پرکننده
• دستگاه پرس ورق
• پمپ آب و پالپ
• پمپ وکیوم و کمپرسور
• جرثقیل دروازه ای
• تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید مداد از بازیافت ضایعات کاغذ

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کارتن پشت طوسی ( کارتن سازی )

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید کاغذ روزنامه و مقوا دوبلکس از بازیافت کاغذ باطله ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید کاغذ از آخال ( کاغذ باطله ) در زمینی به مساحت 30,000 متر مربع با ظرفیت سالانه 15,000,000 کیلوگرم ، 64 صفحه - آپدیت سال 99 (pdf+word)( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخدوشنبه, 27 تیر 1401 16:31
حجم فايل 3.78 MB
دانلود 9

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories