• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه

(1 vote, average 5 out of 5)

Kiwi garden

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه ، این صفحه را مطالعه نمایید . کیوی و انبه دو میوه ای می باشند ، که سرشار از خواص مختلف هستند . از این میوه ها هم به صورت تازه و هم به صورت پودر کیوی ، پودر انبه ، مربای کیوی ، مربای انبه و ... استفاده می شود . برای احداث باغ کیوی و باغ انبه ، می توان از ابتدا با کاشت بذر کیوی و انبه شرع نمود و یا ، با خرید نهال انبه و کیوی ، اقدام به پرورش درخت کیوی و درخت انبه نمود .

معرفی طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه :

معرفی کیوی :

کیوی دارای 20 گونه مختلف می باشد ، که 10 گونه از آن دارای ارزش تجاری می باشد . از این 10 گونه ، 7 گونه به عنوان گیاه زینتی بوده و 3 گونه برای تولید میوه استفاده می شود . میوه کیوی به شکل تخم مرغ ، دارای پوست کرک دار با رنگ قهوه ای کمرنگ ، گوشت سبز و دانه های خوراکی کوچک به رنگ سیاه می باشد . به دلیل این که کرک های روی پوست کیوی ، شبیه به پر های نوعی پرنده در نیوزلند می باشند ، این میوه را کیوی نامیدند . کیوی درخت سال آوری می باشد ، یعنی اگر در یک سال محصول زیادی بدهد ، در سال های بعد محصول آن کم تر می شود . گیاه کیوی دوپایه بوده و هر گیاه یا نر می باشد ، یا ماده ، که فقط گیاهان ماده میوه می دهند . البته در زمانی که گیاه نر گرده افشانی نماید ، گیاه ماده می تواند میوه دهد . تقریبا برای هر 3 تا 8 گیاه ماده کیوی ، یک گیاه نر کیوی جهت گرده افشانی لازم می باشد .
کیوی هم به صورت تازه به عنوان میوه مصرف می شود ، هم از آن برای تولید مربا ، مارمالاد ، پودر کیوی و ... استفاده می شود .

معرفی انبه :

درخت انبه گیاهی می باشد ، که دارای ارتفاع زیادی بوده و ممکن است ، ارتفاع آن به 35 تا 40 متر هم برسد . درخت انبه دارای طول عمر زیادی می باشد ، برخی از درختان انبه که به سن 300 سالگی هم رسیده اند ، هنوز میوه می دهند . میوه رسیده انبه دارای رنگ زرد ، نارجی ، سبز یا قرمز می باشد . تقریبا بین 3 تا 6 ماه زمان لازم است ، که میوه انبه برسد . میوه انبه دارای هسته ای درشت می باشد . کشور های هند ، چین ، تایلند ، مکزیک ، پاکستان ، فیلیپین ، برزیل ، اندونزی و نیجریه از عمده تولیدکنندگان انبه می باشند .
میوه انبه هم به صورت تازه مصرف می شود ، هم از آن در تولید مربا ، مارمالاد ، ترشی ، پودر انبه ، آبمیوه و .... استفاده می شود . از پودر انبه به عنوان چاشنی و رنگ دهنده در غذا ها و ترشیجات استفاده می شود .

خواص محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه ، به شرح زیر می باشند :

از خواص کیوی می توان به ، درمان آسم ، درمان اختلالات گوارشی ، کاهش فشار خون ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از سکته قلبی ، تقویت بینایی و ... اشاره نمود .

از خواص انبه می توان به کاهش کلسترول ، تنظیم سطح انسولین خون ، جلوگیری از سرطان ، تقویت بینایی ، پاکسازی پوست ، افزایش قوای جنسی ، بهبود گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از بیماری قلبی و ... اشاره نمود .

فرایند کشت کیوی ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی ، به شرح زیر می باشد :

برای کشت کیوی می توان به سه روش کاشت بذر ، قلمه زنی ، پیوند زدن و کاشت بافت عمل نمود .
روش کاشت بذر زیاد مفید نمی باشد ، چون در این روش نمی توان تا زمان 7 سالگی گیاه که گلدهی آغاز می شود ، جنسیت گیاه کیوی را تشخیص داد .
معمولا از روش قلمه زدن و پیوند برای تکثیر کیوی استفاده می شود .
برای کاشت کیوی ، ابتدا زمین مورد نظر را شخم زده ، سپس روتیواتور می زنند . مناسب ترین خاک برای کشت کیوی ، خاک شنی هوموس دار و یا مخلوطی از ماسه بادی و کود دامی پوسیده می باشد . اگر خاک زمین سبک باشد ، ابتدا باید در زمین چاله هایی با قطر 120 تا 150 سانتی متر و عمق 50 سانتی متر ایجاد نمایید ، سپس به اندازه 50 درصد خاک برداشت شده کود دامی و مقداری خاک هوموسی اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید . سپس دوباره خاک تولید شده به درون چاله ها بریزید . همچنین باید به اندازه 40 سانتی متر از سطح زمین خاک ریخته شود ، بدین طریق سطح پشته صاف خواهد شد . در صورتی که خاک زمین سنگین باشد ، پس از عملیات چاله کنی و ترکیب خاک و پرکردن چاله ، سطح زمین را به اندازه 70 سانتی متر خاک می ریزیم ، سپس هنگامی که پشته صاف شود ، نهال را در آن می کاریم . تقریبا برای نه عدد پایه ماده کیوی ، یک پایه نر کیوی کافی می باشد . فقط باید توجه داشته باشید که ، پایه های نر و ماده باید همزمان با هم شکوفه بدهند .
طراحی باغ کیوی به این صورت می باشد ، که نهال ها با یکدیگر 4 متر فاصله داشته و ردیف ها بایکدیگر 5 متر فاصله داشته باشند .

فرایند کشت انبه ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی انبه ، به شرح زیر می باشد :

برای کاشت انبه می توانید از بذر انبه استفاده نمایید و یا نهال انبه را تهیه نمایید . برای کاشت بذر انبه ، باید خزانه ای ایجاد نمایید ، سپس بذر ها را روی ردیف ها در عمق 60 سانتی متری زمین ، به صورتی که نوک جوانه هسته به سمت بالا باشد ، بکارید . هر دو بذر باید 15 سانتی متر و هر دو ردیف باید 30 سانتی متر بایکدیگر فاصله داشته باشند . ( مناسب ترین خاک برای خزانه ها ، خاک رسی متوسط یا سیلیت به همراه کود آلی می باشد . ) پس از گذشت مدت زمان سه هفته ، بذر ها جوانه خواهند زد . پس از گذشت 6 تا 9 هفته نیز جوانه ها رشد کرده و می توان نهال ها را به گلدان یا زمین اصلی انتقال داد . انتقال نهال ها به زمین اصلی ، باید در فصل بارندگی انجام شود . درختانی که پیوندی هستند ، باید در سطح 12*12 روی زمین کاشته شوند . درختانی که پیوندی نیستند ، باید در سطح 14*14 متر روی زمین کاشته شوند . چاله هایی که برای کاشت نهال ها ایجاد می شوند ، باید دارای عمق ، طول و عرض 1 متر باشند . پس از قرار دادن نهال در چاله ، باید داخل چاله را با مخلوط خاک و کود حیوانی یا کمپوست پر کرد . سپس خاک اطراف گیاه را سفت کرده و در دور گیاه ، با خاک حلقه ایجاد نمایید . در هر سال یکبار باید به گیاه کود شیمیایی داده شود . ( درسال اول پس از کاشت گیاه ، در سال های بعد هنگام شروع فصل بارندگی ) در صورتی که ، منطقه مورد نظر دارای بارندگی خوبی باشد ، آبیاری درختان مسن انبه ، بسیار کم می باشد . اما در حالت کلی ، تا مدت زمان 3 ماه پس از کاشت نهال ها ، باید هفته ای سه بار آن ها را آبیاری نمایید . سپس در دوره های بعد در فصل تابستان ، هفته ای یکبار و در فصل زمستان ، هر دو هفته یکبار باید درختان آبیاری شوند . درختانی که مثمر هستند نیز ، در هر ماه دو یا سه بار آبیاری خواهند شد . لازم به ذکر است که ، به مدت 2 تا 2.5 ماه قبل از گلدهی درخت انبه ، نباید آن را آبیاری نمایید . همچنین در هنگام گلدهی درخت ، نباید آن را آبیاری کرد ، در صورتی که الزامی باشد ، می توان یکبار آبیاری سبک را قبل از گلدهی درخت انجام داد . هنگامی که میوه ها تثبیت شدند ، باید آبیاری درختان به صورت مستمر انجام شود .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کشت گیاه اعجاب انگیزو صادراتی آنغوزه

:: طرح توجیهی احداث نهالستان جهت تولید نهال سه میوه بلوبری | کرانبری | سیب

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی کیوی و انبه ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories