• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس

(2 votes, average 5 out of 5)

Pineapple

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس ، این صفحه را معرفی نمایید . آووکادو و آناناس میوه هایی می باشد که دارای طرفداران زیادی در بین مردم می باشند . این میوه ها هم به صورت تازه استفاده شده و هم برای تولید سایر مواد غذایی ، از قبیل روغن آووکادو ، پودر اناناس ، کمپوت آناناس و .... استفاده می شوند .

معرفی طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس :

معرفی آووکادو :

آووکادو میوه ای می باشد که ، از درخت آووکادو بدست آمده و با نام های خوجدیس و گلابی تمساح نیز شناخته شده است . این میوه دارای رنگ سبز و قرمز بوده و دارای هسته ای درشت می باشد . درخت آووکادو دارای رشد سریعی بوده و طول آن تا 20 متر هم خواهد رسید .میوه اووکادو دارای 7 تا 10 سانتی متر طول می باشد .

معرفی آناناس :

آناناس گیاهی چندساله می باشد ، که در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر رشد می کند . آناناس نیاز به مراقبت کمی داشته و به راحتی می توان آن را پرورش داد . برای پرورش آناناس می توان بخش بالایی تاج آناناس را به همراه 1 تا 2 اینچ از قسمت آبدار میوه جداکرده و در خاک کشت نمود . بدین طریق آناناس رشد خواهد کرد . از فراورده های آناناس می توان به آب آناناس ، شربت اناناس ، کمپوت آناناس ، پودر آناناس و .... اشاره نمود .

فرایند کشت آووکادو جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس ، به شرح زیر می باشد :

برای کاشت آووکادو می توان به روش کاشت بذر ، روش پیوند زنی و روش قلمه زنی اقدام نمود . البته در روش بذری بارآوری دیر بوده و کیفیت میوه تولید شده نیز مانند درخت مادر نمی شود .
در روش کاشت به روش پیوند زنی ، از پایه هایی که دارای سن 4 تا 8 ماهگی بوده و حداقل قطر آن ها 6 میلی متر باشد ، استفاده می شود . برای پیوند زنی باید در فصل زمستان سال قبل از پیوند زنی ، شاخه پیوندک تهیه شود . طول شاخه پیوندک باید بین 10 تا 12 سانتی متر باشد ، همچنین حداقل دارای 3 عدد جوانه رویشی باشد . پیوندک باید از درخت هایی که سالم می باشند ، تهیه گردد .
روش قلمکه زنی به دلیل ریشه زایی سخت آووکادو ، کمی مشکل می باشد . اما قلمه از گیاهان جوان ، راحت تر از قلمه گیاهان مسن تر ریشه دار خواهد شد . وجود برگ روی قلمه ها ، استفاده از محلول های قارچ کش در بستر و ... ، از جمله مواردی می باشند که ، سبب آسان تر شدن ، ریشه دار شدن قلمه ها خواهند شد . قلمه هایی که در پایان فصل پاییز تولید می شوند ، نسبت به سایر قلمه ها بهتر می باشند .
پس از گذشت مدت زمان 4 تا 6 سال از کاشت آووکادو ، درختان شروع به میوه دهی خواهند نمود . درختان آووکادو در سن 12 تا 14 سالگی ، بیشترین میزان باروری را خواهند داشت . در باغ های سنتی ، در هر هکتار زمین از 200 اصله درخت و در باغ های متراکم در هر هکتار زمین تا 2500 درخت آووکادو کاشته می شود . برای افزایش بازدهی درختان آووکادو ، باید سالیانه هرس درختان انجام شود . همچنین باید در هر باغ هم از درختان A و هم از درختان B کاشته شود ، که عملیات تلقیح گل ها و میوه دهی درختان صورت بگیرد . تقریبا به طور متوسط از هر هکتار زمین ، بین 10 تا 20 تن آووکادو بدست خواهد آمد .

فرایند کشت آناناس ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول باید زمین مورد نظر را با استفاده از زیرشکن آماده کرده و شخم بزنید . شخم باید دارای عمق 30 تا 40 سانتی متر باشد . سپس باید زمین دیسک زده شود . در صورتی که خاک مورد نظر فاقد مواد آلی باشد ، بهتر است در هر هکتار زمین از 10 تا 15 تن کود حیوانی پوسیده و یا کمپوست استفاده شود . شیار های کاشت روی زمین نیز باید دارای 2 تا 30 سانتی متر عمق و 90 سانتی متر پهنا باشند . همچنین هر دو شیار باید 60 سانتی متر بایکدیگر فاصله داشته باشند . در مرحله بعد ابتدا مواد گیاهی در محلول قارچ کش قرار داده می شوند . سپس منتظر می مانند تا ، محل برش مواد گیاهی خشک شود . سپس برگ های خشک را جدا کرده و آن را با حشره کش و قارچ کش های مورد نظر ضدعفونی می کنند . سپس تاج ها را به صورت جداگانه ، اسلیب ها را به صورت جداگانه و پاجوش ها را نیز به صورت جداگانه در مزارع جداگانه می کارند . کاشت باید در گودال های 10 تا 15 سانتی انجام می شود ، به صورتی که هیچ کدام از دو بوته ها ، در مقابل یکدیگر نباشند . پس از کاشت ، اطراف گیاه را به صورت محکم فشرده خواهند کرد . پس از برداشت گیاه از زمین ، باید سریعا پاجوش ها را از زمین برداشته و فقط یک پاجوش در زمین بماند . کشاورزان اغلب به صورت یک ردیفی آناناس راکشت می کنند ، که در این صورت در هر هکتار زمین بین 15000 تا 25000 بوته می کارند . اما در مزارع تجاری کشت آناناس به صورت دو ردیفی انجام شده و در هر هکتار زمین 58700 گیاه کاشته می شود .

خواص محصولات مورد بررسی ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس ، به شرح زیر می باشد :

از خواص آووکادو می توان به تقویت کننده بدن ، درمان نفخ ، خونساز بودن ، برطرف نمودن خستگی و بی خوابی ، مفید برای افراد دارای بیماری قند ، ایجاد عملکرد صحیح در ریه و روده ، تنظیم کار کبد ، پیشگیری از بیماری های مربوط به چشم و .... اشاره نمود .

از خواص آناناس می توان به ادرار آور بودن ، پاکسازی کلیه ها ، درمان گلودرد و سرفه ، تقویت دستگاه گوارش ، کمک به هضم غذا ، مقابله با عفونت ها و ... اشاره نمود .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کاشت درخت پولساز پالونیا و زراعت چوب آن

:: طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه پولساز آلوئه ورا یا صبر زرد

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کاشت ، پرورش و فراوری و بسته بندی آووکادو و آناناس ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories