• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش گیاه دارویی گوجی بری

(3 votes, average 3 out of 5)

Grow Goji Berry

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت و پرورش و فراوری و بسته بندی گوجی بری ، این صفحه را مطالعه نمایید . گوجی بری یا الماس سرخ ، نوعی میوه قرمز رنگ می باشد ، که طعم آن شیرین بوده و برای درمان بیماری های چشمی ، کلیه ، کبد و ... مفید می باشد .

معرفی طرح توجیهی کشت و پرورش و فراوری و بسته بندی گوجی بری :

گوجی بری یک نوع میوه می باشد ، که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد . این میوه دارای سابقه طولانی درچین بوده و به نام الماس قرمز معروف می باشد . این میوه دارای طعم شیرین بوده و طبیعت آن سرد می باشد . گوجی بری سبب سم زدایی کلیه و کبد ، تنظیم قند خون ( مخصوصا افراد دیابتی ) ، جلوگیری از بروز بیماری چشم دژنراسیون ماکولا و .... می شود . در کشور چین گوجی بری را پخته و به همراه برنج ، ژله بادام ، ریشه شیرین بیان و .... مصرف می کنند . گوجه بری دارای عمر کوتاهی می باشد ، به همین جهت اغلب آن را خشک کرده و یا به صورت پودر در بازار عرضه می کنند . علاوه بر غذا ها ، از گوجی بری برای تولید آبمیوه و چای نیز استفاده می شود . گوجی بری از مقاومت خوبی برخوردار بوده و توانایی تحمل دمای 27 درجه زیر صفر را دارد . اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فراوری و بسته بندی گوجی بری ، در همه نقاط کشور ایران به جز مناطق جنوبی کشور امکان پذیر می باشد . در مناطق جنوبی کشور به دلیل گرمای زیاد ، نمی توان گیاه گوجی بری را کشت نمود . در اولین سال میوه دهی ، هر نهال گوجی بری 5 کیلوگرم میوه می دهد ، که می توان با خشک کردن این میوه ها 1 کیلوگرم گوجی بری خشک بدست آورد . تقریبا در هر هکتار زمین کشاورزی ، امکان برداشت 500 کیلوگرم گوجی بری خشک وجود دارد .

فرایند کشت گوجی بری ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فراوری و بسته بندی گوجی بری ، به شرح زیر می باشد :

می توان گوجی بری را هم در زمین و هم در گلدان کشت نمود . برای کاشت گوجی بری در گلدان ، باید گلدانی را انتخاب نمایید ، که حداقل دارای 22 لیتر ظرفیت باشد . هنگامی که ریشه های گیاه به انتهای گلدان برسند ، گیاه به اندازه کافی رشد کرده و کامل شده است .
برای کاشت گوجی بری در زمین ، ابتدا گودالی در زمین ایجاد کرده و نهال را درون گودال قرار بدهید . سپس در گودال خاک بریزید . در نهایت یک لایه ( حدودا 5.2 سانتی متر ) مالچ روی خاک بریزید . توجه داشته باشید ، که در زمین ، باید بین ها دو نهال 120 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد .
پس از گذشت مدت زمان 2 سال از زمان کاشت گوجی بری ، این گیاه شروع به میوه دهی می کند .

نکات قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فراوری و بسته بندی گوجی بری ، به شرح زیر می باشند :

• در طول مراحل رشد باید گیاه را هرس نمایید . همچنین وجود رهکشی مناسب در خاک تاثیر بسیاری بر رشد این گیاه دارد .
• برای تقویت خاک گیاه گوجی بری ، می توانید از کود حیوانی و کمپوست استفاده نمایید .
• گیاه گوجی بری باید روزانه آبیاری شود ، البته درصورتی که در منطقه مرطوب اقدام به کاشت این گیاه نموده اید ، بهتر است زمانی که خاک خشک می شود ، گیاه را آبیاری نمایید . چراکه آب زیاد سبب پوسیده شدن گیاه گوجی بری خواهد شد .
• زمان آبیاری گیاه باید در صبح باشد و هنگام آبیاری روی برگ های گیاه آب ریخته نشود .
• این گیاه حداقل به 8 ساعت نور در روز نیاز دارد . بهتر است این گیاه از نور خورشید استفاده نماید ، اما می توان با استفاده از لامپ های فلورسنت ، نور مورد نیاز گیاه را تامین نمود . در صورتی که نور مورد نیاز گیاه با لامپ های فلورسنت در طول 8 ساعت تامین نشود ، می توان از این لامپ ها در طول شبانه روز استفاده نمود .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کشت گیاه اعجاب انگیزو صادراتی آنغوزه

:: طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاهان دارویی مانند آویشن و مریم گلی ( این طرح آپدیت سال 97 میباشد )

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی پرورش گیاه دارویی گوجی بری ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories