• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید دستگاه استابلایزر و یو پی اس ( UPS ) ( دستگاه استابیلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ )

(1 vote, average 5 out of 5)

UPS device

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید دستگاه استابلایزر و یو پی اس ( UPS ) ( دستگاه استابیلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ ) ، این صفحه را مطالعه نمایید . استابلایزر دستگاهی می باشد ، که در هنگام ایجاد نوسانات برق ، ولتاژ ورودی لوازم الکتریکی را تثبیت می نماید . یو پی اس نیز دستگاهی می باشد ، که در هنگام قطع برق ، تا مدت محدودی برق مورد نیاز لوازم برقی را تامین می نماید .

معرفی طرح توجیهی تولید دستگاه استابلایزر و یو پی اس :

دستگاه یو پی اس :

یو پی اس به معنای تغذیه بدون وقفه می باشد ، این دستگاه سبب تامین برق مورد نیاز مستقل از وجود یا عدم وجود برق ورودی ، در تجهیزاتی ازقبیل کامپیوتر ، لوازم پزشکی ، تجهیزات امنیتی و .... ، به مدت محدودی می شود . در واقع هنگامی که برق قطع می شود ، دستگاه UPS تقریبا 15 دقیقه ، برق موردنیاز لوازم برقی را تامین می نماید ، به عنوان مثال اگر کامپیوتر روشن باشد و به یکباره برق قطع شود ، ممکن است فایل های باز که ذخیره نشده اند از بین بروند . اما اگر از دستگاه یو پی اس استفاده شود ، این شانس وجود دارد که فرد ابتدا فایل های خود را ذخیره کند ، سپس کامپیوتر را خاموش نماید .
یو پی اس ها دارای یک باتری می باشند ، که انرژی برق در آن ذخیره می شود . سپس هنگامی که برق قطع شود ، یو پی اس با استفاده از جریان برقی که در باتری خود ذخیره نموده است ، از دستگاه محافظت خواهد نمود . اغلب برای محافظت از سخت افزار ها ، از یو پی اس ها استفاده می شود . یو پی اس ها در اندازه های مختلف و در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می شوند .
استفاده از دستگاه های یو پی اس ، چه در منازلی که دارای یک کامپیوتر هستند و چه در آزمایشگاه های تحقیقاتی ، اداره جات و شرکت هایی که دارای چندین کامپیوتر ، فکس ، پرینتر و .... هستند ، لازم می باشد .

دستگاه استابلایزر :

استابلایزر دستگاهی می باشد ، که سبب تثبیت ولتاژ شده و باعث جلوگیری از ایجاد آسیب به دستگاه های الکتریکی ، به دلیل ناپایداری ها و ولتاژ بالا می شود .
معمولا اکثر خرابی های لوازم برقی ازجمله کامپیوتر ، کولر گازی ، لباسشویی ، یخچال و .... ، به علت ایجاد نویز ها ، نوسانات ، قطع و وصل ناگهانی جریان برق می باشد . به همین جهت استفاده از دستگاه های استابلایزر جهت جلوگیری از خراب شدن دستگاه های الکتریکی الزامی می باشد .

قابلیت های دستگاه استابلایزر عبارتند از :

• تثبیت نمودن برق شهری : دستگاه های استابلایزر قادر هستند ، به اندازه قابل توجهی سبب تثبیت ولتاژ ورودی شوند .
• محافظت از دستگاه ها در مقابل اتصال کوتاه : درصورتی که در مدارات داخلی استابلایزر و یا مدارات داخلی آن اتصالی ایجاد شود ، خیلی سریع دستگاه به صورت خودکار قطع شده و از ایجاد هرگونه مشکل برای مصرف کننده جلوگیری خواهد نمود .
• کمتر شدن هزینه های مرتبط با مصرف برق : به دلیل افت ولتاژ برق شهری ، قدرت نامی و راندمان الکتروموتور کاهش پیدا می نماید ، بدین طریق با کمتر شدن دور الکتروموتور ، این دستگاه گرم شده و سبب اتلاف انرژی می شود . گاهی ممکن است به علت این مشکل تا 25 درصد بر مصرف برق دستگاه افزوده شود . استفاده از استابلایزر ، سبب کنترل ولتاژ و جلوگیری از این مشکل خواهد شد .
• محافظت از دستگاه در هنگام بروز رعد و برق ، ایجاد نوسان های لحظه ای ، اسپایک ها و ولتاژ های بالا
• حفاظت از دستگاه در مقابل نویز ها و اعوجاج
• مانیتورینگ نمودن میزان ولتاژ ورودی ، ولتاژ خروجی ، مقدار بار مصرفی و خرابی های برق شهری
• جلوگیری نمودن از بروز شوک های الکتریکی اولیه به دستگاه ها
• محافظت نمودن از سیم کشی ساختمان ها
• بهبود راندمان دستگاه
• برطرف نمودن مشکلات ناشی از ژنراتور ها

هر دستگاه یو پی اس ، از چهار بخش عمده تشکیل شده است ، که عبارتند از :

• واحد یکسوساز
• باتری
• شارژر
• اینورتور

دستگاه های یو پی اس دارای انواعی می باشند که ، عبارتند از :

یو پی اس آفلاین : این دستگاه ها در زمانی که برق قطع می شود ، به عنوان جایگزین برق فعال خواهند شد .
یو پی اس آنلاین : این دستگاه ها در شرایط معمولی ورودی را تصحیح نموده و تبدیل به خروجی می نمایند . فقط در هنگامی که نقص فنی به وجود آید و یا افزایش خارج از رنج دما صورت پذیرد ، پو پی اس روی مد Bypass خواهد رفت .
یو پی اس لاین اکتیو : در شرایط معمولی ابتدا ورودی توسط Bypass وارد ترانسفورماتور شده ، سپس ترانسفور به صورت شارژر عمل نموده و بدین طریق خروجی AC تولید خواهد شد .

عمده تولید کنندگان و صادرکنندگان محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دستگاه یو پی اس ، عبارتند از :

در حال حاضر کشور های زیادی اقدام به تولید دستگاه های یو پی اس نموده اند ، در کشور ما ایران نیز ، چند تولید کننده یو پی اس وجود دارد ، که بیشتر یوپی اس هایی که ، در اندازه کوچک هستند را تولید می نمایند . کشور چین بزرگترین تولید کننده دستگاه یو پی اس در سایز کوچک می باشد ، این دستگاه ها دارای مصارف اداری و عمومی می باشند . همچنین اکثر یو پی اس هایی که در سایز های بزرگ هستند و برای تولید آن ها به تکنولوژی بالایی نیاز می باشد ، در کشور هایی ازقبیل ایتالیا ، آلمان ، انگلستان ، کانادا ، آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی تولید می شوند . در کل کشور های چین و کشور های اروپای غربی از عمده صادرکنندگان محصول مورد بررسی در طرح توجیهی دستگاه یو پی اس می باشند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید دستگاه استابلایزر و یو پی اس ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید سردخانه بالای صفر و زیر صفر 79 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید سردخانه متحرک

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories