• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش و تکثیر رتیل

(3 votes, average 3 out of 5)

Tarantula

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و تکثیر رتیل ، این صفحه را مطالعه نمایید . رتیل ها حیواناتی سمی از خانواده عنکبوت ها هستند ، که دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از : رتیل قرمز رنگ ، رتیل سیاهرنگ دودی ، رتیل درخشان ، رتیل مورچه سان ، رتیل انگوری رنگ مایل به سیاه ، رتیل آلاکلنگی ، رتیل زنبوری ، رتیل گاودانه ای ، رتیل مصری ، رتیل مدیترانه ای ماده ، رتیل زرد پرز و کرکدار ، رتیل سفید شکم گرد و دهان کوچک ، رتیل استرالیا ، رتیل خالدار ( دارای خال های بسیار زیاد سفید و سیاه )

معرفی طرح توجیهی پرورش و تکثیر رتیل :

رتیل یک نوع عنکبوت چاق و پشمالو می باشد که در نسبت به سایر انواع عنکبوت ها ، مردم از رتیل بیشتر می ترسند . رتیل های در رنگ های مختلفی ازجمله قهوه ای کمرنگ ، زرد ، خرمالویی مایل به سیاه و زرد پررنگ می باشند . همچنین پشم های این جانوران نیز می تواند خیلی کوتاه و یا کمی بلند باشد . در برخی از کشور ها مردم از رتیل به عنوان یک حیوان دست آموز نگهداری می نمایند . جالب است بدانید که عنکبوت سیاه بسیار خطرناک تر از رتیل می باشد . در کشور هایی مانند استرالیا دوستداران رتیل ، رتیل های بزرگ را خرید و فروش کرده و از آن ها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می نمایند .
البته باید توجه داشت که تمام رتیل ها بی خطر نبوده و هرگاه فردی توسط عنکبوت یا رتیل گزیده شود ، حتما باید به پزشک مراجعه نماید . در هنگام گزش انسان توسط رتیل یا عنکبوت ، قبل از رساندن فرد به بیمارستان باید سریع فرد را به سمت پشت خوابانیده و روی آن یک پتو انداخته شد ، فرد باید طوری بخوابد که سطح گزیدگی از سطح قلب او پایین تر باشد ، سپس باید بالای محل گزیدگی با استفاده از یک باند پلاستیکی بسته شود و محل گزیدگی با آب و صابون شسته شود . توجه داشته باشید فردی که توسط عنکبوت یا رتیل گزیده شده باشد نباید قرص آسپیرین مصرف نماید .

انواع رتیل ها :

رتیل ها دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از : رتیل قرمز رنگ ، رتیل سیاهرنگ دودی ، رتیل درخشان ، رتیل مورچه سان ، رتیل انگوری رنگ مایل به سیاه ، رتیل آلاکلنگی ، رتیل زنبوری ، رتیل گاودانه ای ، رتیل مصری ، رتیل مدیترانه ای ماده ، رتیل زرد پرز و کرکدار ، رتیل سفید شکم گرد و دهان کوچک ، رتیل استرالیا ، رتیل خالدار ( دارای خال های بسیار زیاد سفید و سیاه )

جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده ، تقریبا یک سوم از رتیل های مدیترانه ای ماده ، حداقل یک رتیل نر را که برای جفت گیری داوطلب بوده اند ، خورده اند . رتیل های ماده پس از اولین جفت گیری خود ، ممکن است هر رتیل نر دیگری را که داوطلب جفت گیری با آن ها شود ، بخورند و یا این که موفق به جفت گیری شوند . این رتیل های ماده هم نوع خوار ، در مقایسه با سایر رتیل های ماده ، زودتر تخم گذاری می نمایند ، نوزادان آن ها نیز زودتر رشد کرده و بزرگ خواهند شد . کاملا مشخص نیست که علت هم نوع خواری این رتیل ها چه می باشد ، اما کمبود منابع غذایی رتیل ها می تواند یکی از دلایل اصلی این رفتار باشد . همچنین رتیل ها نوزادان ضعیف و معلول خود را می خورند ، که این نوزادان دارای زندگی رنج آوری نباشند و همچنین خود آن ها هم سیر شوند .

سم و گزندگی رتیل ها :

اغلب رتیل ها سریع به طرف خود حمله نکرده و بیشتر مواقع خطر حالت حمله به خود گرفته و عقب نشینی می نمایند . اما در صورتی که با خطر جدی مواجه شوند ، انسان یا حیوانات دیگر را گاز می گیرند . گزیده شدن توسط رتیل به دلیل نیش های بلند این جانور که با نیش برخی از مار ها برابر می باشد ، سبب ایجاد درد شدیدی برای انسان شده و ممکن است بین 6 تا 8 ساعت پس از گزیدگی توسط رتیل ، انسان دچار حالت سرگیجه و تهوع شود . در صورتی که انسان به سم رتیل حساسیت داشته باشد ، گزیده شدن توسط رتیل برای انسان دارای خطر خواهد بود .

نکات قابل توجه در نگهداری رتیل خانگی ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر رتیل ، به شرح زیر می باشد :

• برای تغذیه رتیل ها باید از طعمه زنده استفاده نموده ، مخصوصا زمانی که رتیل ها خیلی جوان می باشند . جیرجیرک یکی از طعمه های زنده ای می باشد ، که می توان از آن برای تغذیه رتیل استفاده نمود . ( البته جیرجیرک ها نباید وحشی باشند )
• سعی نکنید رتیل را در دست خود بگیرید ، زیرا رتیل ها از این رفتار ترسیده و اقدام به فرار می نمایند ، حال در هنگام فرار اگر سقوط نمایند احتمال دارند که شکم آن ها پاره شده و ازبین بروند .
• درصورتی که رتیل احساس خطر نماید ، موهای شکم خود را به سمت فرد پرتاب کرده که این مسئله سبب ایجاد جوش های دردناکی در یک مدت موقت خواهد شد . البته ممکن است به جای این کار رتیل فرد را گاز بگیرد ، در این هنگام اگر فرد به سم رتیل حساسیت داشته باشد ، زندگی او با خطر مواجه می شود .
• رتیل ها به غیر از زمان بلعیدن طعمه و یا فرار کردن ، حرکت خاصی از خود نشان نمی دهند ، البته اگر فرار کنند خیلی سریع می توانند خود را در جایی تاریک مخفی نمایند که دیده نشوند .
• محیط نگهداری رتیل باید ایزوله و تمیز بوده و قفس آن نیز در یک محیط محدود قرار داده شود ، تا رتیل نتواند فرار کند .
• به جز در شرایط خاص ، نباید رتیل را از جای خود بلند کرد .
• در صورتی که دست انسان با رتیل تماس داشته باشد ، اصلا نباید قبل از شستشوی دست ها ، با دست خود چشم ها ، بینی و نقاط حساس بدن خود را لمس نماید .
• هر 24 ساعت یکبار باید غذای داخل تراریوم رتیل ها تعویض گردد .
• ظرف آب رتیل ها بسیار حساس می باشد .

فرایند پرورش رتیل زانو قرمز مکزیکی ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر رتیل ، به شرح زیر می باشد :

رتیل زانو قرمز مکزیکی دارای اصلیت مکزیکی بوده ، نوع ماده آن تا 30 سال و نوع نر آن تا 10 سال عمر می کند . درصورتی موهای بدن رتیل زانو قرمز مکزیکی با بدن انسان تماس داشته باشد ، سبب قرمزی ، خارش و حتی سوزش پوست خواهد شد .
این نوع از رتیل ها باید در محیطی با دمای بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد و رطوبت محیطی بین 50 تا 60 نگهداری شوند . در صورتی که رطوبت محیط بیش از اندازه لازم باشد ، رتیل خود را در گوشه ای از تراریوم جمع می نماید .
ارتفاع لایه کف تراریوم نیز باید به اندازه نصف ارتفاع کل تراریوم باشد . زیرا رتیل باید به راحتی امکان نقب زدن داشته باشد .
اگر می خواهید اندازه تراریوم را پیش بینی نمایید ، پا های رتیل مورد نظر خود را درنظر گرفته و سپس سه برابر اندازه پاهای رتیل برای عرض تراریوم و دو برابر طول پاهای رتیل برای ارتفاع تراریوم مناسب می باشد .

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه پرورش مار سمی جهت تولید سم مار

:: طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه پرورش عقرب و فراوری سم عقرب

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش و تکثیر رتیل ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories