• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار

(10 votes, average 4 out of 5)

poisonous snake2

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار و همینطور طرح امکان سنجی پرورش مار سمی این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار

مار یکی از حیوانات خزنده است که ، بدن او به شکل کشیده بوده و پا ، پلک و گوش ندارد . مار حیوانی گوشت خوار می باشد . اکثر گونه های مار ها دارای جمجه می باشند ، جمجمه مار ها سبب می شود که ، مار ها بتوانند شکار های بزرگتر را بخورند . مار ها دارای طول بین 10 سانتی متر تا 13 متر هستند . بسیاری از مار ها زهر نداشته و آن هایی که زهر دارند ، معمولا برای شکار طعمه ها از زهر خود استفاه می کنند . مار هایی که زهر ندارند ، توانایی خوردن طعمه به صورت زنده را دارند . زهر مار باعث ایجاد زخم هایی در بدن انسان می شود که ، چند روز طول می کشد تا بهبود یابند . به علاوه گاهی نیش زدن مار سبب مرگ انسان ها می شود . بعضی از مار های بدون زهر نیز به دور طعمه خود می پیچند و با ایجاد فشار در طعمه ، ابتدا طعمه را می کشند سپس آن را می خورند . با استفاده از زهر مار ( سم مار ) دارو های ضد سرطان ، انواع واکسن ها و سرم ها تولید می شود . سم مار مایعی به صورت روغنی و دارای رنگ زرد یا سفید ( به صورت شفاف یا کدر ) می باشد . تقریبا 26 نوع آنزیم در سم مار وجود دارد . در سم های خشک مار 90 تا 92 درصد پروتئین وجود دارد . با توجه به تحقیقات دانشمندان ، مشخص شده است که از سم یک نوع مار می توان هزاران بیمار را از خطر مرگ نجات داد . به عنوان مثال پروتئین موجود در سم مار خیلی سریع خون را منعقد می کند . به همین جهت برای قطع خونریزی افرادی که مجروح هستند و یا خونریزی هایی که هنگام جراحی قلب به وجود می آید ، می توان از پروتئینی که از سم مار تولید شده است استفاده نمود . مار هایی از قبیل مار کبری ، مار جعفری ، مار افعی و مار شاخدار از خطرناک ترین مار های سمی و کشنده در جهان می باشند . لازم به ذکر است که هر گرم سم مار به اندازه 60 عدد بشکه نفت دارای ارزش می باشد .

نحوه پرورش مار جهت اجرای طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار به شرح زیر می باشد :

مار های زنگی یکی از انواع مار های سمی کشور مالزی هستند . این مار ها دارای رنگ سیاه و قهوه ای بوده و طول آن ها بین 50 تا 70 سانتی متر می باشد . برای نگهداری مار ها باید جعبه هایی تهیه نمایید و مار ها را به صورت تکی در جعبه های جداگانه نگهداری نمایید . اصلی ترین غذای این مار ها موش زنده می باشد . خوردن یک موش زنده می تواند یک مار را برای 21 روز سیر نماید . توجه داشته باشید نزدیک شده به مار ها بدون داشتن مهارت های لازم ممکن است سبب مرگ شما شود . محیط نگهداری مار ها باید تمیز باشد ، مدفوع مار ها باید جمع آوری شود . به علاوه باید یک ظرف آب نیز برای مار بگذارید . آب مورد استفاده مار باید تمیز و تازه باشد .

فرایند پرورش مار آناکودا به شرح زیر می باشد :

مار آناکودا نوعی دیگر از مار ها می باشد که پرورش داده می شود . پرای پرورش این مار ، ابتدا مار نر و ماده جفت گیری می کنند ، سپس مار ماده تخم هایش را درون بدن خود نگه می دارد . دوره بارداری مار ماده بین 6 تا 7 ماه می باشد ، پس از پایان این دوره ابتدا نوزادان درون شکم مادر خود از تخم بیرون آمده سپس از بدن مادر خود خارج می شوند . این نوع مار در دفعه اول زایمان تقریبا بین 10 تا 30 نوزاد به دنیا خواهند آورد . در نوبت های بعدی بارداری این مار ها قادرند تا 80 نوزاد را به دنیا آورند . بچه مار هایی که به دنیا آمده اند ، در دو یا سه روز اول زندگی به تغذیه نیازی ندارند ، پس از گذشت سه روز مار ها اولین پوست اندازی خود را می کنند و در این زمان از جوندگان کوچک تغذیه می نمایند . سپس مار ها که بزرگتر شوند به غذای بیشتری نیاز دارند . مار های والد با خوردن 2 تا 3 مرغ برای مدت زمان دو هفته سیر خواهند شد .

فرایند تولید سم مار جهت اجرای طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار به شرح زیر می باشد :

برای تولید سم مار ابتدا باید شیشه های مخصوصی تهیه نمایید ، سپس درب شیشه را با استفاده از یک لایه لاستیک نازک ببندید . سپس با استفاده از یک چوب که در پس گردن مار قرار داده می شود ، مار مهار خواهد شد . سپس دهان مار را به سمت در شیشه نزدیک می کنند . در این مرحله مار پوشش لاستیکی شیشه را گاز گرفته و چند قطره از سم مار به درون شیشه ریخته می شود . البته اگر مار ها افعی باشند ، دیگر پوشش لاستیکی روی دهانه شیشه قرار داده نمی شود ، بلکه دندان سمی مار به صورت مستقیم داخل شیشه قرار داده می شود . سپس با وارد شدن کمی فشار بر غده سمی مار ، سم مار به داخل شیشه می ریزد . غلظت سم تولید شده به نوع مار بستگی دارد . در مرحله بعد سم تولید شده در شرایط مناسبی داخل دستگاه خشک کننده قرار می گیرد ، سم خشک شده را می توان در مکانی دور از نور ، حرارت و رطوبت در مدت زمانی طولانی نگهداری نمود . در کشور ما بیشتر مار های سمی از نوع مار کبری هستند . سم مار های مسن دارای رنگ تیره تر و سم ماره های جوان دارای رنگ روشن تر می باشد . به علاوه مقدار سم مارهای کبری که نر هستند بیشتر از سم مارهای ماده کبری می باشد . لازم به ذکر است که سم یک مار نوزاد می تواند یک فرد بالغ را بکشد .

کاربرد های محصول تولیدی پس از اجرای طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار عبارتند از :

• از سم مار برای منعقد کردن خون استفاده می شود .
• برای تولید برخی از دارو های ضد سرطان از سم مار استفاده می شود .
• برای درمان درد های عصبی و سیاتیک از سم مار استفاده می شود .
• برای تولید دارو های جلوگیری از سکته قلبی از سم مار استفاده می شود .
• برای تولید دارو هایی جهت درمان بیماری صرع از سم مار استفاده می شود .

نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی پرورش مار سمی جهت تولید سم مار :

• مدیر
• کارشناس
• تکنسین آزمایشگاه
• کارگر
• نگهبان
• خدمات

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش میگو

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش مرغ گوشتی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش مار ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories