• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا | معجزه قرن !

(1 vote, average 5 out of 5)

Jatropha plant

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا معروف به سوخت گیاهی این صفحه را مطالعه نمایید . جاتروفا گیاهی سمی می باشد ، که کاربرد خوراکی نداشته ، اما روغن آن به صورت مستقیم ، به عنوان سوخت استفاده شده و نیازی به فراوری ندارد . همچنین سوختی که با استفاده از جاتروفا تولید می شود ، هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارد و نسبت به سوخت های دیگر کم هزینه تر می باشد .

معرفی طرح توجیهی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا :

جاتروفا گیاهی می باشد که بسیار سمی بوده و از طرفی سرشار از انرژی و روغن می باشد . البته روغن این گیاه به هیچ وجه قابل خوردن نمی باشد . این گیاه را می توان در زمین های گوناگون ، حتی زمین هایی که امکان کشت گیاهان دیگر در آن ها وجود ندارد ، کشت نمود .
از گذشته تا کنون ، محققان درحال بررسی برای بدست آوردن راه حلی جهت استخراج سوخت زیستی از گیاه جاتروفا می باشند . چراکه انرژی بستری می باشد که سبب حرکت های اقتصادی و به دنبال آن حرکت های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در تمام کشور ها می شود . در واقع قدرت انرژی آنقدر می باشد ، که منافع تمام کشور های دنیا را زیر سلطه خود قرار داده است .
در حال حاضر تمام کشور ها در تلاش هستند ، که انرژی پاک و با هزینه پایین تر تولید نمایند . که هم مزیت اقتصادی داشته باشد و هم از آلودگی محیط زیست جلوگیری نماید . استفاده از روغن جاتروفا ، یکی از روش های تولید سوخت پاک می باشد . در حال حاضر در هواپیما ها به جای سوخت های فسیلی ، از روغن جاتروفا به عنوان سوخت استفاده می شود . هر دانه جاتروفا دارای بیش از 40 درصد روغن می باشد . در صورتی که پس از گذشت مدت زمان سه سال گیاه جاتروفیا بار دهد ، از هر هکتار آن 6 تن بذر بدست می آید ، که با استفاده از این بذر ها حدود 3 تن روغن جاتروفا تولید خواهد شد . برای تولید سوخت های زیستی از جاتروفا نیازی به فراوری روغن آن نمی باشد و این مزیت اصلی گیاه جاتروفا می باشد .
علاوه بر سوخت طبیعی ، از محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا ، در تولید مشتقات دارویی و بهداشتی ، تولید آفت کش ها ، درمان بیماری های پوستی ، پیشگیری از سرطان ، تولید پادزهر ، شمع سازی ، صابون سازی و ... استفاده می شود . همچنین برای کشت گیاه جاتروفا باید جنگل کاری وسیع انجام شود ، بدین طریق در مناق بیابانی نیز فضای سبز ایجاد می شود و کشاورزان و روستاییان می توانند با کاشت این گیاه درآمدزایی نمایند .
در حال حاضر کشور هند چند میلیون هکتار از زمین های خود را برای کشت جاتروفا ( اجرای طرح توجیهی پروش و تکثیر گیاه جاتروفا ) تخصیص داده است .

فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا ، به شرح زیر می باشد :

گیاه جاتروفا را می توان از طریق بذر یا قلمه تکثیر نمود . برای کشت جاتروفا از طریق بذر ، ابتدا بذر ها را درون پارچه مرطوب قرار می دهند تا جوانه بزنند ، سپس بذر ها را در خزانه می کارند . پس از این که نشا ها به اندازه مورد نیاز از رشد برسند ، آن ها را به زمین اصلی انتقال می دهند . به راحتی می توان گیاه جاتروفا را در مناطقی که برای کشاورزی مناسب نیستند کشت نمود . چرا که این گیاه بدون هیچ آفتی رشد می نماید و امکان آبیاری گیاه با پساب ها و آب های غیر قابل بهره برداری در زمین های کشاورزی نیز وجود دارد . پس از کاشت نهال جاتروفا در زمین ، تا مدت زمان 2 تا 3 سال باید آن را آبیاری نمود ، اما پس از گذشت 3 سال تعداد دفعات آبیاری آن بسیار کم خواهد شد . این گیاه قادر است تا سن 50 سالگی بذر بدهد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش و تکثیر گیاه جاتروفا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 :: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش گیاه دارویی گوجی بری

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش گل محمدی

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories