• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده

(5 votes, average 4 out of 5)

Halva ardeh

جهت آشنایی با طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده و همینطور طرح امکان سنجی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده

حلوا ارده یا حلوا شکری محصولی است که ، با استفاده از کنجد ، شکر ، تخم مرغ و هل تولید می شود . اغلب از حلوا ارده به عنوان صبحانه و گاهی به عنوان میان وعده استفاده می شود . کنجد که یکی از مواد اولیه اصلی برای تولید حلوا ارده می باشد ، دانه ای روغنی و مقوی می باشد . اغلب اوقات از دانه کنجد برای تهیه روغن و ارده استفاده می شود . تقریبا 10 درصد از کنجد های تولید شده به صورت دانه استفاده می شوند . کشور چین عمده تولید کننده کنجد می باشد . همچنین کشور های هندوستان ، حبشه ، مکزیک ، آمریکای شمالی ، نیکاراگوئه و گواتمالا از تولیدکنندگان کنجد هستند .

فرایند تولید حلواشکری یا حلوا ارده به روش صنعتی جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده به شرح زیر می باشد :
در روش صنعتی ابتدا به مدت زمان 8 ساعت درون مخزن های استیل دانه های کنجد بوجاری شده خیس می شوند . در مرحله بعد دانه های کنجد از مخازن بیرون آورده شده و به دستگاه پوست جداکنی انتقال داده می شوند . بدین طریق پوست دانه های کنجد شکسته می شود . در مرحله بعد محصول تولید شده درون آب نمک قرار داده می شود . بدین طریق مغز کنجد در سطح آب نمک قرار گرفته و پوست کنجد ته نشین خواهد شد . در مرحله بعد مغز کنجد به یک حوضچه سیمانی دیگر که روی آن شیرآب وجود دارد ، انتقال داده می شود . سپس مغز کنجد شستشو داده می شود ، بدین طریق نمک از مغز کنجد جدا خواهد شد . در مرحله بعد جهت آبگیری ، مغز کنجد به داخل سانتریفوژ انتقال داده خواهد شد . در مرحله بعد جهت خشک کردن و بو دادن ، مغز کنجد درون دیگ های دوجداره انتقال داده خواهد شد . در مرحله بعد به مدت زمان یک ساعت ، مغزهای کنجد که بوداده شده اند ، بر روی میز های چوبی پخش خواهند شد . هنگامی که مغز های کنجد خشک شوند ، بوجاری شده و سپس به آسیاب انتقال داده خواهند شد . در مرحله بعد روغن از آرد جدا خواهد شد .
سپس در مدت زمان یک ساعت ، مقدار 100 کیلوگرم شکر و 30 کیلوگرم گلوکز را در یک دیگ فلزی ریخته و حرارت می دهند . هنگامی که شکر آب شده و با گلوکز مایع یکنواخت شد ، مخلوط بدست آمده به دستگاه پخت انتقال داده خواهد شد . در این مرحله مخلوط تولید شده به مدت 90 دقیقه در درجه حرارت 120 درجه سانتی گراد پخته می شود . در مرحله بعد آب چوبک را به مخلوط اضافه می کنند . بدین صورت مخلوط تولید شده ( بار رسیده شکر ) به رنگ سفید تبدیل می شود . در مرحله بعد کارگران ارده و شکر ( بار شکر دارای حرارت 70 درجه سانتی گراد ) را در دیگ های بزرگ با استفاده از پارو مخلوط می کنند . در نهایت بافت حلوا به صورت الیاف بسیار نازکی خواهد درآمد . این الیاف نازک نخ نامیده می شود .

فرایند تولید حلواشکری یا حلوا ارده به صورت سنتی جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده به شرح زیر می باشد :

برای تهیه حلوا ارده به روش سنتی تمام مراحل ذکر شده در روش صنعتی انجام می شود ، فقط به جای گلوکز مایع ، شیره انگور ، خرما و کشمش به شکر اضافه می شود . وجود گلوکز مایع در ترکیب حلوا ارده سبب افزایش کیفیت محصول تولیدی خواهد شد . به علاوه شیرینی حلوا ارده نیز کم تر خواهد شد .

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده :

• کنجد
• شکر
• گلوکز
• و ....

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید حلوا شکری و حلوا ارده :

• دستگاه پوست جداکنی
• مخزن استیل
• حوضچه سیمانی
• سانتریفیوژ
• دیگ دوجداره
• آسیاب
• دستگاه پخت
• و .....

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تولید شیر سویا

:: دانلود طرح توجیهی کارگاه تولید رب فلفل

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی تولید حلوا شکری و حلوا ارده ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories