• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان

(1 vote, average 5 out of 5)

Pozzolan mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان ، این صفحه را مطالعه نمایید . پوزولان یک نوع خاکستر آتشفشانی می باشد که ، ریزدانه بوده و در صنعت تولید بتن دارای کاربرد می باشد . با ترکیب پوکه های معدنی ، آهک شکفته و سیمان پرتلند با یکدیگر ، سیمان طبیعی یا سیمان پوزولان تولید می شود . همچنین یکی از انواع سوپر پوزولان ، میکروسیلیس می باشد که ، اگر درست استفاده شود ، سبب افزایش دوام و مقاومت سازه های بتنی می شود .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان :

پوزولان یک نوع خاکستر آتشفشانی می باشد که ، ریزدانه بوده و در صنعت تولید بتن دارای کاربرد می باشد . پوزولان های مواد سبلیسی می باشند که ، دارای ارزش چسبندگی کمی بوده و یا اصلا خاصیت چسبندگی ندارند . اما هنگامی که در مجاورت رطوبت قرار داده شوند ، در دمای معمولی یک واکنش شیمیایی با کلسیم هیدروکسید انجام می دهند و در نهایت سبب تولید ترکیب هایی با خاصیت سیمانی می شوند . البته بتنی که حاوری پوزولان باشد ، در مقایسه با بتنی که برپایه سیمان پرتلند است ، دیرتر به مقاومت اولیه خواهد رسید ، اما مقاومت نهایی این بتن بیشتر می باشد . هنگامی که سیمان و پوزولان با هم ترکیب شوند ، آن را سیمان پوزولانی می نامند .

انواع پوزولان ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان ، به شرح زیر می باشد :

پوزولان ها دونوع می باشند :
نوع اول پوزولان های طبیعی یا خام می باشند که ، از خالکستر های آتش فشانی بدست آمده و گاهی به نام پوزولان تکلیس شده نامیده می شوند .
نوع دوم پوزولان های صنعتی می باشند که ، با استفاده از دوده سیلیس ، رس کلسینه ، خاکستر بادی و ... تولید می شوند .

محصولات تولید شده از پوزولان ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان ، به شرح زیر می باشند :

سیمان پوزولان :

سیلیس های موجود در پوکه و خاکستر های آتش فشانی ، به دلیل این که زود سرد شده اند ، به شکل پوک و غیر بلوری می باشند . حال با ترکیب پوکه های معدنی ، آهک شکفته و سیمان پرتلند با یکدیگر ، سیمان طبیعی یا سیمان پوزولان تولید می شود . برای این که مقاومت سیمان تولید شده عالی باشد ، این ترکیب را می توان با نسبت 1 به 4 با مواد مناسب مخلوط کرد . سیمان پوزولانی در هنگامی که هیدارته می شود ، میزان حرارت کمتری را آزاد خواهد کرد . به همین جهت در مکان هایی که بتن مورد هجوم سولفات ها باشد و یا در زمان بتن ریزی های حجیم ، از آن استفاده می شود .

مطابق استاندارد ملی کشور ما ایران ، بتن های پوزولانی در دو نوع طبقه بندی می شوند . نوع اول ، سیمان پرتلند پوزولانی می باشد که ، در آن حداقل 5 درصد و حداکثر 15 درصد از وزن سیمان شامل ماده پوزولانی می باشد .
نوع دوم سیمان پرتلند پوزولانی ویژه می باشد که ، این نوع از سیمان با نشانه پ . پ در بازار ارائه می شود . در این نوع سیمان حداقل 15 درصد و حداقل 40 درصد از وزن سیمان از ماده پوزولانی تشکیل شده است .

سوپر پوزولان :

یکی از انواع سوپر پوزولان ، میکروسیلیس می باشد که ، اگر درست استفاده شود ، سبب افزایش دوام و مقاومت سازه های بتنی می شود . میکروسیلیس دارای خاصیت های پرکنندگی و واکنش های پوزولانی می باشد که ، سبب کاهش حرارت زدایی بتن خواهد شد . میزان حرارت زدایی یک گرم سیمان پرتلند معمولی ، کمتر از یک گرم میکروسیلیس می باشد . میکروسیلیس دارای مقاومت بالایی بوده و به همین جهت می توان برای رسیدن به یک مقاومت مشخص ، از میزان کل مواد سیمانی بتن کم نمود . بدین صورت است که میکروسیلیس سبب کاهش میزان حرارت زایی می شود .

مزایای ماده پوزولانی ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان ، به شرح زیر می باشند :

• مواد پوزولانی سبب افزایش مقاوت بتن ، پس از 28 روز می شوند .
• استفاده از مواد پوزولانی سبب کاهش میزان مصرف سیمان می شود .
• مواد پوزولانی سبب کاهش نفوذپذیری و افزایش پچایایی بتن می شوند .
• مواد پوزولانی سبب بهبود کارایی بتن و کاهش بتن ریزی می شوند .
• مواد پوزولانی سبب جلوگیری از ترک خوردن سطحی گسترده بتن خواهند شد .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارگاه بلوک زنی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارگاه بازیافت مصالح ساختمانی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories