• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب | اکسیر بستنی ساز !

(3 votes, average 4 out of 5)

Powdery mildew

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب ، اکسیر بستنی ساز ، این صفحه را مطالعه نمایید . ثعلب گیاهی دارویی و دارای میوه غده ای می باشد ، که میوه آن برای تولید بستنی ، انواع دسر و شیرینی ، جوشانده های طبی و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

معرفی طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب :

ثعلب با نام علمی Orchis masculata ، گیاهی دارویی می باشد که گل های آن به صورت خوشه ای و در رنگ های سفید و صورتی می باشند . از غده زیرزمینی ثعلب برای تهیه شیرینی ها و غذا ها استفاده می شود . گیاه ثعلب دارای دو غده زیر زمینی می باشد ، که یکی از غده ها توخالی بوده و به عنوان منشا گیاه درحال رویش شناخته می شود ، غده دوم نیز توپر بوده و برای تولید و رشد گیاه در سال آینده می باشد ، این غده توپر ثعلب می باشد که دارای خواص دارویی بوده و در تولید شیرینی و غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد .

فرایند تولید پودر ثعلب به شرح زیر می باشد :

برای تهیه ثعلب ، ابتدا غده های زیرزمینی این گیاه را از زمین خارج می نمایند ، سپس آن ها را شستشو می دهند . در مرحله بعد جهت نرم شدم بافت ثعلب آن را درون آب جوش قرار داده و در نهایت آن را خشک کرده و در بازار عرضه می نمایند .

خواص محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب ، به شرح زیر می باشد :

از خواص ثعلب می توان به درمان سرماخوردگی ، نازایی ، تقویت موی سر ، ورم بیضه ، درد های مفصلی ، آسم ، ورم مثانه ، اسهال های ساده و ... اشاره نمود .
البته لازم به ذکر می باشد که مصرف بیش از حد ثعلب سبب سقط جنین ، ضعف دستگاه عصبی بدن و ضعف دستگاه گوارش بدن خواهد شد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب ، به شرح زیر می باشد :

کاربرد عمده ثعلب در تولید بستنی می باشد ، درواقع بدون وجود ثعلب امکان تولید بستنی وجود ندارد . همچنین از ثعلب برای تهیه نوعی نوشیدنی در ترکیه ، تولید جوشانده ها در طب سنتی ، تولید شیر موز ، تولید انواع دسر ، مربا ، پودینگ و .... استفاده می شود .

فرایند کشت ثعلب ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و پرورش ثعلب ، به شرح زیر می باشد :

ثعلب از طریق غده های زیرزمینی تولید مثل می کند . البته ثعلب دارای مقدار زیادی بذر می باشد ، اما این بذر ها دارای مواد غذایی نبوده و در شرایط عادی رشد نمی کنند . اما در آزمایشگاه ها می توان با قرار دادن مواد غذایی مورد نیاز بذر ها برای آن ها یک شرایط مصنوعی به وجود آورده و سبب جوانه زنی بذر ها شد .
پرورش ثعلب در گلخانه ها با دو روش تکثیر با استفاده از قلمه و تکثیر با استفاده از تقسیم بوته انجام می شود .
در روش قلمه زنی ، از گیاه ثعلب قلمه های انتهایی با طول بین 30 تا 37 سانتی متر که دارای 12 برگ و چند ریشه هوایی هستند ، تهیه شده و کاشته می شود . با این روش نیاز به بستر کشت خاصی نبوده و امکان پرورش قلمه ها در گلدان هم وجود دارد .
در روش تقسیم بوته ، از پایه مادری بوته هایی را که دارای حداقل 6 پیاز کاذب باشند ، جدا می نمایند . به صورتی که محل برش ریزوم از بین سومین و چهارمین پیاز کاذب گیاه می باشد و پس از برش ، هر دو قسمت جداشده را می توان به صورت دو گیاه جداگانه در داخل دو گلدان جدا کشت نمود .
آبیاری ثعلب باید به صورت منظم انجام شده و آب از کیفیت لازم برخوردار باشد . درصورتی که در ابیاری این گیاه زیاده روی شود ، ممکن است گیاه ازبین برود .
دمای مورد نیاز این گیاه جهت گل دادن در شب ها 10 درجه سانتی گراد و در روز ها بین 12 تا 24 درجه سانتی گراد می باشد . البته این گیاه در فصل تابستان تا دمای 23 درجه سانتی گراد را نیز تحمل خواهد کرد .
همچنین جهت رشد بیشتر گیاه حداکثر هر دو هفته یکبار باید به گیاه کود داده شود .

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید بستنی خامه ای 52 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید بستنی رژیمی 58 صفحه

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کاشت و پرورش ثعلب ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories