• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی

(9 votes, average 3 out of 5)

close up of gold and be0fb0037c23c23

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی یا طرح امکان سنجی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی ، حتما این مقاله را که به بررسی طرح توجیهی پرورش و تکثیر انواع طوطی مانند کاسکو و عروس هلندی و همینطور قناری و فنچ و طاووس میپردازد ، مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی

امروزه پرورش پرندگان زینتی یکی از پرسودترین و هیجان انگیز ترین شغل ها در دنیا می باشد . اکثر افراد از پیر گرفته تا جوان ، تمایل دارند که در خانه خود یک پرنده زینتی داشته باشند . برای پرورش پرندگان زینتی نیازی به هزینه خیلی زیاد نمی باشد ، شما می توانید با صرف هزینه کم ابتدا پرندگان کمتری پرورش دهید سپس کسب و کار خود را گسترش دهید . در واقع به همین دلیل است که افراد زیادی به پرورش پرندگان زینتی تمایل دارند . در ادامه به معرفی فرایند پرورش چند نوع از پرنده های زینتی از قبیل طوطی ، عروس هلندی ، قناری ، فنچ و طاووس خواهیم پرداخت .

فرایند پرورش طوطی به شرح زیر می باشد :

کاسکو یکی از انواع طوطی ها می باشد . در ابتدا باید یک یا چند جفت کاسکوی سالم خریداری نمایید . برای تغذیه کاسکو ها استفاده از پلت ها و غذا های نرم خیلی بهتر از دانه ها می باشد . زیرا سبب تضمین سلامت جوجه های آینده خواهد شد . در داخل قفس های پرندگان باید لانه هایی برای پرندگان بسازید . توجه داشته باشید که اگر به صورت ناگهانی وارد محوطه طوطی ها شوید ، آن ها با عجله وارد لانه های خود خواهند شد و ممکن است به تخم ها و جوجه های خود آسیب برسانند . بنابراین باید برای وارد شدن به محوطه طوطی ها به آرامی و با چند ثانیه مکث وارد محوطه شوید . معمولا طوطی های ماده در لانه ای که به صورت چکمه ای باشد و در دورترین قسمت نسبت به در ورودی باشد تخم گذاری می نمایند . معمولا وقتی طوطی ماده شب درون لانه بماند تخم گذاشته است . اگر طوطی ماده دوشب در لانه بماند قطعا تخم گذاشته است . هر طوطی در سال دوبار و هر بار دو تخم می گذارد . اگر شما شرایط مناسبی را برای طوطی مهیا نمایید و طوطی احساس ایمنی نماید ، ممکن است در هربار 3 یا 4 تخم بگذارد .

فرایند پرورش عروس هلندی به شرح زیر می باشد :

برای پروش عروس هلندی باید سالنی را آماده نمایید که ، محل رفت و آمد مردم نباشد . همچنین از دود و بو دور باشد . محل زندگی باید احساس آرامش و امنیت به پرنده بدهد . از طرفی عروس هلندی به انوع بو و دود حساس می باشد . شما می توانید عروس هلندی را به صورت گله ای و یا به صورت تکی در قفس پرورش بدهید . اما پرورش گله ای مناسب تر است ، زیرا باید مکان نگهداری پرنده به شکلی باشد که پرنده بتواند به راحتی پرواز نماید و آزاد باشد . بنابراین اگر از قفس برای پرورش عروس هلندی استفاده نمایید باید ، حداقل اندازه قفس دوبرابر طول عروس هلندی باشد . توجه داشته باشید مولد هایی که برای پروش عروس هلندی می خرید باید سالم باشند و واکسینه شده باشند ، سعی کنید از تولیدکنندگان معتبر این پرندگان را خریداری کنید . تغذیه این پرندگان معمولا ارزن ، پلت ، سبزی و میوه جات می باشد . باید به تغذیه پرندگان خوب رسیدگی نمایید . شما باید همیشه قبل و بعد از ورود پرنده به سالن ، سالن را خوبی تمیز و ضدعفونی نمایید . اگر سالن نگهداری به خوبی ضدعفونی نشود ممکن است منجر به مرگ پرنده شود . همچنین شما باید در رابطه با نحوه جفت گیری عروس هلندی نیز اطلاعات بدست آورید و شرایط مناسب را فراهم نمایید تا پرندگان جفت گیری و تخم گذاری نمایند . حتما باید تمام اصول بهداشتی را رعایت نمایید تا پرنده بیمار نشود .

فرایند پرورش قناری به شرح زیر می باشد :

برای پرورش قناری بهتر است ابتدا قفس مناسبی برای قناری ها انتخاب و خریداری نمایید . سپس باید قناری ها مولد خریداری نمایید . توجه نمایید که باید پرنده ها سالم باشند و واکسینه باشند . سعی کنید از مکان های معتبر پرندگان را خریداری نمایید که به مشکل نخورید . شما باید هر روز دوبار یعنی یکبار قبل از ورود پرنده و یکبار بعد از ورود پرنده به سالن پروش ، سالن را به خوبی تمیز و ضد عفونی نمایید . توجه نمایید که باید تغذیه ، آب و ویتامین های موردنیاز پرندگان به موقع به آن ها داده شود . قناری ها ها معمولا به صورت طبیعی در فصل بهار که به مقدار کافی غذا وجود دارد و هوا گرم است آماده جفت گیری می شوند . اما در شرایط مصنوعی هر زمان می توان پرندگان را برای جفت گیری آماده نمود . قبل از جفت گیری باید طوطی ها را در قفس جداگانه نگهداری نمایید ، سپس در هنگام جفت گیری پرندگان را در یک قفس قرار دهید . باید در کف قفس مقداری خاک نرم و یا کاغذ رشته ای بریزید تا قناری ماده احساس کند که می تواند چاله ای برای تخم گذاری ایجاد نماید . توجه داشته باشید که اگر شرایط مناسب را ایجاد نکنید ، قناری ماده تن به جفت گیری نخواهد داد . قناری ماده پس از جفت گیری معمولا بین 3 تا 6 تخم می گذارد ، سپس اگر قناری ماده بر روی تخم ها بخوابد ، پس از گذشت 14 روز جوجه ها از تخم ها بیرون خواهند آمد .

فرایند پرورش فنچ به شرح زیر می باشد :

برای پرورش فنچ باید قفس فنچ را به شکلی طراحی نمایید که پرنده احساس راحتی نماید . درهای قفس پرنده باید به اندازه ای بزرگ باشد که ، به راحتی بتوانید دستتان را وارد قفس نمایید و پرنده را بگیرید . البته در قفس نباید آنقدر بزرگ باشد که ، پرنده فرار نماید . در هر قفس نباید کم تر از یک جفت و بیشتر از سه جفت پرنده نگهداری شود که بستگی به اندازه قفس دارد . البته می توان برای نگهداری 40 جفت فنچ از یک پرنده خانه در اندازه حداقل 8 متر مربع و ارتفاع 2 متر استفاده نمود . در واقع بهتر است که برای پرنده ها قفس بزرگ و یا خانه پرنده تهیه نمایید . قفس فنچ ها نباید دارای تزئینات پیچیده باشد و یا از جنس فلزات سمی مانند برنز یا مس باشد .لازم به ذکر است که نباید از وسایلی که رنگ آن ها در حال جداشدن است و یا چوب های سمی به عنوان نشیمن در قفس پرندگان استفاده نمایید . هر روز باید به پرندگان آب آشامیدنی تازه و سالم و مواد غذایی تازه داده شود . همچنین محیط پرورش فنچ باید دارای نور کافی باشد . باید حداقل چند بار در هفته از خوراک نرم مانند تخم مرغ آب پز در تغذیه پرنده استفاده شود . همچنین هنگام بروز بیماری باید برای درمان فنچ ها از دامپزشک کمک بگیرید .

فرایند پرورش طاووس به شرح زیر می باشد :

برای پرورش طاووس باید یک مکان مناسب که دلباز باشد برای نگهداری طاووس ها ایجاد نمایید . شما می توانید در مزرعه ای که برای پروش طاووس ها آماده کرده اید ، برای هر جفت طاووس یه لانه سقف دار در اندازه 9 متر بسازید . برای تغذیه طاووس ها می توانید از جو دو سر ، حشرات ، حلزون ، میوه ها ، سبزیجات و ... استفاده نمایید . طاووس ماده در سن دو سالگی و طاووس نر در سن سه ساگی به بلوغ خواهد رسید . در فصل بهار و تابستان طاووس ها اقدام به جفت گیری می نمایند . پس از هر دوره جفت گیری طاووس ماده بین 3 تا 5 عدد تخم خواهد گذاشت ، پس از تخم گذاری طاووس ماده به مدت 28 روز روی تخم می نشیند . پس از گذشت این مدت زمان جوجه ها از تخم بیرون خواهند آمد . جالب است است بدانید که پس از جفت گیری پر های طاووس نر ریخته می شود و فقط پر های ریز خاکستری بر روی بدن طاووس نر باقی می ماند ، اما در فصل بعدی جفت گیری دوباره پر های زیبای طاوس نر درخواهند آمد .

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی :

  • آبخوری
  • دانخوری
  • ظرف غذا و میوه
  • دماسنج
  • دستگاه رطوبت ساز
  • انواع قفس

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی :

  • تخمه خام
  • آجیل خام و فراوری نشده
  • غلات
  • بلال تازه
  • ذرت
  • گندم
  • حبوبات
  • میوه
  • سبزیجات
  • سفیده تخم مرغ
  • کلم بروکلی
  • برنج

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش گیاهان زینتی

:: طرح توجیهی احداث مزرعه کشت گز روغنی

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش و تکثیر پرندگان زینتی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories