• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب

(2 votes, average 5 out of 5)

MDF sheet

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف ( MDF )و نئوپان ضد آب ، این صفحه را مطالعه نمایید . ام دی اف و نئوپان ، چوب هایی می باشند که ، با استفاده از خرده چوب و تراشه های چوب تولید شده و در صنایع کابینت سازی ، کمدسازی ، صنایع مبلمان و .... دارای کاربرد می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب :

ام دی اف یک نوع چوب مصنوعی می باشد که ، با استفاده از ذرات چوپ خرد شده ساخته می شود . ام دی اف نسبت به چوب های رشته ای ، هم سبک تر می باشد و هم محکم تر ، به همین جهت کاربرد فراوانی در صنایع ساختمانی دارد .

ام دی اف نسبت به چوب ، یکنواخت تر بوده و فاقد گره و رگه می باشد . ام دی اف ها نیز مانند چوب ، قابلیت سوراخکاری ، برشکاری ، رنگ پذیری و ... دارند . ام دی اف ها به شکل خام و یا به شکل روکش شده تولید و در صنایع تولید مبلمان ، تولید کابینت ، آشپزخانه ، تولید کفپوش و ... دارای کاربرد می باشد .

نئوپان نیز نوعی چوب چند لایه می باشد که ، با استفاده از تراشه های چوب و خرده چوب و چسب تولید می شود . نئوپان نسبت به سایر چوب ها دارای قیمت پایین تری می باشد . همچنین نئوپان دارای وزن پایین تر و ظاهر و استحکام مناسبی می باشد .

نئوپان ها در ساخت کابینت ها ، ساخت کمد ، ساخت سرویس خواب و ... دارای کاربرد می باشند . ورق نئوپان بدون روکش را تخته فیبر خام نیز مینامند که از بازیافت ضایعات چوب حاصل میگردد.

فرایند تولید ام دی اف ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید ام دی اف ، ابتدا چوب درختان که قطع شده اند ، به صورت گرده بینه به کارخانه انتقال داده می شوند . در کارخانه ابتدا با استفاده از دستگاه پوست کن ، پوست گرده بینه ها را جدا می کنند . در مرحله بعد گرده بینه ها به دستگاه خرد کن منتقل شده و به خرده چوب تبدیل می شوند . در مرحله بعد ابتدا خرده چوب ها شستشو داده می شوند ، سپس به دیگ بخار تحت فشار انتقال داده می شوند .

بدین طریق با استفاده از بخار و فشار ، لیگنین نرم می شود . در مرحله بعد خرده چوب ها به پالایشگر تحت فشار انتقال داده می شوند . در پالایشگر با ایجاد فشار و چرخش صفحات ، الیاف چوبی از یکدیگر جدا خواهد شد . در مرحله بعد الیاف مرطوب شده به دستگاه خشک کن گردان اولیه انتقال داده می شود . در مرحله بعد رزین را داخل چسب ریخته ، سپس الیاف به دستگاه چسب زن منتقل می شود .

در مرحله بعد الیاف چوب که به چسب آغشته شده است ، با استفاده از مخزن ذخیره الیاف به ماشین فرمینگ منتقل خواهد شد . سپس الیاف آغشته به چسب ، به سیستم الک متحرک پیوسته منتقل می شود . در مرحله بعد از محصول تولیدی اندازه بری شده و ضایعات به ماشین فرمینگ منتقل می شوند .

سپس با استفاده از پرس و بخار یا روغن داغ ، الیاف ها به یکدیگر می چسبند . در مرحله بعد تخته های تولید شده خنک می شوند . سپس عملیات سنباده زنی و برش تخته ها انجام می شود . در مرحله بعد ، تخته های تولیدشده رنگ و پوشش دهی می شوند . در نهایت محصول تولیدشده بسته بندی می شود .

فرایند تولید نئوپان ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول ضایعات درختان به خرده چوب تبدیل می شوند . سپس در مرحله بعد عملیات رطوبت گیری و همگن شدن خرده چوب ها انجام می شود . در مرحله بعد خرده چوب ها با چسب ترکیب می شوند . سپس با استفاده از پرس حرارتی ، خرده چوب ها پرس می شوند . پس از چند بار فشرده سازی ، چسب و خرده چوب ها ، به خوبی با یکدیگر ترکیب خواهند شد .

پس از ترکیب نهایی ، مایعی بدست می آید که فشرده سازی می شود . سپس ورق هایی تولید می شود که ، این ورق ها یکنواخت بوده و دارای وزن متعادلی می باشند . در نهایت ورق ها را سرد کرده و عملیات سمباده کشی روی محصول نهایی انجام می شود و بدین ترتیب تخته فیبر خام بدست میآید .

ماشین آلات خط تولید ورق ام دی اف ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب ، عبارتند از :

• دستگاه خشک کن
• دستگاه پرس
• سیستم الک متحرک
• ماشین فرمینگ
• دستگاه چسب زن
• دیگ بخار
• دستگاه چسب زن
• دستگاه خرد کن
• دستگاه آغشته ساز
• مخزن ذخیره
• پالایشگر تحت فشار

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories