• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید لسیتین از سویا

(1 vote, average 5 out of 5)

Lecithin soy

جهت آشنایی با طرح توجیهی فراوری سویا و تولید لسیتین از سویا ، این صفحه را مطالعه نمایید . لسیتین مجموعه ای از اسید های چرب سویا می باشد ، که در صنایع دارویی ، صنایع غذایی و صنایع تولید لوازم آرایشی دارای کاربرد می باشد . برای تولید مکمل های لسیتین اغلب از سویا ، زرده تخم مرغ ، گل آفتابگردان ، دانه کلزا ، تخم کتان و چربی حیوانی استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید لسیتین از سویا :

لسیتین مخلوطی از اسید های چرب می باشد ، که در بافت های گیاهی و حیوانی موجود می باشد . وجود لسیتین برای افزایش عملکرد زیستی بدن ضروری می باشد . از مکمل های لسیتین جهت درمان کلسترول بالا و همچنین هضم غذا استفاده می شود . به علاوه در تولید مواد دارویی ، تولید لوازم آرایشی ، تولید مواد غذایی ، تولید نان ، تولید بیسکویت ، تولید کیک ، تولید بستنی و ... نیز از لسیتین استفاده می شود . با اضافه کردن لسیتین به مواد غذایی ، دارویی و آرایشی طول عمر آن ها افزایش پیدا خواهد کرد . لسیتین به صورت طبیعی در بیشتر مواد غذایی یافت می شود . برای تولید مکمل های لسیتین اغلب از سویا ، زرده تخم مرغ ، گل آفتابگردان ، دانه کلزا ، تخم کتان و چربی حیوانی استفاده می شود .

خواص محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید لسیتین از سویا ، به شرح زیر می باشد :

لسیتین سویا سبب کاهش کلسترول های بد و افزایش کلسترول های خوب در بدن انسان می شود . همچنین مصرف لسیتین سویا توسط افرادی که دارای بیماری دیابت می باشند ، سبب افزایش ایمنی بدن آن ها و افزایش سلول های لیموسیت های بدن آن ها خواهد شد . از سایر خواص درمانی لسیتین سویا می توان به هضم بهتر ، درمان اگزما ، درمان بیماری مرتبط با کیسه صفرا ، رفع اضطراب ، درمان بیماری های مرتبط با کلیه ، تقویت حافظه ، جلوگیری از فراموشی و ... اشاره نمود . البته افرادی که دارای کلسترول بالا بوده و یا قبلا حمله قلبی داشته اند ، قبل از مصرف لسیتین باید با پزشک خود مشورت نمایند .

فرایند تولید لسیتین سویا ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید لسیتین از سویا ، به شرح زیر می باشد :

لسیتین سویا را با استفاده از روغن سویا تولید می کنند . به این صورت که ابتدا سویا را به مدت 7 تا 10 روز در یک دمای ثابت گرم می کنند . پس از این که قطعات سویا شکسته شده و پوسته از لوبیای سویا جدا شد ، قطعات سویا که گرم هستند را فشرده می کنند . بدین طریق روغن سویا بدست می آید . سپس با اضافه کردن آب و سانتریفیوژ، لسیتین را از روغن جدا می کنند .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید لسیتین از سویا ، عبارتند از :

• ماشین خردکن
• دستگاه کوکر
• اکستراکتور
• آسیاب
• اکسترودر
• و ....

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید لسیتین از سویا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید کنجاله سویا 41 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی تولید فراورده های سویا

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories