• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی

(4 votes, average 4 out of 5)

Jensing plant

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ جهت تولید فراورده های جینسینگ مانند چای جینسینگ و داروهای ساخته شده از این گیاه ، این صفحه را مطالعه نمایید.

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی

جینسینگ گیاهی مقوی و نیرو دهنده می باشد که ، در تمام جهان مشهور است . جینسینگ در مکان های دارای سایه و همچنین جنگل های چوبی دارای رشد بهتری می باشد . جنگل هایی که دارای 75 تا 80 درصد سایه هستند ، مناسب ترین مکان برای رشد جینسینگ می باشند . در حالت معمول پس از کاشت جینسینگ باید بین 7 تا 10 سال صبر کنید ، تا ریشه جینسینگ به مرحله برداشت برسد . در این مرحله ریشه به کیفیت و ارزش بسیار زیادی می رسد . اما با توجه به حوصله کم کشاورزان و مسائل اقتصادی ، 4 سال پس از کاشت جینسینگ ، آن را برداشت خواهند کرد . گیاه جینسینگ دارای میوه ای می باشد که ، نوعی توت است ، این میوه بری نام دارد . اغلب از سال سوم ، گلدهی و رشد میوه گیاه جینسینگ آغاز می شود . پس از این که گیاه به بلوغ برسد ، خوشه گل در گیاه ایجاد می شود . درون میوه جینسینگ بذر آن قرار دارد . اگر بخواهید بذر جینسینگ را برداشت نمایید ، باید در فصل پاییز خوشه ها را برداشت نمایید . ریشه جینسینگ دارای موادی می باشد که ، از آن در تولید انواع دارو های جوانی استفاده می شود . به همین جهت به این گیاه اکسیر جوانی می گویند .

فرایند آماده سازی خاک جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی به شرح زیر می باشد :

برای کاشت بذر جینسینگ ابتدا باید خاک مورد را آماده نمایید ، برای آماده سازی خاک ابتدا باید ، 50 درصد پیت ماس ، 25 درصد کوکوپیت و 25 درصد ماسه را با هم مخلوط نمایید . سپس خاک تولید شده را با استفاده از محلول سم قارچ و سم حشره کش شستشو نمایید . سپس ترکیب به دست آمده را به مدت 24 ساعت در هوای آزاد نگهداری نمایید . در مرحله بعد جهت ازبین بردن اثرات سم ، خاک را شستشو دهید . پس از گذشت مدت زمان 24 ساعت از شستشو می توانید اقدام به کاشت بذر در خاک نمایید .

فرایند کاشت بذر جینسینگ جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی به شرح زیر می باشد :

ابتدا باید با دست بذر های موجود را خرد نمایید . در مرحله بعد بذر بدست آمده را روی خاک ( خاک را از قبل در سینی نشا آماده نمایید . ) پخش نمایید . سپس به شکلی بذر را آبیاری نمایید تا به صورت کامل خیس شود . تا مدت زمان 5 روز باید بستر به صورت کامل خیس باشد . پس از گذشت مدت زمان 5 روز باید با استفاده از آب پاش روی بذر ها را آبیاری نمایید . این عملیات را تا مدت زمان سه ماه ادامه دهید . پس از گذشت مدت زمان 3 ماه باید برای شروع آبیاری گیاه جینسینگ اقدام نمایید . توجه داشته باشید که تا سه ماهگی گیاه باید هر 15 روز یکبار به صورت آبپاش به گیاه سم داده شود . پس از سه ماهگی باید ماهی یک دفعه به گیاه سم قارچ بدهید . اغلب جینسینگ ها در گلخانه ای با شید 80 درصد کاشته می شوند ، زیرا در این مدت باید رطوبت گیاهان حفظ شود . به همین دلیل رویان را با استفاده از پلاستیک پوشانده و منافذی برای ورود و خروج هوا باقی می گذارند . پس از این که گیاه به سن 8 ماهگی برسد ، گیاهان را از سینی نشا به گلدان منتقل می کنند . جهت تبدیل گیاه به بونسای ، هنگامی که گیاه به سن یک سالگی برسد ، سر گیاه را می زنند . بدین صورت هنگامی که گیاه به سن 18 ماهگی برسد ، به یک پایه بونسای دارای وزن تقریبی 30 گرم تبدیل خواهد شد .

فرایند برداشت جینسینگ پس از اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی به شرح زیر می باشد :

برای برداشت ریشه جینسینگ 5 یا 6 ساله باید در شهریور ماه یا مهر ماه اقدام نمایید . اگر سطح کشت وسیع باشد ، می توان از دستگاه برداشت سیب زمینی استفاده نمود . پس از این که ریشه های جینسینگ از زمین برداشت شوند ، باید آن ها را شسته و تمیز نمایند . سپس باید ریشه ها را در مکانی سایه قرار داده و خشک نمود . البته برای خشک کردن جینسینگ ها می توان از خشک کننده های الکترونیکی استفاده نمود . با استفاده از خشک کن های الکترونیکی با دمای 32 تا 35 درجه سانتی گراد ، می توان در مدت 3 هفته جینسینگ ها را خشک نمود . میزان برداشت جینسینگ از زمین متفاوت می باشد . به عنوان مثال در هر هکتار بین 2 تا 5 تن ریشه خشک جینسینگ کره ای بدست خواهد آمد .

خواص محصول تولید شده پس از اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی :

جینسینگ دارای خواص بسیار زیادی از قبیل افزایش قدرت دفاعی بدن ، افزایش استقامت بدن ، رفع استرس ، افزایش فعالیت حافظه و قدرت جسمانی ، کنترل فشار خون و قند خون و ..... می باشد .

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ اکسیر جوانی :

• ماشین برداشت سیب زمینی
• دستگاه خشک کن الکترونیکی
• سینی نشا
• تجهیزات گلخانه
• آب پاش
• و ...

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه کشت و فراوری زعفران

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه کشت مورینگا

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی کشت و پرورش و فرآوری گیاه جینسینگ ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories