• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا

(4 votes, average 5 out of 5)

Donalila Salina

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، این صفحه را مطالعه نمایید . جلبک دونالیلا سالینا ، نوعی جلبک می باشد ، که در صنایع دارویی ، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی دارای کاربرد عمده می باشد . یکی از فراورده های پرکاربرد جلبک دونالیلا سالینا ، بتاکاروتن می باشد .

معرفی طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا :

جلبک دونالیلا سالینا ، یک نوع ریزجلبک سبز می باشد ، که نمک دوست است . این نوع جلبک اغلب در دریاچه های نمک وجود دارد . تقریبا 29 گونه دونالیلا وجود دارد ، که هر کدام دارای فرم های مختلفی بوده و قابل تشخیص هم هستند . جلبک دونالیلا سالینا ، توانایی تولید مقدار زیادی کاروتنوئید را دارد . از کاروتنوئید برای ساخت لوازم آرایشی و همچنین مکمل های غذایی طبیعی استفاده می شود . دونالیلا یکی از منابع تجاری بتاکاروتن طبیعی می باشد .

فرایند پرورش جلبک دونالیلا سالینا ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، به شرح زیر می باشد :

در سیستم های پرورش گسترده جهت تولیدات تجاری ، تولید جلبک دونالیلا سالینا ، در استخر های outdoor بدون حرکت و یا کانال های سیمانی دراز ، دارای هوادهی paddlewheel صورت می گیرد . یکی از موارد مهم تاثیرگذار در تولید این نوع جلبک ، منبع آب شور می باشد . درصورتی که دسترسی آزادانه به آب با شوری بالا وجود داشته باشد ، بهتر است از روش extensive ، برای پرورش جلبک دونالیلا سالینا استفاده شود . اما اگر با توجه به شرایط آب و هوایی ، دوره رشد سالیانه کوتاه باشد ، بهتر است از روش کشت متراکم برای پرورش جلبک دونالیلا سالینا استفاده شود .

شرایط محیط مناسب پرورش جلبک دونالیلا سالینا ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، به شرح زیر می باشد :

1. زمین مورد نظر باید مسطح و همچنین پهناور باشد .
2. باید دسترسی مناسب به منبع ارزان قیمت آب شور که ، دارای شوری بالا هستند وجود داشته باشد . به علاوه دسترسی به آبی با شوری پایین تر ، جهت کنترل شوری و تبخیر لازم می باشد .
3. مکان پروش جلبک باید در منطقه ای باشد ، که تعداد روز های ابری در آن کم باشد . همچنین متوسط درجه حرارت روزانه در منطقه مورد نظر ، باید در اکثر روز های سال بیش از 30 درجه باشد .
4. در منطقه مورد نظر باید میزان بارندگی کم باشد .
5. مکان مورد نظر باید در منطقه ای باشد ، که دور از منابع آلودگی باشد . به علاوه مکان مورد نظر باید دور از کارخانه های صنعتی باشد .

فرایند فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید بتاکاروتن از جلبک دونالیلا سالینا ، که یکی از عوامل جلوگیری از سرطان ( مخصوصا سرطان ریه ) می باشد ، از روش استخراج با حلال استفاده می شود . این روش دارای بازدهی بالاتری بوده و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد . برای استخراج با حلال ، از حلال هایی که دارای آبگریزی مختلف هستند ( مانند هگزان ) استفاده می شود .
پودر خشک شده جلبک دونالیلا سالینا نیز از دیگر فراورده های این جلبک می باشد ، که به عنوان مکمل غذایی جانوران دارای کاربرد می باشد .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کشت گیاه اعجاب انگیزو صادراتی آنغوزه

:: طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه پولساز آلوئه ورا یا صبر زرد

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی پرورش و فراوری جلبک دونالیلا سالینا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories