• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک

(3 votes, average 4 out of 5)

Car gasoline engine

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک ، این صفحه را مطالعه نمایید . موتور بنزینی یک نوع موتور درون سوز و موتور دیزلی یک نوع موتور احتراقی داخلی می باشد ، که برای تولید انواع خودرو های سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد .

معرفی طرح توجیهی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک :

معرفی موتور های دیزلی :

موتور دیزل یک نوع موتور احتراق داخلی می باشد ، که برای ایجاد حرکت از دیزل استفاده می نماید . در موتور های دیزلی به دلیل تراکم بالا ، مخلوط سوخت و هوا متراکم و معترق می شوند ، در واقع در موتور های دیزلی جرقه ای ایجاد نمی شود . این موتور ها دارای دور اصلی 1000 rpm دور در دقیقه می باشند .
موتور های دیزلی قادرند بدون استفاده از جرقه و فقط با بالابردن دما ، یک ماده سوختنی را شعله ور نمایند . در این موتور ها ابتدا اکسیژن وارد محفظه اکسیژن خواهد شد ، اکسیژن وارد شده به وسیله پیستون فشرده شده و یک حرارت بسیار زیاد تولید می شود . درنهایت ماده سوختنی نیز به گرما و اکسیژن اضافه شده و سوخت شعله ور می شود .
انواع موتور های دیزلی :
این موتور ها با توجه به تعداد دفعات احتراق در هر دور گردش میل رنگ ، دارای دو دسته می باشند ، که نوع اول موتور دیزل دو زمانه و نوع دوم موتور دیزل چهار زمان می باشد .
ساختمان موتور های دیزلی :
این موتور ها دارای ساختار مشابهی با سایر موتور ها بوده و تنها سیستم تغذیه و سوخت آن ها با سایر موتور ها متفاوت می باشد . تفاوت ساختمانی موتور های دیزلی در چند قطعه می باشد ، که در سایر موتور ها وجود ندارد و این قطعات عبارتند از : پمپ انژکتور ، انژکتور ها ، فیلتر های سوخت ، لوله های انتقال سوخت و توربو شارژر

موتور های دیزلی در سه اندازاه کوچک ، متوسط و بزرگ تولید می شوند . که موتور های کوچک رایج ترین نوع بوده و در اتومبیل ها و کامیون های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند . موتور های متوسط اغلب در کامیون های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند و گاهی به نام موتور دیزلی خودرو های سنگین شناخته می شوند . موتور های بزرگ نیز در درایو دریایی ، درایو مکانیکی و لوکوموتیو ها جهت تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند .

معرفی موتور های بنزینی :

موتور های بنزینی یک نوع موتور درون سوز می باشند ، که برای ایجاد اشتعال از جرقه شمع استفاده می نماید . این موتور ها با توجه به دفعات توان در هر دور چرخش دارای دو دسته می باشند ، که عبارتند از : موتور های دوزمانه و موتور های چهار زمانه
موتور های دوزمانه دارای ساختار ساده تری می باشند ، اما موتور های چهارزمانه دارای کارایی بیشتری می باشند . موتور های چهارزمانه برای کار نیازمند قطعاتی از قبیل بدنه موتور ، سیستم سوخت رسانی ، سیستم خنک کننده ، سیستم سوپاپ ها و .... می باشند . به همین جهت سیستم های چهارزمانه دارای مکانیسم هایی جهت ممکن سازی مراحل مکش ، تراکم ، توان و تخلیه هستند .

فرایند کار موتور های چهارزمانه به شرح زیر می باشد :

ابتدا پیستون از بخش بالای سیلندر به سمت پایین حرکت نموده و سوپاپ هوا باز می شود ، با پایین رفتن پیستون مکش ایجاد شده و هوا وارد سیلندر می شود . سپس مقداری سوخت نیز با هوا مخلوط شده و به موتور منتقل می شود . در مرحله دوم پیستون بالا آمده و مخلوط سوخت و هوای داخل موتور را کمپرس می نماید ، سوپاپ هوا نیز بسته می شود . در مرحله سوم با رسیدن پیستون به بالا ترین نقطه سیلندر ، شمع جرقه زده و مخلوط سوخت و هوا منفجر می شود . پس از انفجار برای تبایل انژی سوختی به انرژی حرکتی ، پیستون به سمت پایین می آید . در مرحله چهارم نیز با رسیدن پیستون به پایین ترین نقطه کورس ، سوپاپ دود باز شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند ، دود توسط سیلندر به لوله اگزوز منتقل شده و سپس خارج می شود .

شرایط واردات و صادرات محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک ، به شرح زیر می باشد :

موتور خودرو سواری ( بنزینی ، درون سوز جرقه ای ، احتراق تناوبی ) مشمول ردیف 8406 می باشد و درصورتی که ظرفیت این موتور از 1000 سانتی متر مکعب بیشتر باشد ، اگر گازسوز یا دوگانه سوز باشد ، مشمول ردیف 84073410 و دارای 10 رصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده است . در غیر این صورت مشمول ردیف 84073490 و دارای 15 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده است .

میزان واردات و صادرات محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک ، به شرح زیر می باشد :

کشور های چین ، فرانسه ، ترکیه ، امارات متحده عربی و ... از عمده کشور های صادر کننده موتور دیزلی به کشور ایران هستند . همچنین کشور های ترکیه ، جمهوری کره ، هند ، امارات متحده عربی و چین جزء کشور های واردکننده موتو های دیزلی از کشور ایران هستند .

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید قطعات آلومینیومی خودرو 156 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پوسته سیلندر خودرو 80 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید موتور بنزینی و دیزلی خودرو های سبک ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories