• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی

(1 vote, average 5 out of 5)

Artemia fish

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی ، این صفحه را مطالعه نمایید . آرتیما یا میگوی نمکی ( طلای زنده در دریاچه ارومیه ) ، که در استخر های خاکی پرورش داده می شود ، یک جاندارد سخت پوست ، ظریف و کوچک می باشد ، که در آب های شور زندگی می کند و در صنعت آبزی پروری دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی :

آرتمیا جانداری سخت پوست می باشد ، که در آب های شور رشد یافته و زندگی می کند . از آرتمیا به عنوان غذای میگو و ماهی استفاده می شود . دریاچه ارومیه یکی از منابع غنی آرتمیا در جهان می باشد . می توان گفت آرتمیا طلای زنده در دریاچه ارومیه است . برای پرورش ماهی ها ، سخت پوستان ، نرم تنان و .... ، باید از آرتمیا به عنوان تغذیه این جانوران در مرحله نوزادی آن ها استفاده شود . به همین جهت در هر سال حدود 2000 تن سیست ( تخم ) آرتمیا در دنیا مورد معامله قرار می گیرد . بنابراین اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی ، از نظر بازار فروش ، توجیه پذیر می باشد . کشور آمریکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان آرتمیا می باشد ، تقریبا 70 % از بازار جهانی آرتمیا مربوط به کشور آمریکا می باشد . کشور های برزیل و چین نیز جزء عمده تولیدکنندگان آرتمیا می باشند . آرتمیای موجود در دریاچه ارومیه ، گونه ای جداگانه می باشد ، که آرتمیا ارومیانا نام گذاری شده است . آرتمیا ارومیانا به صورت طبیعی ، دارای 52 درصد پروتئین و 4 درصد چربی می باشد . اگر پروش آرتمیا به صورت مصنوعی انجام شود ، می توان چربی آن را به 14 درصد افزایش داد .

فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی ، به شرح زیر می باشد :

استخر هایی که برای پرورش ماهی آرتیما درنظر گرفته می شوند ، باید دارای ذرات ریز غذایی برای آرتمیا باشند . آب استخر نیز باید کمتر از 20 سانتی متر شفافیت داشته ، به رنگ سبز مایل به قهوه ای بوده و حاوی مقدار زیادی جلبک و یا گیاهان پوسیده باشد . در صورتی که آب استخر دارای شفافیت بالا باشد ، مواد مغذی مورد نیز برای آرتیما را ندارد ، به همین جهت باید با کود آن را تقویت نمود . عملیات کود دهی به آب ، اغلب 3 تا 7 روز قبل از رها سازی آرتیما در استخر انجام می شود . برای کوددهی استخر می توان از کود های آلی و کود های معدنی استفاده نمود . کود مرغی یکی از انواع کود های آلی می باشد ، که می توان از آن استفاده نمود . پس از آماده سازی استخر ، باید سویه های آرتمیا را انتخاب نمایید . سویه ها را باید با توجه به شرایط محیطی ، مقاومت به شوری ، صفات باروری و .... انتخاب نمایید . در مرحله بعد ، آرتیما ها را درون استخر رها سازی نمایید . برخی محققین معتقدند که ، در هر لیتر استخر پرورشی ، 50 ناپلیوس باید رها شود ، اما برخی محققین معتقدند که در هر لیتر استخر ، بهتر است که 20 ناپلیوس رها شود . پس از این که ناپلیوس ها در استخر رها شوند ، آن ها در بخش های عمیق استخر تمرکز کرده و رنگ نارنجی خود را نیز از دست می دهند . به همین جهت نمی توان آن ها را دید . اما در هنگامی که ناپلیوس ها به بلوغ برسند ، دیدن آن ها امکانپذیر بوده و مشخص می شود ، که رهاسازی ناپلیوس ها چقدر موفقیت آمیز بوده است . معولا پس از گذشت 7 تا 10 روز از زمان رها سازی ، ناپلیوس ها به بلوغ می رسند . عمق استخر ، میزان مواد غذایی موجود در استخر ، کیفیت آب استخر و ... از جمله مشخصاتی هستند که ، بر میزان رشد و ماندگاری ناپلیوس ها مؤثر می باشند . برای تولید مثل سیست زایی در آرتمیا ها ، اغلب از شوک های محیطی استفاده می شود . به عنوان مثال با افزایش یا کاهش ناگهانی شوری آب ، تولید مثل سیست زایی در آرتمیا ها القاء می شود .

فرایند تولید و پرورش ماهی آرتمیا

نکات قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا غذای زنده و گرانقیمت آکواریومی ، به شرح زیر می باشند :

• آرتمیا می تواند درجه حرارت بین 4 تا 35 درجه را تحمل نماید ، اما حرارت اپتیمم این جانداران بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد .
• آرتمیا حداکثر می تواند تا 250 ppt شوری آب را تحمل نماید . البته این جاندار توانایی زنده ماندن به مدت کوتاه در شوری 340 ppt را دارد . لازم به ذکر است که ، جهت پرورش آرتمیا در استخر های خاکی ، شوری باید بین 80 تا 120 گرم در لیتر باشد .
• مناسب ترین میزان اکسیژن جهت پرورش آرتمیا بین 4 تا 5 بخش در میلیون می باشد .
• مناسب ترین PH جهت پرورش آرتمیا در استخر خاکی ، بین 6.5 تا 8 می باشد .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی پرورش قورباغه گوشتی رانا ، تجارتی صادرات محور و ارز آور

:: طرح توجیهی پرورش میگو ( شاه میگوی صادراتی را نیز میتوان با همین روش ها پرورش داد )

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی پرورش و تکثیر ماهی آرتمیا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories