• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس

(1 vote, average 5 out of 5)

Water Box Groatsis2

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس ، این صفحه را مطالعه نمایید . فناوری واترباکس گرواسیس ، یکی از روش های جدید برای پرورش گیاهان در مناطق کوهستان و بیابانی می باشد . با استفاده از این روش بدون آبیاری کردن و حتی در زمین های دارای خاک نامرغوب ، می توان درخت کشت نمود .

معرفی طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس :

امروزه کم آبی و خشکسالی یکی از بحران های اصلی جامعه بشری می باشد . به همین جهت باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده صحیح از منابع آبی کشور و جلوگیری از مصرف بی رویه آب در کشور انجام شود . یکی از فناوری های جدید برای کاشت درخت در مناطق بیابانی و کوهستانی کشور ، فناوری واترباکس گرواسیس می باشد . در این روش نحوه کاشت مهم بوده و آبیاری گیاهان لازم نمی باشد . با استفاده از تکنولوژی گرواسیس می توان با کمترین هزینه ، در زمین های پست و فرسوده نیز ، بدون هیچ آبیاری درخت کاشت . تاکنون 20 کشور از سراسر دنیا ، با استفاده از تکنولوژی گرواسیس به تولید انبوه رسیده اند . همچنین با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود ، که هزینه خرید واترباکس ، در مقایسه با هزینه ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار و ... بسیار کمتر می باشد . به علاوه از هر واترباکس می توان تا مدت زمان 10 سال استفاده نمود . واترباکس سبب ایجاد رطوبت دائمی برای نهال ، جلوگیری از رویش علف های هرز ، جمع آوری آب باران و ... می شود . همچنین می توان از این روش علاوه بر مناطق بیابانی ، در احداث گلخانه ها ، کشاورزی خانگی در پشت بام و ... استفاده نمود . درواقع برای اجرای طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس ، بیشتر تمرکز بر روی نحوه کاشت گیاه می باشد ، نه نحوه تامین آب مورد نیاز گیاه .

اصول مهم کشت با فناوری گرواسیس ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس ، به شرح زیر می باشند :

• در طول پرورش نهال ، ریشه نهال باید سالم بوده و به صورت مستقیم روبه پایین قرار داشته باشد . هیچگاه نباید ریشه نهال به سمت بالا یا به سمت جوانب حرکت کند .
• به خاک زمینی که نهال کاشته می شود ، باید قارچ مایکو ریزا اضافه شود . این قارچ در سلول های ریشه نهال نفوذ می کند و مواد قندی مورد نیاز نهال را تامین می کند . همچنین با ایجاد یک شبکه وسیع در اطراف ریشه نهال ، آب و مواد غذایی مورد نیاز را به ریشه منتقل می کند .
• در هنگام کاشت نهال در زمین ، نباید ساختار مویرگی خاک تخریب یا دستکاری شود .
• پس از این که نهال کاشته شود ، یک عدد واترباکس روی نهال قرار داده می شود . سپس 15 لیتر آب داخل واتر باکس ریخته خواهد شد . بدین طریق تا مدت زمان یک سال ، نهال کاشته شده نیاز به هیچ نوع آبیاری نخواهد داشت .

فرایند اجرای طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول باید با توجه به منطقه موردنظر ، یک گونه درخت که با شرایط آب و هوایی و میزان بارش منطقه مورد نظر تناسب داشته باشد ، انتخاب نمایید . سپس باید یک نهال با ریشه مستقیم پرورش دهید . اغلب برای پرورش نهال هایی با ریشه مستقیم ، در نهالستان نهال ها را درون گلدان هایی که ، انتهای آن ها بسته است پرورش می دهند . بدین طریق ریشه اصلی نهال مستقیم شده و به سمت بالا یا اطراف پراکنده نمی شود . در مرحله بعد ، به خاک محل کاشت نهال قارچ مایکوریزا اضافه می شود . بدین طریق ریسه های قارچ در سلول های ریشه نهال نفوذ می نماید . در مرحله بعد باید به صورتی برای کاشت نهال در زمین چاله ای حفر شود ، که ساختار مویرگی خاک تخریب نشده و یا دستکاری نشود . پس از این که نهال درون چاله کاشته شد ، یک عدد واتر باکس روی نهال قرار داده می شود . سپس ابتدا نهال را آبیاری کرده و بعد 15 لیتر آب را داخل واتر باکس می ریزند . سپس تا یکسال گیاه به آبیاری نیاز ندارد . پس از گذشت مدت زمان یکسال ، واترباکس را از روی گیاه بر می دارند . پس از آن هم دیگر نیازی به آبیاری گیاه نمی باشد .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کاشت درخت پولساز پالونیا و زراعت چوب آن

:: طرح توجیهی احداث باغ عناب یا خرمای چینی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کاشت نهال بدون آبیاری با استفاده از فناوری واترباکس گرواسیس ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories