• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت

(1 vote, average 5 out of 5)

2Vermiculite mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت ، این صفحه را مطالعه نمایید . ولاستونیت یک نوع کانی می باشد که ، بدون رنگ بوده و یا به رنگ سفید ، یا سفید مایل به خاکستری می باشد . ولاستونیت در صنعت بتن سازی ، سرامیک سازی و ..... دارای کاربرد می باشد . ورمیکولیت شامل گروهی از سیلیکات های آلومینیوم فرومنیزیم دار می باشد که ، در هنگام مجاورت با حرارت ، حجم آن بین 20 تا 40 برابر افزایش پیدا کرده و به شکل ورقه ورقه در می آید . ورمیکولیت در صنعت تولید مصالح ساختمانی ، تولید کود کشاورزی ، پرکننده های پلاستیکی ، تولید سم های کشاورزی ، صنعت عایق کاری و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت :

معرفی ولاستونیت :

ولاستونیت یک نوع کانی می باشد که ، بدون رنگ بوده و یا به رنگ سفید ، یا سفید مایل به خاکستری می باشد . درواقع ولاستونیت طبیعی بوده و دارای قیمت پایینی می باشد . به همین جهت در صنایع بتن سازی از ولاستونیت به جای سیمان استفاده می کنند . هنگامی که سنگ آهک ناخالص و یا دولومیت ، تحت دمای زیاد و یا فشار بالا قرار بگیرند ، سپس در کنار سیال هایی که دارای سیلیس هستند قرار بگیرند ، ولاستونیت تولید می شود . به همین جهت در بخش های فوران آتشفشانی ، مقدار زیادی ولاستونیت وجود دارد . ورمیکولیت در صنعت تولید مصالح ساختمانی ، تولید کود کشاورزی ، پرکننده های پلاستیکی ، تولید سم های کشاورزی ، صنعت عایق کاری و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی ورمیکولیت :

ورمیکولیت شامل گروهی از سیلیکات های آلومینیوم فرومنیزیم دار می باشد که ، در هنگام مجاورت با حرارت ، حجم آن بین 20 تا 40 برابر افزایش پیدا کرده و به شکل ورقه ورقه در می آید . ورمیکولیت توانایی تحمل درجه حرارتی تا 1350 درجه سانتی گراد را دارد . ورمیکولیت دارای رنگ های نقره ای ، خاکستری و قهوه ای می باشد .

کاربرد محصولات تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت ، به شرح زیر می باشد :

ولاستونیت به دلیل دمای ذوب 1540 درجه سانتی گراد ، یکی از مواد اصلی برای تولید سرامیک ها می باشد .
همچنین در تولید محصولات ضد اصطکاک ، تولید الکترود ها ، تولید چسب ها ، تولید رنگ ها و ..... از ولاستونیت استفاده می شود .
ورمیکولیت در صنعت تولید مصالح ساختمانی ، تولید کود کشاورزی ، پرکننده های پلاستیکی ، تولید سم های کشاورزی ، صنعت عایق کاری و ... دارای کاربرد می باشد .

فرایند استخراج ورمیکولیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج ورمیکولیت روش های گوناگونی وجود دارد ، اغلب به خاطر این که ، این ماده معدنی در نزدیک زمین قرار دارد ، از روش زیر زمینی استفاده نمی شود . اما در صورت استفاده از روش زیر زمینی باید عملیات حفاری و استفاده از مواد منفجره ، به صورتی انجام شود که ، کم ترین آسیب را به ماده معدنی برساند . به همین جهت اغلب از مواد منفجره با خرج کم استفاده خواهد شد .
در هنگامی که در منطقه مورد نظر آب فراوانی وجود داشته باشد ، از روش استخراج هیدرولیکی برای استخراج ورمیکولیت استفاده می شود . زیرا در این مناطق آب کافی برای فرایند سرند و شستشو جهت بازیابی ماده معدنی در دسترس می باشد . در این روش با استفاده از یک دستگاه آب پاش ، ( نوزل ) آب با فشار زیاد روی ماده معدنی پاشیده می شود . پس از این که ماده معدنی از سینه کار جدا شود ، آن را به حوضچه مخصوص انتقال می دهند . سپس باطله های موجود در حوضچه ها را جمع آوری می کنند .
درصورتی که امکان انجام استخراج هیدرولیکی وجود نداشته باشد ، از روش استخراج مکانیزه استفاده می شود .

فرایند فراوری ورمیکولیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول ورمیکولیت را از باطله جدا می کنند . برای این کار می توان از شناورسازی و یا سایر روش های جداسازی استفاده نمود . سپس در مرحله بعد مواد سرند شده و دانه های ریز از دانه های درشت جدا می شوند . سپس دانه های کوچک را به بخش حوضچه رسوب انتقال می دهند . دانه های بزرگ را نیز به آسیاب منتقل می کنند . دانه هایی که مابین دانه های ریز و دانه های درشت هستند را خشک کرده و سپس دانه بندی می کنند . البته به دلیل کاهش هزینه ها ، اغلب ابتدا عملیات انسباط انجام می شود ، سپس عملیات جدایش انجام می شود . خیلی کم پیش می آید ، که عملیات انبساط را پس از جداسازی انجام دهند .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید انواع چسب سرامیک یا چسب کاشی سال 98

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید چسب پی وی ای برای چسباندن کاغذ سیگار

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری ورمیکولیت و ولاستونیت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories