• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم

(1 vote, average 5 out of 5)

Vanadium mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم ، این صفحه را مطالعه نمایید . وانادیوم عنصر فلزی می باشد ، که دارای مقاومت کشش و سختی مناسبی می باشد . وانادیوم به صورت جامد بوده و قابلیت شکل پذیری دارد . برای تولید آلیاژ های آهنی و غیر آهنی از وانادیوم استفاده می شود . برای افزایش درجه خلوص وانادیومی ، که پس از فرایند لچینگ بدست آمده است ، از روش استخراج حلالی استفاده می شود . همچنین از روش فروشویی برای جداسازی وانادیوم موجود در خاک معدن آهن استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم :

وانادیوم عنصر فلزی می باشد ، که دارای مقاومت کشش و سختی مناسبی می باشد . وانادیوم به صورت جامد بوده و قابلیت شکل پذیری دارد . وانادیوم دارای رنگ نقره ای سفید بوده و در آب نیز نامحلول می باشد . البته وانادیوم از طریق ترکیبات و مواد گوناگونی حاصل می شود ، چراکه وانادیوم خالص در طبیعت وجود ندارد . جالب است بدانید که در سوخت های سنگین تولید شده در نیروگاه ها ، وانادیوم وجود دارد .

کاربرد وانادیوم تولیدشده ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید آلیاژ های آهنی و غیر آهنی از وانادیوم استفاده می شود . همچنین در صنعت فولاد سازی ، وانادیوم را تبدیل به فرووانادیوم کرده و سپس برای افزایش مقاومت و سختی در برابر سایش از آن استفاده خواهند کرد .
به علاوه در صنایع پزشکی ، تولید رنگ شیشه ، تولید لوله اشعه ایکس و ... از وانادیوم استفاده می شود .

روش استخراج حلالی جهت افزایش درجه خلوص وانادیوم ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم ، به شرح زیر می باشد :

برای افزایش درجه خلوص وانادیومی ، که پس از فرایند لچینگ بدست آمده است ، روش استخراج حلالی مناسب است . در روش استخراج حلالی ، در مرحله اول حلال آلی استخراج کننده را تحت شرایط مختلف ، با فاز آبی اسید سولفوریک تماس خواهند داد . هنگامی که حلال آلی ، پروتون اسید را جذب نماید ، کمپلکسی که بدست آمده است را ، با فاز آبی که دارای وانادیوم می باشد ، تماس می دهند . بدین طریق بین کمپلکس و آنیون های وانادیوم ، عملیات تعویض آنیونی انجام خواهد شد .

فرایند فروشویی وانادیوم موجود در خاک معدن آهن ساغند ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول خاک و سدیم کربنات را با هم مخلوط کرده و به کوره انتقال می دهند . در کوره مواد تحت دمای بالا قرار می گیرند . سپس در مرحله بعد با استفاده از سولفوریک اسید ، فرایند فروشویی انجام می شود .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ورق فولادی مورد استفاده خودروسازان

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ورق استنلس استیل از بیلت 59 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری وانادیوم ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories