• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید روغن کنجد و آفتابگردان به شکل ارگانیک

(4 votes, average 4 out of 5)

Sunflower oil

جهت آشنایی با طرح توجیهی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک و همینطور طرح امکان سنجی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن کلزا و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک

معرفی روغن کنجد :

روغن کنجد که از دانه کنجد به دست می آید ، در بین سایر روغن های خوراکی ، به ملکه روغن ها شهرت دارد . روغن کنجد دارای خواص درمانی فراوان از قبیل پیشگیری از بیماری هایی نظیر آرتروز ، جلوگیری از آب مروارید ، جلوگیری از سرطان پروستات و سرطان سینه، شفافیت پوست و ... می باشد . از مزایای روغن کنجد می توان گفت ، این روغن در برابر حرارت مقاوم بوده و هنگامی که در معرض حرارت قرار بگیرد ، دود یا کف نکرده ، بو و رنگ آن تغییر نمی کند . به همین جهت روغن کنجد برای سرخ کردن توصیه می شود .

معرفی روغن آفتابگردان :

دانه آفتابگردان در دو نوع روغنی و غیر روغنی وجود دارد . دانه روغنی آفتابگردان حاوی 40 درصد روغن می باشد . روغن آفتابگردان خام دارای رنگ کهربایی روشن است . پس از این که از دانه های آفتابگردان روغن تولید شود ، کنجاله های تولید شده به عنوان خوراک دام ها استفاده خواهند شد . روغن آفتابگردان حاوی 5 تا 16 درصد چربی اشباع شده بوده و بقیه آن حاوی چربی غیر اشباع می باشد . کاربرد عمده روغن آفتابگردان در سرخ کردن و پخت و پز غذا ها می باشد .

فرایند تولید روغن آفتابگردان جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک شامل مراحل زیر می باشد :

1. تمیز کردن
2. خشک کردن
3. انبار کردن
4. شکستن دانه ها
5. پوست گیری
6. روغن کشی

فرایند تولید روغن کلزا جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک شامل مراحل زیر می باشد :

1. قرار دادن دانه های کلزا در مخزن اولیه
2. الک بوجاری
3. سیلو اصلی
4. دیگ پخت
5. پرس مارپیچی
6. مخزن ته نشین
7. فیلتر برس
8. ذخیره کنجاله
9. بسته بندی محصولات تولیدی

فرایند تولید روغن کنجد جهت اجرای طرح توجیهی اقتصادی تولید روغن کنجد و روغن آفتابگردان به شکل ارگانیک به شرح زیر می باشد :

برای تولید روغن کنجد به روش پرس سرد ابتدا ، دانه های کنجد را وارد دستگاه سورتینگ می کنند . بدین طریق دانه ها به صورت کامل بوجاری و سورت خواهند شد . در این بخش ضایعات دانه های کنجد از آن ها جدا شده و دانه ها به وسیله نوار های نقاله به دستگاه پرس سرد منتقل خواهند شد . سپس درون پرس سرد ، در دمای حدود 40 درجه سانتی گراد دانه های کنجد روغن گیری خواهند شد . سپس روغن تولید شده به فیلتر پرس منتقل شده و عملیات فیلتراسیون انجام می شود . از سمت دیگر دستگاه نیز ، کنجاله های کنجد که تولید شده اند خارج می شوند . کنجاله های به وجود آمده ابتدا خشک می شوند ، سپس بسته بندی شده و به عنوان خوراک دام استفاده می شوند . روغن هایی که در فیلتر پرس هستند نیز ، با استفاده از فیلتر های پارچه ای ، فیلتراسیون خواهند شد . در مرحله بعد روغنی که فیلترشده است ، درون مخزن های استیل قرار داده شده و نگهداری می شود . در نهایت برای پالایش و تصفیه فیزیکی ، روغن به واحد مربوطه منتقل خواهد شد .

:: مطالب مرتبط :

دانلود طرح توجیهی کارخانه تولید روغن پنبه دانه و آفتابگردان


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories